MuscleMeat

'Executie Saddam zal ernstige consequenties hebben'

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
AMSTERDAM - De Baath Partij, de groepering die het voor het zeggen had tijdens de regeerperiode van Saddam Hussein, heeft laten weten dat de executie van de gewezen Iraakse dictator ernstige consequenties zal hebben. Dit meldt CNN donderdag.

De executie zou latere onderhandelingen tussen de Baath Partij en de Verenigde Staten onmogelijk maken. Ook zou het executeren van Hussein "een gevaarlijke rode lijn zijn die Bush en de zijnen niet moeten passeren."

Definitief

Het Iraakse hof van beroep heeft inmiddels het doodvonnis van Saddam bevestigd. Omdat het zeer waarschijnlijk niet meer door president Jalal Talabani hoeft te worden bekrachtigd, is het vonnis daarmee definitief.

Saddam werd op 5 november tot de strop veroordeeld voor de massamoord op 148 inwoners van het sjiitische plaatsje Dujail in 1982, na een mislukte aanslag op zijn leven.

Volgens een ingewijde bron blijft Saddam vastzitten in een Amerikaanse militaire gevangenis tot de dag van zijn executie. Op die dag wordt hij aan de Iraakse autoriteiten overgedragen.

Bron

Totale anarchie
Mark my words, reken op zeker 500 doden alleen ter aanleiding naar zijn executie
Wordt een ramp

Tja het komt toch nooit meer goed daarzo.

ja dat was ook wel eht eerste wat in mij opkwam, de chaos na zijn dood, god dan zal de hel daar echt losbreken.

ik zou er voor geen goud willen zitten rond die tijd.

En toch gewoon lekker de dood injagen die sadam!
Ongheacht d egevolgen. Als ze hem laten gaan word het ook niet beter daar.

als het niet de executie van Saddam is zoeken ze wel een ander excuus om hun moordlust op te bekoelen...

Gewoon afmaken die rat!

komt het filmpje wel op internet?

Dat wordt 100% oorlog, landje verdelen wordt dat.

Ja, krijgen we er wat van te zien?

Eerder een boodschap om angst in te boezemen. Als je daar op gaat toegeven dan is het einde helemaal zoek. Overigens bewijst dit wel weer hoe dom mensen zijn. Het is geen amerikaanse rechtszaak geweest maar een zaak door de irakezen zelf.

Ik betwijfel overigens of men echt extra door het lint zal gaan als hij opgehangen gaat worden. In het verleden zijn toch wel eerder kopstukken eraan gegaan en dat heeft toch niet altijd geleid tot extra geweld.
Maar goed het is wat moeilijk daarover te gaan speculeren.

Welk kopstuk kreeg dan het laatst de doodstraf? Ceaucescu in Roemenie werd door iedereen gehaat, zijn executie lag niemand wakker van.

Laatste keer dat volgens mij kopstukken via een tribunaal ter dood zijn gebracht was in Nurnberg. Dat waren ook figuren die iedereen liever dood dan levend zag.

Klopt, ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoel bijv, kopstukken van al quida of zoals toen ahmad yassin in zn rolstoel aan flarden werd geschoten.

Enerzijds zullen mensen zich verharden in hun strijd en mensen aanjagen, ophitsen hetzelfde te doen, anderzijds kun je ook zien dat zo'n persoon nu niet meer in staat is mensen evenveel te inspireren als tijdens zn dood. Maar ik kan er ook volledig naast zitten.

Totale anarchie
Mark my words, reken op zeker 500 doden alleen ter aanleiding naar zijn executie
Wordt een ramp

Nou nou, 500 doden, daar zullen ze van opkijken in Irak. Totale anarchie is het al daar. Saddam in leven laten zou trouwens net zoveel doden veroorzaken, fanatieke gekken zat daar.

Lang leve religie!

Terug
Naar boven