Fitness Seller

Expi's DC log.

@Mankenelis: als je er een RP set van maakt, verliest de oefening dan niet zijn essentie :P? of valt dat wel mee

Ja en nee, ik vind het zeker goed aanvoelen en kan uiteraard een stuk zwaarder gaan, maar het is meer roeien met de riemen die ik heb. Ik heb geen beschikking tot een leg press of kuit machine en moet dus met een oly bar in mijn nek op een stuk keukenblad mijn kuitoefeningen doen, iets wat ik dus erg veel mis is stabiliteit en vind het dan erg moeilijk om ze 15 sec vast te houden. Toen ik in een gym trainde deed ik het wel als een straight met 15 sec vast en moet zeggen dat ik er een hekel aan had omdat het zo'n pijn deed, erg goede oefening dus :D.

Btw, je 20 repper doe je die altijd op 50%? Ik zit meestal op 75% namelijk.

• Topic Starter Topic Starter
Aha dat verklaart een hoop :D

Kom je niet meer in de gym dan?

@de WM's:
Je doe inderdaad 50% WM... weet dat je ze 75% hoort te doen maar ik heb het idee dat ze niet heel toevoegen en alleen maar energie vreten in mijn training.

Ga vanaf volgende sessie (alsk weer bij A1 ben) toch wat oefening vervangen;

- Triceps Extension behind Head: ga ik vervangen, voel er amper progressie in en vind het echt een k**-oefening. Iemand suggesties voor een mooie vervanging hiervoor?

- T-bar row misschien vervangen met deadlift... nog niet zeker over.

Ja ik kom alleen nog in mijn eigen gym, 2,5 meter lopen. :P

Ik vind de WM toch heerlijk, mede omdat ik niet zwaar kan gaan door chronische onderrug- en bekkenproblemen.

Voor de triceps vind ik de extension "scull crusher" heerlijk. Barbell Lying Triceps Extension "Skull Crusher"

En de Close grip bench.
Hier heb je nog wat oefeningen: Upper Arm Exercise Menu

Deadlift zou ik zeker toevoegen.

Hehe, een eigen gym is ook niet verkeerd ^^.

Ja de skull crusher heb ik een tijd geleden erg veel gedaan (in m'n vorige DC schema). Dus denk dat het idd die of de close grip bench gaat worden. Thx voor de tips!

T-bar row ga ik inderdaad maar eens vervangen met deadlift.

Goeie progressie. Blijven verslaan die handel!

Zou die WM als je em doet toch tot het gaatje gaan.

Je hebt gelijk, ga em vanavond gewoon naar 75% omgooien :D. (B2 vanavond)

Maandag 28/01 -> B2*#2

Normaal ziet mijn B2 er zo uit:
dumbbell curl (11-20 rp)
reverse grip cable curl (11-15 rep)
standing calf raise 5 sec neg. (10-12 rep)
seated leg curl (11-20 rp)
squat (6-10 rep) + WM 75% 20 rep

Door drukte in de sportschool heb ik de standing calf raise en squat vervangen door me oefeningen uit B3 (calves machine & hack squat) dit omdat de rest van de racks/apparaten de hele tijd bezet waren.

Dit waren dus de resultaten:

dumbbell curl (11-20 rp) - 19(10/7/4)21RP #1(18/20RP) +1kg & 1RP
reverse grip cable curl (11-15 rep) - 25(13)13R #1(20/12R) +5kg & 1R
calves machine (11-20 rep) - 65(12)12R #1(60/12R) +5kg
seated leg curl (11-20 rp) - 70(8/6/4)18RP #1 (65/19RP) +5kg
hack squat (6-10 rep) + WM 75% 20 rep - 120(13)13R #1(110/11R) +10kg & 2R

Terug
Naar boven