AndroidHealthClinic

Sticky Explosies op luchthaven Zaventem: "Meerdere doden en gewonden" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Al een uur warrige meldingen van een politieactie in Schaarbeek.

CeZaAAjWwAEN7J3.jpg

CeZcdBjWAAAEio1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij een huiszoeking in een woning in Schaarbeek is één persoon opgepakt. Een tweede zou zijn neergeschoten. Dat meldt RTBF. De ontmijningsdienst van het leger, Dovo, zou een pakket onschadelijk gemaakt hebben.

De man zou zich hebben willen opblazen en werd daarom neergeschoten. Hij werd geraakt aan het been. De burgemeester van Schaarbeek, Bernard Clerfayt (Défi) bevestigt dat de man gelinkt wordt aan de aanslagen van afgelopen dinsdag in Brussel. Volgens Sudpresse ging het om Mohamed Abrini, die betrokken was bij de aanslagen in Parijs in november. Dat gerucht werd intussen echter ontkracht.

Wel zou er een verband zijn tussen de politieactie in Schaarbeek en die van gisteravond in de Franse gemeente Argenteuil. Dat wordt zowel door politiebronnen als door Clerfayt bevestigd aan RTBF.

demorgen.be
 
Laatst bewerkt:
Remember het papiertje dat uit Abdeslams broekspijp viel? Da's nooit teruggevonden

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Toen Salah Abdeslam afgelopen vrijdag door de politie werd gearresteerd viel er iets uit zijn broekspijp. Door hun beelden te vertragen, ontdekte nieuwszender VTM dat het om een papiertje ging. En wat er daarop stond zullen we allicht nooit weten, want 't is onvindbaar.

VTM was de eerste die 't papier ontdekte en dat wil dus ook zeggen: nog voor de politie het zelf doorhad. Een politiebron heeft aan de krant Het Nieuwsblad toegeven dat ze "het pas daags nadien gezien hebben toen VTM de beelden had uitvergroot en je inderdaad iets zag vallen." Maar de politie verdedigt zichzelf ook, want "tijdens de arrestatie hadden we wel wat anders aan ons hoofd. We hebben niet op het dwarrelende papier gelet. Jammer."

Inderdaad, jammer, want intussen is er van dat papier geen spoor meer. Nadat de speurders over het bestaan ervan hoorden zijn ze de straat nog wel gaan uitkammen door onder auto's en zelfs in rioolputten te kijken. Maar dat bleek intussen tevergegeefs: "We hebben het niet meer gevonden."

De kans dat we ooit te weten komen wat er op dat papiertje stond is zéér klein, tenzij Salah Abdeslam zou besluiten om die informatie met de wereld te delen. Sommigen speculeren dat het zou gaan om iets banaals als een pizzabestelling. Maar dan zou dat toch niet verstopt zitten in zijn broekspijp? VTM NIEUWS-journalist Faroek Ozgunes vermoedt dan weer dat het om belangrijke info zoals een testament of contactgegevens zou kunnen gaan.

Een politiebron: "Tijdens de arrestatie hadden we wel wat anders aan ons hoofd. We hebben niet op het dwarrelende papier gelet. Jammer."
 
NOS nieuws over de actie in Schaarbeek... :scratch:
 
Om moe van te worden.
 
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/03/nederland_is_zo_lek_als_een_mandje.html
Gisteren bleek Zaventemse terreurploflim Ibrahim El Bakraoui al via de nationale luchthaven te zijn teruggestuurd door de Turken, en nu komen de Duitsers met het bericht dat Duitse terreurverdachte Samir E. óók al via de toegangspoort van Nederland binnen kwam wandelen. Sterker nog: Hij zat op dezelfde vlucht vanuit Turkije naar Amsterdam als Ibrahim el-Bakraoui, de terrorist die een zelfmoordaanslag pleegde op de metro in Brussel. (NOS)
 
Is de neergeschoten man in Schaarbeek wel een terrorist?
- Douglas De Coninck
Wat een irritante riooljournalist is die vent toch. Politie en burgemeester van Brussel zeggen duidelijk dat het een verdachte is die al een tijd in het oog gehouden werd en verband houdt met Frankrijk, maar Douglasje moet toch weer in eerste instantie de buurtbewoners geloven die de man zelfs niet kenden... Twitterde 5min na de actie al dat het om een man ging 'die gewoon op de tram zat te wachten samen met zijn dochtertje' zonder enig bewijs of bron.
:kots:
 
Policorwatch Junior: “terroristen zijn boze mensen die geen baan kunnen vinden”
Terroristen zijn boze mensen die geen baan kunnen krijgen, volgens het Jeugdjournaal. Ook streven zij naar macht en reageren zij op aanvallen van het Westen in het Midden-Oosten. Dat de expansieve, martiale aard van de islam er iets mee te maken heeft, leren de Nederlandse kindertjes niet. Sterker nog, het woord islam valt welgeteld nul (0) keer. Net als ‘moslim’, ‘usurpatie’ (okee, beetje moeilijk woord voor kinderen, maar ‘ze willen onze landen overnemen’ dan? Nope.) en ‘oorlogsverklaring nummer zoveel.’
Het is natuurlijk niet de bedoeling om onze jongste burgertjes zomaar te confronteren met feiten, en ze aldus een eerlijke kans geven om te zien wat er gaande is in Europa en zich overeenkomstig te verdedigen. Alle Jeugdjournaalklantjes moeten immers worden klaargestoomd voor een leven lang sociaaldemocratisch stemmen, DWDD kijken, fatsoen, respect, bruggenbouwen en vooral niet Wilders in de kaart spelen. Dag! Leuk dat je keek!
 
#ditzijnnietmijnbozebaanlozen
 
Salah Abdeslam zou hebben geweigerd zichzelf op te blazen bij de aanslagen van 13 november in Parijs. Dit deed hij om levens te sparen, zegt zijn broer Mohamed Abdeslam gisteren in een gesprek met de Franse zender BFMTV.

"Als ik had gewild, waren er meer slachtoffers geweest. Gelukkig ben ik niet doorgegaan tot het einde", zou Salah Abdeslam aan zijn broer gezegd hebben, toen die hem opzocht in de gevangenis van Brugge.

Ook zou Salah hebben gezegd dat hij niets te maken had met de aanslagen in Brussel van 22 maart en dat hij "verantwoording verschuldigd is aan Frankrijk, maar niet aan België". Volgens de onderzoekers zou hij echter zeker twee van de Brusselse terroristen hebben gekend.
demorgen.be
Zou ik ook zeggen als er nog andere plannen zijn. In Frankrijk zal er al minder doorgevraagd worden over Brussel.
 
Ik ken iemand die gestorven is aan een hoax.
 
Zou ik ook zeggen als er nog andere plannen zijn. In Frankrijk zal er al minder doorgevraagd worden over Brussel.
Wow. Jij gelooft in deze onzin.
 
Wow. Jij gelooft in deze onzin.
En jij in die onzin die je net post, en daar is minder bewijs voor. Misschien moet je anders zelf op onderzoek uit gaan ipv de e-hero uithangen?
 
Wow. Jij gelooft in deze onzin.
Wtf! Ik ben nu niet normaal kwaad door je post waarmee je me wil doen happen dus post ik heel impulsief waarom ik het geloof!!!!
 
En jij in die onzin die je net post, en daar is minder bewijs voor. Misschien moet je anders zelf op onderzoek uit gaan ipv de e-hero uithangen?

Bewijs heb je alleen als je nos propaganda journaal of rtl shownieuws kijkt toch
 
Back
Naar boven