MuscleMeat

EZ Curl Bar gebruiken bij upright rows?

ploert

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m97
Massa
97kg
Hallo BBers

Ik heb gelezen dat je biceps curls beter met een gewone barbell kunt doen dan met een EZ Barbell. Maar welke is 't beste voor upright rows? Ik vind de EZ barbell namelijk veel fijner werker, maar weet betwijfel of 't ook beter is...

naar mijn idee is er niet zo'n verschil en kun je gewoon doen wat jezelf het prettigst vind

Wat jouw polsen/onderarmen het fijnst vinden. Anders raak je toch maar geblesseerd.

Stand van je polsen zal niets uitmaken bij de aangesproken spieren.

Hallo BBers

Ik heb gelezen dat je biceps curls beter met een gewone barbell kunt doen dan met een EZ Barbell.

Achterhaald, bij EMG komen ze ongeveer gelijk uit de bus.

Maar welke is 't beste voor upright rows? Ik vind de EZ barbell namelijk veel fijner werker, maar weet betwijfel of 't ook beter is...

Als je de EZ prettiger vind, gewoon doen. Voor je schouders zelf zal het niet uitmaken.

Ik voel bij een barbell meer men gewrichten, bij een ez bar dan weer minder. Gewoon pakken wat je lekker vind.

Het gaat om de spieren die je aan hoort te spreken tijdens de upright row. It makes no difference, EZ-stang of barbell.

Gewoon de stang kiezen die het beste aanvoelt of waarbij je niet geblesseerd raakt :D

Oké, ik las dit in 't boek van rippetoe, maar hij heeft daar dus ongelijk?

EZ curl is net zo effectief als een Straight bar ref.: Serious Strength Training - T. Bompa / Cornacchia, Binetti en McLlroy

EZ-bar curl with narow grip - 87
Olympic-bar curl with narow grip - 86
EZ-bar curl with wide grip - 61
Olympic-bar curl with wide grip - 63

Zoals je ziet is bij een smalle greep de EZ zelfs (verwaarloosbaar)effectiever.

Terug
Naar boven