XXL Nutrition

ez curl vs olympische stang curl

patmuscle

Huge Freak
Waardering
770
als je bij beiden totaal 50 kilo hebt welke is dan zwaardeR???

ik pakte gister olympische stang en kon daar niet zoveel kilo opzetten als ik doe bij de ez

what goes on??? kilo is kilo tog of wa

Nee natuurlijk niet...je kunt toch ook meer met de hammercurl dan de normale supinated curl
Komt door de invloed van de brachialis...

jwt KIKO!!

• Topic Starter Topic Starter
Anders curl je ff met een stang van 2 m+ lang. :roflol:
wtf gast? heb je dat nooit gezien dan, dat schijnt ook beter te zijn voor je bicepjes

---------- Toegevoegd om 20:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:03 ----------

maar hammercurls is dan ook een heel ander soort oefening , bij deze is het gewoon zelfde curls, dus bank druk stang curlen is zwaarder?

kijk eens naar de 2 barren, zie je een verschil?

Je draait je polsen iets, en schijnbaar heeft dat een nadelig gevolg op de kracht die jij dan kan zetten. BOEIE. Dan doe je die toch iets lichter? Of kan je ego dat niet aan?

En de EZ-baar die waarschijnlijk korter is en minder weegt...

]
maar hammercurls is dan ook een heel ander soort oefening , bij deze is het gewoon zelfde curls, dus bank druk stang curlen is zwaarder?
Is een hele andere oefening, maar het ging mij om het idee. Hoe meer jij je pols draait naar een Hammer/neutrale positie hoe meer brachialis invloed je erbij krijgt en als gevolg train je je biceps ook veel minder intensief. Imo zijn die EZ bars verder ook geen ruk waard. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
En de EZ-baar die waarschijnlijk korter is en minder weegt...
Ik nam aan dat hij dat al ingecalculeerd had...dom van mij?:P

Waarschijnlijk heeft het met je stand van de handen/polsen te maken.
Maar hoe dan ook persoonlijk zou ik hem met een rechte stang doen,en dan de polsen ietsjes naar jouw gebogen houden zo hou je de hele tijd spanning op je biceps,plus een beetje in de onderarmen (ik wel in ieder geval) dan even je ego aan de kant zetten en liften maar :)

EZ bb ---> whats in the name?

ik kan niet curlen met een olympische stang dus moet wel met een ez bar

heeft het niet te maken met de grotere rol die je onderarmen hebben met een andere handpositie die de ez bar ze geeft?

dude seriously, who gives a ****? als je ez prettiger vind doe je ez, anders doe je bb curls en als je er allebei geen zin in hebt: www.xvideos.com, wank ze

heeft het niet te maken met de grotere rol die je onderarmen hebben met een andere handpositie die de ez bar ze geeft?

Nee, dat heeft te maken met de kracht die de biceps kan leveren. Hoe verder de hand/onderarm gesupineerd is des te sterker de biceps is.

Terug
Naar boven