XXL Nutrition

Faalangst

Big-J

Eindbaas
Elite Member
Waardering
73
Lengte
2m03
Massa
123kg
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik best last van faalangst, op de middelbare school al. Wat alleen zo raar is, is dat het sinds een aantal maanden echt extreme vormen heeft aangenomen. Tot nu toe heb ik 2x een presentatie gehad dit schooljaar en die gingen allebei slecht omdat ik dingen vergat en super nerveus was. Onlangs had ik een verkoopgesprek met een klasgenoot in een klein groepje en ik ben toen weggelopen omdat ik de druk niet meer aankon. Ik doe ook nog eens een keer Commerciele Economie waar het absoluut not done is als je niet kan presenteren. Ik lig soms wakker of ik droom erover dat ik bijvoorbeeld een presentatie heb over 2 weken.

De aankomende weken worden echt een hel, een paar presentaties voor een cijfer. Morgen begint de ellende al want dan moet ik voorzitter zijn bij een vergadering en dat is natuurlijk allemaal weer te moeilijk voor me.

Ga geen dingen zeggen als mietje e.d. want daar wordt niemand wijzer van.

Zijn er meer mensen hier die erg last hebben van faalangst? Zo ja, wat doen jullie er tegen/ hoe gaan jullie er mee om?

Daar hebben ze betablokkers voor :D (als ik me niet vergis)

• Topic Starter Topic Starter
Als ik voor de eerste keer een wijf ga nken heb ik altijd schrik dat het veels te lang gaat duren voor ik kom.

Meestal duurd het dan ook echt minimaal een uur of 2, moet ik af en toe een rustpauze inlassen omdat ze helemaal uitgeput is. :D
Maar als ik dan enkele keren verder ben lukt het me in enkele minuten.

Op verdere gebieden heb ik er niet zo heel veel last van.

Mietje.

:D

Had hier vroeger altijd last van, vergat ook altijd alles.

Ben er inmiddels overheen gegroeid, maar misschien ga je hier het beste even naar je huisarts mee?

Zou vervelend zijn als je hierdoor je carriere niet kan voortzetten.

Benzo's+beta blocker, wel de benzo dosis laag houden om niet vergeetachtig te worden.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik best last van faalangst, op de middelbare school al. Wat alleen zo raar is, is dat het sinds een aantal maanden echt extreme vormen heeft aangenomen. Tot nu toe heb ik 2x een presentatie gehad dit schooljaar en die gingen allebei slecht omdat ik dingen vergat en super nerveus was. Onlangs had ik een verkoopgesprek met een klasgenoot in een klein groepje en ik ben toen weggelopen omdat ik de druk niet meer aankon. Ik doe ook nog eens een keer Commerciele Economie waar het absoluut not done is als je niet kan presenteren. Ik lig soms wakker of ik droom erover dat ik bijvoorbeeld een presentatie heb over 2 weken.

De aankomende weken worden echt een hel, een paar presentaties voor een cijfer. Morgen begint de ellende al want dan moet ik voorzitter zijn bij een vergadering en dat is natuurlijk allemaal weer te moeilijk voor me.

Zijn er meer mensen hier die erg last hebben van faalangst? Zo ja, wat doen jullie er tegen/ hoe gaan jullie er mee om?

vroeger had ik dat ook maar... ik zette mij erover!!! je bent een beest als iemand je raar bekijkt of scheel aankijkt klap je hem gelijk je sleurt aan eht ijzer dus iedereen is bang van je!

• Topic Starter Topic Starter
vroeger had ik dat ook maar... ik zette mij erover!!! je bent een beest als iemand je raar bekijkt of scheel aankijkt klap je hem gelijk je sleurt aan eht ijzer dus iedereen is bang van je!

Ik ben gewoon niet zo zelfverzekerd en ik heb best last van een Posttraumatisch stresssyndroom (op een haartje na dood geslagen) daarom ben ik zo nerveus voor alles. Ik heb me al aangemeld bij de psycholoog, vrijdag intake-gesprek. Ik moet gewoon niet zo gestressed doen over alles, maar ik werk eraan.

Nu lekker pitten want morgenvroeg moet ik vergadering voorzitten, moet goed komen.

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Ja je hebt gelijk, een vent van 203cm en 120kg, word door heel de klas hulk en bodyguard genoemd en dan een beetje zitten janken over faalangst, echt een mietje inderdaad!!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja had er ook last van, gewoon veel presentaties doen en dan kom je er wel over heen, weglopen ervoor is wel het domste wat je kan doen daar schiet je natuurlijk niks mee op.

Presenteren voor wie word je nerveus, omdat jij je eigen niet goed heb voorberei of omdat je voor een groep moet staan.
Kijken over de groep heen maar vergeet niet af en toe een keer te draaien met je hoofd want dat hebben ze het liefst op school.
Heb zelf facilty management gedaan aan de hogeschool Zuyd

Vervelend voor je man, hoop echt dat je er over heen groeit of je er overheen kunt zetten.
Denk het wel want je bent nog jong en je hebt al in de gaten dat het onnodig is om je er zo druk over te maken.

Ik heb er door een bepaalde ervaring op latere leeftijd mee te maken gekregen.
Wist niet wat ik meemaakte want was iemand die nergens om gaf, nergens bang voor was en altijd zo geleefd had, was wel even wennen om opeens angst te hebben.

Jezelf gewoon veel blootstellen aan dingen waar je bang voor bent.

Laatst bewerkt:

Ik begrijp wat je bedoelt man, ik heb er ook enigszins last van m.b.t. studie. Wat mij wel lijkt te helpen, is me vooral te concentreren op mijn sterke punten, erin uit blinken, en dan de zwakke punten aan te pakken. Dat kan betrekking hebben op studie, training, maakt niet uit. Ik merk dat ik dan ook beter presteer op andere vlakken.

Succes nog man!

Sowieso je presentaties goed voorbereiden, sommige mensen hebben de gave om zonder voorbereiding een kwartier vol te lullen met de grootst mogelijke onzin maar als je wat gespannen bent is dat al wat moeilijker... Ennuh iedereen die moet presenteren staat altijd wel een beetje voor lul dus daar zou ik mij helemaal niet te veel zorgen over maken.

Je moet jezelf er een beetje mentaal over kunnen zetten gwn;
Gwn denken dat het totaal niet erg is, en het ergste dat er kan gebeuren is dat je een 0 krijgt.
Dus no worries :)

Waar studeer je Commerciele economie?

ontopic.
Bij werd juist die 'podiumvrees' minder, dankzij die opleiding. Door het vele presenteren en de vele feedback die je krijgt ga je je toch beter ontwikkelen op dat vlak, althans..dat zou de bedoeling moeten zijn.

Imo is het een kwestie van veel oefenen, reflecteren en jezelf over die angsten zetten...maar dat is makkelijk praten voor iemand die daar geen last van heeft.

Meer vertrouwen in jezelf proberen te krijgen.
Een hele simpele: kijk eens in de spiegel en geef jezelf eens complimenten! Als je dit vaak genoeg doet dan ga je er vanzelf naar handelen.
Proberen je ademhaling op peil te houden als het spannend wordt, dit kan op verschillende manieren.
Als je dieper wil gaan met behandelen is misschien EFT een oplossing. Klinkt heel zweverig, maar doormiddel van kloppen op je meridianen kun je je angsten loslaten. Ik ben op deze manier van veel fobieen verlost! (vraag er maar eens naar bij de therapeut die kent het vast).
Het is al een goeie stap dat je weet wat je hebt en waar het van komt, nu er nog aan werken om het probleem te verhelpen!
Heel veel succes!

Terug
Naar boven