- Waardering
- 2.126
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 84kg
Bij dit soort zaken blijkt maar weer dat de mensen met veel kennis ons Europeanen miljarden euro's kosten.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij dit soort zaken blijkt maar weer dat de mensen met veel kennis ons Europeanen miljarden euro's kosten.

Morgen/dinsdag is er een Eurogroep en aansluitend een speciale Europese top waar Griekenland op het programma staat.
Europese leiders beseffen dat het snel moet gaan, als er nog een oplossing zou komen. Griekse bankiers bevestigden vandaag wat iedereen al vreesde: de Griekse banken blijven langer dicht. Zeker tot vrijdag, of zelfs tot maandag. Dat is nodig, zeker omdat de ECB de noodkredieten niet verhoogt, maar enkel handhaaft op het peil van 26 juni.

Haha mooie gedachten scheet van Willem vertaald tot een cartoon. Ja die Willem heeft me toch veel kennis.

Haha mooie gedachten scheet van Willem vertaald tot een cartoon. Ja die Willem heeft me toch veel kennis.![]()
Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw mening, Willem. Moet Griekenland er in blijven of niet?
Met een ''ja'' was er sowieso nog veel meer geld in de bodemloze put gegooid. Op dit moment is dat minder zeker, hoewel al die pro Europese rukkers alweer aan het draaien zijn.
Dat is een interessante vraag. Maar ik heb er verder niet in verdiept, ik heb ook zeker niet de waarheid of wijsheid in pacht. Ik schrijf nu alleen op in flarden wat ik er tot dusverre van heb begrepen.Hoe zouden de financiële markten hebben gereageerd toen de schuld nog grotendeels in handen was van de private sector en Griekenland zou failliet worden verklaard/Grexit ?
The Greek referendum has been dismissed as an 'irrelevant circus' by European Commission president Jean-Claude Juncker, who admitted he is still trying to 'understand' the result.
Speaking in Brussels today, Juncker criticised the wording of the referendum question as 'intelligible', adding that has left him wondering what exactly the Greek people were voting to say.
With his country struggling to stave off financial collapse, Greek Prime Minister Alexis Tsipras will try to convince European creditors - including Juncker - to agree on a new bailout program when they meet for an emergency eurozone summit later this afternoon.
Ik ga niet mijn hele visie over Griekenland hier uit typen, maar mening is nog steeds in grote mate de volgende.
Ik denk dat een akkoord waarbij Griekenland geloofwaardig structurele hervormingen doorvoert in ruil voor debt relief (nu of binnen enkele jaren, wanneer ze dus duidelijk kunnen aantonen dat ze de hervormingen hebben doorgevoerd) nog altijd de beste optie.
Diegenen die dit enkel vanuit een enge, economie visie bekijken, slaan de bal compleet mis (e.g. "die luie Grieken hebben mij al duizenden euro's gekocht"). Het gaat veel verder dan dat: een gefaalde staat op de zuidelijke periferie hebben, een land dat mogelijks korter naar Rusland trekt, het precedent dat wordt geschept doordat een land de eurozone verlaat (geen "irrevocable currency union" meer), etc. wegen zeker zo zwaar door.
Uiteraard zijn er ook argumenten voor de andere kant (i.e. moral hazard, het verkocht kunnen krijgen aan kiezers, etc.).
Nogmaals, mijn volledige mening is veel genuanceerder, maar om alles in detail te gaan uitleggen, daar heb je een boek voor nodig.
Ja, de omstandigheden wijzen in de richting van een Grexit maar met de EU weet je het nooit. Er zit arrogantie bij beide partijen, de EU is natuurlijk bang dat er een domino-effect komt, en moeten toegeven dat ze fout waren willen ze ook niet. Het zal uiteindelijk wel weer een waardeloos akkoord worden.
Griekenland laat alle ministers van financiën opdraven en komt met helemaal niets. Dit gedrag zegt genoeg, ze hebben de EU bij hun ballen en geven daar bovenop nog een dikke middelvinger. Laat daar je kennis maar eens op los.
Ontbinden EU is misschien onwenselijk maar niet onmogelijk, niets is onmogelijk. De fundering is volledig aan het wegzakken, beter breek je het af en begin je opnieuw want hierop verder bouwen is het recept tot veel meer ellende.