Fitness Seller

Familie vermoord dochter omdat zij te Westers werd

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
69
‘Eremoord’ in Charleroi

16.11.2007 10.33u - In een voorstad van Charleroi heeft de vierentwintigjarige Pakistaan Moussadra Sheikh op klaarlichte dag zijn twee zussen neergeschoten. De twintigjarige Sadia stierf kort daarop in het hospitaal, de achttienjarige Sarya ligt nog steeds in het ziekenhuis. Het was de kroniek van een aangekondigde moord. Moussadra had de trekker overgehaald en de dodelijke schoten afgevuurd, maar de moord was beraamd door heel de familie Sheikh. De ouders van Sadia vonden dat zij te westers was geworden: ze droeg jeans en ze had een ‘Belgische’ vriend. In eerste instantie hadden de ouders daarop gereageerd door haar uit te huwelijken aan een man in Pakistan, maar Sadia rebelleerde. Vlak voor ze naar Pakistan gestuurd zou worden, liep zij thuis weg en zocht hulp bij de politie. Die nam de zaak ernstig op en het meisje kon op een geheim adres onderduiken. Toen de familie begreep dat zij Sadia niet meer kon uithuwelijken, besloot men haar te vermoorden. Men veinsde een verzoening en nodigde het meisje uit voor een lunch. Toen zij daarop inging, werd zij vermoord. Haar ‘Belgische’ vriend moest onderduiken, omdat men vreesde dat hij ook afgemaakt zou worden.

In de meeste etnische en religieuze gemeenschappen vindt men dat jongeren binnen de eigen groep moeten trouwen. In de meeste gemeenschappen wordt een zekere sociale druk uitgeoefend om huwelijken met buitenstaanders te ontmoedigen. Dat is niet typisch islamitisch. Maar meestal blijft het bij sociale druk. Alleen bij de moslims worden meisjes door hun eigen familie vermoord omdat ze een relatie hebben met een niet-moslim. Bovendien is de mentaliteit ter zake bijzonder hypocriet, want islamitische mannen mogen immers wèl met ‘ongelovige’ vrouwen ‘affaires’ hebben.

Blijft tot slot de vraag hoe wreed moeten mensen zijn om hun eigen kinderen te vermoorden. Voor de meeste mensen in de meeste culturen is dat in ieder geval een ondenkbare misdaad. [Link niet meer beschikbaar]
Net als je denkt het ergste van de islam wel gezien te hebben...

Beesten die dit doen !

Toont maar weer eens aan hoe ernstig 't is met sommige gelovigen , compleet verblind door regeltjes en fabeltjes dat ze niet eens meer een eigen mening kunnen/mogen hebben/vormen ,...

je eigen kind omleggen !
dan ben je in mijn ogen geen mens meer !!

en wij dan maar weer denken er zitten toch wel goede tussen ........blijkt maar weer van niet !!!

Laten we vooral roepen dat alle moslims zo zijn !!!

Niet allemaal zijn de moslims zo ( gelukkig ) maar helaas komt dit wel vanuit één geloof wat ze allemaal delen :(
Gelukkig hebben sommige dan wél wat hersenen en kunnen dus die eeuwen oude teksten relativeren .

Gaan we weer :sad: ...echt heel ernstig dit je bloed eigen kind vermoorden omdat ze niet wil wat haar ouders zeggen...tegen de muur met die ouders & broer !!

Excessen heb je overal. Om dan te roepen 'het ergste van de Islam..' Dit is de daad van een idioot en de verantwoordelijkheid neer te leggen bij zijn religie ipv waar de verantwoordelijkheid hoort, nl bij de dader lijkt me niet echt getuigen van intelligentie.

Maar goed, het zoeken naar bevestiging van de eigen denkbeelden is mens-eigen.

Ze zullen niet allemaal gaan moorden maar 95% van de moslims zullen wel willen dat hun kinderen een persoon uit de eigen gemeenschap trouwt. En zo hou je dus een immigratie van onaangepaste neven en nichten tot in de vijfde, zesde, zevende generatie. Dus zeg maar dat je de komende twee honderd jaar het probleem van geimporteerde, totaal niet in de westerse cultuur passende, bruiden en bruidegommen houdt. Deze moord is dus slechts een indicatie van een veel groter probleem. Het is het topje van de sociale druk en intimidatie die wordt uitgevoerd binnen de moslim gemeenschap.

Maar ik zal wel weer discrimineren als ik dit probeer uit te leggen... :cool:

Dani, je praat dus echt onzin!

Excessen heb je overal. Om dan te roepen 'het ergste van de Islam..' Dit is de daad van een idioot en de verantwoordelijkheid neer te leggen bij zijn religie ipv waar de verantwoordelijkheid hoort, nl bij de dader lijkt me niet echt getuigen van intelligentie.

Is het juist niet een beetje makkelijk om maar te spreken over 'excessen' en 'idioten', terwijl hier een hele familie, duidelijk vanuit een religieus uitgangspunt handelde?

Het is waar dat je aan de hand van dit voorval niet kan stellen dat dit de bedoeling is van de gehele islam, maar anderzijds moet je de teksten in de koran er maar op nalezen , waar regelmatig over strijden tegen ongelovigen ed geschreven wordt. Laten we vooral niet al die religies in bescherming nemen, want er is geen enkele reden om aan te nemen dat zij te vertrouwen zijn, en dus onschuldig zijn in deze zaak. Ik zou eerder het tegenovergestelde vermoeden.

Zou deze persoon zijn eigen zusjes vermoord hebben wanneer hij geen islamitische achtergrond zou hebben?

Nice try , zoiets heet een eerwraak ,.. en zoals er boven ook al staat is het in overleg met de hele familie gebeurd .
Allemaal in meegewerkt om dat meisje daar heen te krijgen voor een zogenaamde "verzoening" .

Dat je niet in wilt zien dat de Koran het verboden heeft voor een moslim om met "kuffar" te trouwen Dani , dat is aan jou ,... maar om mij te betichten van een gebrek aan intelligentie ,... dat mij weer iets te ver !

'T gaat hier klaarblijkelijk niet om wat die jongen zelf wilt , maar om wat "in hun ogen" moet van hun God, oftewel het getuigd hier niet van mijn gebrek aan intelligentie, maar aan hun gebrek aan relativeringsvermogen t.o.v. de oude teksten van de Koran.
En dan heb ik het over de straffen he , dat Kuffar verboden terrein is en blijft volgens de Koran , zul je kunnen relativeren en vernieuwen wat je wilt , maar daar kom je toch niet onderuit .

Maar waarom komen excessen in bepaalde gemeenschappen nu vaker voor dan in anderen? Misschien omdat ze een indicatie zijn van een veel algemenere sociale druk en intimidatie binnen de groep? Die in de meeste gevallen leidt tot een semi gedwongen huwelijk, en in sommige gevallen tot moord? En die sommige gevallen, die excessen zoals jij zegt, die komen toch bij bepaalde groepen echt veel vaker voor. Het zijn dus nogmaals geen incidenten, het zijn indicaties dat er binnen die groep daadwerkelijk wat mis is.

Maar ja, het is natuurlijk makkelijker om je ogen te sluiten en te roepen dat mensen die het niet met je eens zijn, wel dom en racist moeten zijn heh? Als we het dan toch over het willen bevestigen van je eigen denkbeelden hebben, kijk eens in de spiegel Dani!

Maar ja, het is natuurlijk makkelijker om je ogen te sluiten en te roepen dat mensen die het niet met je eens zijn, wel dom en racist moeten zijn heh?
Heb je mij niet horen zeggen maar als dat ik wat jij erin leest, fine :)
Als we het dan toch over het willen bevestigen van je eigen denkbeelden hebben, kijk eens in de spiegel Dani!

Ah ik begrijp dat we het nu op de man gaan spelen. Prima, see if I care. Kusje :)

Heb je mij niet horen zeggen maar als dat ik wat jij erin leest, fine :)

Ah ik begrijp dat we het nu op de man gaan spelen. Prima, see if I care. Kusje :)

Dit is de daad van een idioot en de verantwoordelijkheid neer te leggen bij zijn religie ipv waar de verantwoordelijkheid hoort, nl bij de dader lijkt me niet echt getuigen van intelligentie.

als reactie op mijn post :rolleyes:
is niet op de man :scratch:

Sry , ik heb er geen problemen mee, dat er in een discussie op de man word gespeeld ,... omdat je in een discussie voor je EIGEN mening uitkomt , vind ik het ook niet meer dan logisch dat men dan daarop reageerd ,... en hoe anders dan "op de man "

No hard feelings Dani ;)

Ik snap het niet helemaal, maar jij vind dat de Islam er buiten staat?
Iemand die zijn geloof verlaat als protestant, christen, rooms katholiek of jehova loopt de kans om in Nederland ook te worden omgebracht?
Sommigen vatten de Islam te èrg op en dat soort mensen zou voor zijn medemoslimmers behoed moeten worden.
De interpretatie van de mede- dbb'ers kan ik begrijpen, maar zeg nou zelf het is wel weer een Moslim en het gaat weer om het westen.
1+1= bij mij dan 2!
Mensen die dit geloof zou overtuigend opvatten zouden niet eens in een westers land moeten gaan wonen en laat hun maar lekker in hun door overstromingen gecreërde modderpoeltjes bidden.
Wegwezen met dit soort lui!

Die mensen moeten wel net als spiermans denken dat het echte leven een test is. Je moet toch wel heel gestoord/gevoelloos zijn wil je je eigen zus dood kunnen schieten. :(

Net als je denkt het ergste van de islam wel gezien te hebben...

heeft niks met de islam te zien. En moslims die denken dat dit iets met de islam te zine heeft moet me maar eens aantonen waar men dit in de religieuze teksten van de ilam terugvindt.

als een gek die christelijk is zijn hele familie uitmoordt omdat hij denkt dat het in de Bijbel staat, dan gaan we toch ook niet gaan zeggen dat dit verplicht wordt in de Bijbel. Gekken vind je overal en hun en hun excuses ook.

gewoon weer lekker islambashen. Hebben jullie daar echt nooit genoeg van? Jeetje man. Get a life.

Terug
Naar boven