XXL Nutrition

Favoriete Trilogy?

Peiling Peiling Wat is jouw favoriete trilogy

• Totaal stemmers
    112
Het is ook totaal mijn genre niet, maar dat neemt niet weg dat het absolute topfilms zijn.

Twijfelde tussen Alien en Die hard, dan toch maar Alien.

Zoutzak wat zeg je daar over lotr :eek:

No surprise here, elke kans om LOTR met de grond gelijk te maken laat ik absoluut niet onbenut ;)

Aardige productie, toegegeven, maar overhypt, slijmsentimenteel, reetnkendehobbits, bullshit fairytale. (deel 1t/m3 een 2/10)

Probleem met Die Hard is het grote verschil in niveau tussen het origineel en de latere delen. Dat is in de Dollar trilogie bijvoorbeeld omgekeerd, daar worden ze steeds beter. Godfather en Alien zijn in de eerste 2 delen subliem. Indiana Jones heeft weer een minder tweede deel.

Zo valt er wel op elke reeks wat aan te merken, maar de beste trilogie moet toch wel wel meer dan 1 meesterwerk leveren IMO. (LOTR levert er géén, voor de duidelijkheid :D)

(LOTR levert er géén, voor de duidelijkheid :D)
??? verschiet ik echt van dat je deze films niet apprecieert kerel. Iedereen heeft natuurlijk een voorkeur, maar toch vrij algemeen aanvaard als absolute meesterwerkjes van Jackson, just check the reviews/critics. Ik heb de indruk dat jullie je echt laten leiden door het genre dat je het liefst ziet, is niet hoe films beoordeeld moeten worden he. Ik zie hier alweer The Godfather als favoriet eruit komen. Waarschijnlijk gewoon omdat het thema mensen aanspreekt, meer dan dat ze echt de kwaliteit beoordelen, ook al is die ook wel hoog.

Ik had niet verwacht dat je Die Hard(s) topfilms zou vinden.
You got to be kidding me. Tuurlijk zijn dat topfilms, op hun gebied (actie). Klassiekers die echt de actiefilm hebben uitgevonden en de trend hebben gezet. Willis op zijn best, wat kan je nog meer wensen?

Probleem met Die Hard is het grote verschil in niveau tussen het origineel en de latere delen. Dat is in de Dollar trilogie bijvoorbeeld omgekeerd, daar worden ze steeds beter. Godfather en Alien zijn in de eerste 2 delen subliem. Indiana Jones heeft weer een minder tweede deel.
Zo valt er wel op elke reeks wat aan te merken, maar de beste trilogie moet toch wel wel meer dan 1 meesterwerk leveren IMO. (LOTR levert er géén, voor de duidelijkheid :D)

En een crappy laatste deel :)

??? verschiet ik echt van dat je deze films niet apprecieert kerel. Iedereen heeft natuurlijk een voorkeur, maar toch vrij algemeen aanvaard als absolute meesterwerkjes van Jackson, just check the reviews/critics. Ik heb de indruk dat jullie je echt laten leiden door het genre dat je het liefst ziet, is niet hoe films beoordeeld moeten worden he. Ik zie hier alweer The Godfather als favoriet eruit komen. Waarschijnlijk gewoon omdat het thema mensen aanspreekt, meer dan dat ze echt de kwaliteit beoordelen, ook al is die ook wel hoog.

Fantasy is inderdaad absoluut niet mijn genre, Tim Burton moet het ook ontzien in mijn oordeel. Maar Lotr; te veel CGI, te veel gedramatiseerd, te veel gehyped. Ik kon die films tijdlang niet meer uitzien, die hobbits zijn tenenkrommend, en dat voor enkele uren...

Sowieso, als je gekluisterd zit aan een film gedurende deze speelt, kun je dat toedichten aan het slechts partieel bezitten van eigen manmoedigheid en de absentie van het vermogen tot het creeeren van een voldoende tenuitvoerbrenging van wat je zelf al bent.

Tussen geromantiseerde sigaren weelde of gesimuleerde kosmische zweverigheid is weinig verschil. De film projecteerd vanaf het doek voor de specifieke liefhebber, een surrealistisch idealistisch verhaal. De Godfather is voor de WOér dezelfde gedaantevervorming van de werkelijkheid als Starwars voor de informele vegetariër.

Wie met beide benen op de grond staat en van nature de feitelijkheid van de realiteit als fundering in zich draagt zal zich echt niet laten vervoeren door een film als de Godfather, Star Wars of LOTR. Gewoonweg omdat het luchtkastelen zijn.

Sowieso, als je gekluisterd zit aan een film gedurende deze speelt, kun je dat toedichten aan het slechts partieel bezitten van eigen manmoedigheid en de absentie van het vermogen tot het creeeren van een voldoende tenuitvoerbrenging van wat je zelf al bent.

Tussen geromantiseerde sigaren weelde of gesimuleerde kosmische zweverigheid is weinig verschil. De film projecteerd vanaf het doek voor de specifieke liefhebber, een surrealistisch idealistisch verhaal. De Godfather is voor de WOér dezelfde gedaantevervorming van de werkelijkheid als Starwars voor de informele vegetariër.

Wie met beide benen op de grond staat en van nature de feitelijkheid van de realiteit als fundering in zich draagt zal zich echt niet laten vervoeren door een film als de Godfather, Star Wars of LOTR. Gewoonweg omdat het luchtkastelen zijn.

Praat eens normaal man.

X-men :$, ik kan er niks aan doen maar k'vind die films gewoon lachen.

Heb LotR gestemt.

Grroovy Baby YEAHHHH
Do i make you horney, do i

Hellraiser, without a doubt :)

Ik heb op Police Academy gestemd gewoonweg omdat ik daar het meest om heb moeten lachen.

Fantasy is inderdaad absoluut niet mijn genre, Tim Burton moet het ook ontzien in mijn oordeel. Maar Lotr; te veel CGI, te veel gedramatiseerd, te veel gehyped. Ik kon die films tijdlang niet meer uitzien, die hobbits zijn tenenkrommend, en dat voor enkele uren...
Ik hoop dat je nu ook begrijpt waarom Sin City mij niets zegt :D

The Godfather natuurlijk. De enige film waar zich gewoon een verhaal in af speelt.

De Rocky series without a doubt voor mij.
Ik ben met deze films opgegroeid en hebben altijd als inspiratiebronnen voor mij gediend. Zowel op trainingsgebied als bepaalde levenswijsheden die er in voor komen.

Ik durf het bijna niet te zeggen na het lezen van Marky's interessante stelling (vermoedelijk wel met de bedoeling om te trollen maar ok) maar ik heb moeite om te kiezen tussen Star Wars (IV t/m VI uiteraard) en LOTR.

Dit keer werd het LOTR.

Sja what can I say, ik ben een dromer :o

Wat is jouw favoriete film en/of trilogy Marky?

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd heb ik vooral LotR gestemd omdat ik een ****ing nerd ben.

Ik las het boek toen ik 11-12 was. Toen ik het voor de tweede maal las was het al duidelijk dat het zou worden gefilmd. Vervolgens hebben we er nog 8-10 jaar op moeten wachten.
Dus na al dat lange wachten waren mijn verwachtingen hoog opgebouwd. Deze werden niet de grond in gestampt na het zien van de film, ergo: een topfilm.

Terug
Naar boven