Jespeeer
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 95
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 17%
Hallo BB'ers!
Ik heb even jullie advies nodig
. Na lang twijfelen vannacht ben ik toch van plan om te stoppen met ub/lb. Toen ik begon met trainen, trainde ik met een split schema en ik maakte er goeie gains op. Na een tijd van 8 maanden merkte ik dat ik minder hard ging, dus wilde ik een nieuw schema. Dus vandaar dat ik ub/lb ben gaan doen. Beviel me best wel, alleen had ik het gevoel dat ik niet de spieren trainde voor 100%.. Ook vind ik het heerlijk om knallende spierpijn te hebben, en na een UB training had ik veel minder spierpijn dan na een training waarbij ik echt puur een spiergriep trainde. Nu ben ik dus aan het twijfelen over de indeling van mijn schema. Ik heb een paar opties:
Borst/biceps
Rug/rear delts
Schouders/triceps
Benen/kuiten
of
Borst/biceps
Rug/triceps
Schouders
Benen/kuiten
of
Borst/triceps
Rug/Biceps
Schouders
Benen/kuiten
(dit trainde ik dus 8 maanden geleden en beviel me wel)
Traps pak ik bij schouders erbij, en lats bij rug. Ik zit dus gewoon te twijfelen waar ik mijn triceps bij train en waar ik mijn biceps bij train.. Mijn triceps zijn snel leeg na een schouder training en kan ze dan niet zwaar aanpakken. En na borst gaat het wel. Ik wil ze gewoon goed hard kunnen aanpakken met de gewichten die ik maximaal aankan! Wat is jullie mening hierover?
Greets
Ik heb even jullie advies nodig
. Na lang twijfelen vannacht ben ik toch van plan om te stoppen met ub/lb. Toen ik begon met trainen, trainde ik met een split schema en ik maakte er goeie gains op. Na een tijd van 8 maanden merkte ik dat ik minder hard ging, dus wilde ik een nieuw schema. Dus vandaar dat ik ub/lb ben gaan doen. Beviel me best wel, alleen had ik het gevoel dat ik niet de spieren trainde voor 100%.. Ook vind ik het heerlijk om knallende spierpijn te hebben, en na een UB training had ik veel minder spierpijn dan na een training waarbij ik echt puur een spiergriep trainde. Nu ben ik dus aan het twijfelen over de indeling van mijn schema. Ik heb een paar opties:Borst/biceps
Rug/rear delts
Schouders/triceps
Benen/kuiten
of
Borst/biceps
Rug/triceps
Schouders
Benen/kuiten
of
Borst/triceps
Rug/Biceps
Schouders
Benen/kuiten
(dit trainde ik dus 8 maanden geleden en beviel me wel)
Traps pak ik bij schouders erbij, en lats bij rug. Ik zit dus gewoon te twijfelen waar ik mijn triceps bij train en waar ik mijn biceps bij train.. Mijn triceps zijn snel leeg na een schouder training en kan ze dan niet zwaar aanpakken. En na borst gaat het wel. Ik wil ze gewoon goed hard kunnen aanpakken met de gewichten die ik maximaal aankan! Wat is jullie mening hierover?
Greets

). Je traint benen nu dus 1xpw, vind ik zelf wat weinig maar dat is je eigen keus. Als je benen 2xpw traint kom je al snel bij UB/LB of Push/pull uit en dan zijn vrij zware schema's vind ik. Ik weet niet hoe het met ABS zit, maar miss kun je 2-3xpw ff 5-10 min ABS doen. Snap dat je met SQ, DL en MP (als je die doet) ook core pakt maar ik vind het zelf ook wel lekker om toch ff 1-2 ABSoefeningen ernaast te doen