MuscleMeat

Feedback nieuw split schema

Jespeeer

Competitive Bodybuilder
Waardering
95
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hallo BB'ers!

Ik heb even jullie advies nodig :). Na lang twijfelen vannacht ben ik toch van plan om te stoppen met ub/lb. Toen ik begon met trainen, trainde ik met een split schema en ik maakte er goeie gains op. Na een tijd van 8 maanden merkte ik dat ik minder hard ging, dus wilde ik een nieuw schema. Dus vandaar dat ik ub/lb ben gaan doen. Beviel me best wel, alleen had ik het gevoel dat ik niet de spieren trainde voor 100%.. Ook vind ik het heerlijk om knallende spierpijn te hebben, en na een UB training had ik veel minder spierpijn dan na een training waarbij ik echt puur een spiergriep trainde. Nu ben ik dus aan het twijfelen over de indeling van mijn schema. Ik heb een paar opties:

Borst/biceps
Rug/rear delts
Schouders/triceps
Benen/kuiten

of

Borst/biceps
Rug/triceps
Schouders
Benen/kuiten

of

Borst/triceps
Rug/Biceps
Schouders
Benen/kuiten

(dit trainde ik dus 8 maanden geleden en beviel me wel)

Traps pak ik bij schouders erbij, en lats bij rug. Ik zit dus gewoon te twijfelen waar ik mijn triceps bij train en waar ik mijn biceps bij train.. Mijn triceps zijn snel leeg na een schouder training en kan ze dan niet zwaar aanpakken. En na borst gaat het wel. Ik wil ze gewoon goed hard kunnen aanpakken met de gewichten die ik maximaal aankan! Wat is jullie mening hierover?

Greets

De laatste is toch het meest logische. Als je dat echt vind, maar zou je benen/kuiten niet beter verwisselen met schouders, zodat die wat langer rust krijgen omdat je je triceps hard getraind had of maakt dat eigenlijk niet uit?

• Topic Starter Topic Starter
De laatste is toch het meest logische. Als je dat echt vind, maar zou je benen/kuiten niet beter verwisselen met schouders, zodat die wat langer rust krijgen omdat je je triceps hard getraind had of maakt dat eigenlijk niet uit?

Zou ik nog idd kunnen omwisselen. Maar meestal zit er dan toch een rustdag tussen. Meest important vind ik dat ik genoeg rust heb tussen het deadliften en squatten. Ik ben zuinig op mijn onderrug haha

Ik weet niet op welke dagen je kunt trainen en aan welke spiergroep(en) je de meeste aandacht wilt geven. Maar ik zit hier aan te denken:

Dag 1: rug/bi
Dag 2: borst/tri
Dag 3: rust
Dag 4: benen/kuiten
Dag 5: schouders/armen
Dag 6: rust
Dag 7: rust

Zo heb je minimaal 3 dagen tussen rug en benentraining. Bij schouders kun je nog makkelijk armen doen denk ik, althans ik weet niet hoeveel schouderoefeningen je doet. Je zou ook altijd rear delts en traps nog extra bij rug kunnen doen (althans ik heb daar tijd voor :P). Je traint benen nu dus 1xpw, vind ik zelf wat weinig maar dat is je eigen keus. Als je benen 2xpw traint kom je al snel bij UB/LB of Push/pull uit en dan zijn vrij zware schema's vind ik. Ik weet niet hoe het met ABS zit, maar miss kun je 2-3xpw ff 5-10 min ABS doen. Snap dat je met SQ, DL en MP (als je die doet) ook core pakt maar ik vind het zelf ook wel lekker om toch ff 1-2 ABSoefeningen ernaast te doen ;)

En als je tijd hebt kun je ook 5 dagen gaan, dan heb ik ook nog leuke schema's voor je :D
Daarmee train je elke spiergroep 2xpw en doe je ook meer oefeningen per spiergroep alleen train je dan dus 1 dag extra.

Ik weet niet op welke dagen je kunt trainen en aan welke spiergroep(en) je de meeste aandacht wilt geven. Maar ik zit hier aan te denken:

Dag 1: rug/bi
Dag 2: borst/tri
Dag 4: benen/kuiten
Dag 5: schouders/armen
Dag 6: rust

Zo heb je minimaal 3 dagen tussen rug en benentraining. Bij schouders kun je nog makkelijk armen doen denk ik, althans ik weet niet hoeveel schouderoefeningen je doet. Je zou ook altijd rear delts en traps nog extra bij rug kunnen doen (althans ik heb daar tijd voor :P). Je traint benen nu dus 1xpw, vind ik zelf wat weinig maar dat is je eigen keus. Als je benen 2xpw traint kom je al snel bij UB/LB of Push/pull uit en dan zijn vrij zware schema's vind ik. Ik weet niet hoe het met ABS zit, maar miss kun je 2-3xpw ff 5-10 min ABS doen. Snap dat je met SQ, DL en MP (als je die doet) ook core pakt maar ik vind het zelf ook wel lekker om toch ff 1-2 ABSoefeningen ernaast te doen ;)

En als je tijd hebt kun je ook 5 dagen gaan, dan heb ik ook nog leuke schema's voor je :D
Daarmee train je elke spiergroep 2xpw en doe je ook meer oefeningen per spiergroep alleen train je dan dus 1 dag extra.

Heb vaak de kans om 5 of 6x per week te gaan ;). En met ABS zit het goed, die train ik altijd 10 min. Maar ga idd eens kijken of ik 2xpw benen kan doen, dat zou wel nice zijn. Maar ben dan gewoon van plan, dat als ik alle trainingen gehad heb en toch nog een dag over heb, dat ik dan benen train. En dan zorg dat ik een dag rust heb voor mijn onderrug! En bij schouders ga ik dan inderdaad de ene week biceps en dan de andere keer triceps doen. Vaak deed ik na een been training ook iets van armen. Maarja dat ga ik nu eens laten denk ik :P. Dankjewel kerel ;)

Heb vaak de kans om 5 of 6x per week te gaan ;). En met ABS zit het goed, die train ik altijd 10 min. Maar ga idd eens kijken of ik 2xpw benen kan doen, dat zou wel nice zijn. Maar ben dan gewoon van plan, dat als ik alle trainingen gehad heb en toch nog een dag over heb, dat ik dan benen train. En dan zorg dat ik een dag rust heb voor mijn onderrug! En bij schouders ga ik dan inderdaad de ene week biceps en dan de andere keer triceps doen. Vaak deed ik na een been training ook iets van armen. Maarja dat ga ik nu eens laten denk ik :P. Dankjewel kerel ;)

Ok als je 5 dagen per week kunt, zou ik je aanraden dit door te lezen. Ik ben zelf niet echt fan van alle oefeningen, maar het gaat vooral om de indeling: elke spiergroep 2xpw en genoeg oefeningen per spiergroep.

Een variatie hierop is:

Dag 1: UB power
Dag 2: LB power
Dag 4: Rug/bi hypertrophy
Dag 5: Borst/tri/schouders hypertrophy
Dag 6: LB hypertrophy

Je doet dan dus geen DL maar RDL, tenzij je onderrug na 2 dagen herstelt is kun je wel DL bij rug/bi dag doen :P

Ik zit zelf ook te overwegen 1 van beide schema's te doen over een tijdje.

Ok als je 5 dagen per week kunt, zou ik je aanraden dit door te lezen. Ik ben zelf niet echt fan van alle oefeningen, maar het gaat vooral om de indeling: elke spiergroep 2xpw en genoeg oefeningen per spiergroep.

Een variatie hierop is:

Dag 1: UB power
Dag 2: LB power
Dag 4: Rug/bi hypertrophy
Dag 5: Borst/tri/schouders hypertrophy
Dag 6: LB hypertrophy

Je doet dan dus geen DL maar RDL, tenzij je onderrug na 2 dagen herstelt is kun je wel DL bij rug/bi dag doen :P

Ik zit zelf ook te overwegen 1 van beide schema's te doen over een tijdje.

Oke dankjewel man! Ik zal het eens bekijken. Heb geen verstand van hypertrophy :P

Terug
Naar boven