XXL Nutrition

Feedback Trainingsschema.

sanderix

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Ik zal eerst eens laten weten wie ik ben; Mijn naam is Sem. Ik ben 18 jaar, 185cm, weeg 75kg. Zelf ben ik nog nooit bezig geweest met krachttraining maar ik heb op dit moment erg zin om daar eens verandering in te brengen.

Over het trainingsschema:
Ik heb wat oefeningen uitgekozen die voornamelijk makkelijk thuis uitvoerbaar zijn (Sportschool geen optie). Hierdoor hoop ik wat spiermassa te kweken en er een goed figuur aan over te houden. Zoals ik het zelf in mijn hoofd heb:

- benen
- borst en triceps
- rug en biceps
- schouders en kuiten

Maandag:
Barbell Squat
Barbell Lunge
Barbell Straight Leg Deadlift
Barbell Good-morning

Dinsdag:
Barbell Bench Press
Dumbbell Fly
Dumbbell Decline Bench Press
Barbell Close Grip Bench Press
Weighted Bench Dip

Donderdag:
Barbell Deadlift
Cable Pulldown
Dumbbell Bent-over Row
Barbell Curl
Cable Curl/Dubbell Curl

Vrijdag:
Barbell Military Press
Dumbbell Shoulder Press
Dubmbbell Lateral Raise
Dumbbell Upright Row
Barbell Standing Leg Calf Raise
Dumbbell Shrug

Nou wil ik ook wat buikspieroefeningen doen en elke week een keer hardlopen, kan ik dat gewoon om de dag doen, of moet ik hier een speciale dag voor plannen?

Ik hoor graag jullie feedback. Ik ben vandaag pas begonnen met me in de oefeningen te verdiepen dus alle hulp is welkom.

Welkom!

Je traint met dit schema alle spiergroepen 1x per week. Beginners gaan vaak beter op schema's waarmee je alle spiergroepen 2/3x per week traint. Met name een fullbody schema zoals Stronglifts, Starting Strength, Madcow, Ice Cream 5x5. Deze schema's zijn speciaal gemaakt voor beginners om kracht en massa mee op te bouwen.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Heb wat meer bekeken voor stronglifts.
A: Squat, Bench Press, Barbell Row,
B: Squat, Overhead Press, Deadlift.

En dan gewoon a - rust - b - rust - a etc?

Of is het ook nog een optie om het schema wat ik in mijn eerste bericht heb geplaatst samen te voegen? Dus maandag en dinsdag samen, rust, donderdag en vrijdag samen, rust en dan van voor af aan?

Dan wordt het veel te veel volume.
Kijk eens naar ICF 5x5, welke Dehaantje ookal aangaf.
Dit is een schema met behoorlijk wat assistance.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt maar op welke vraag bedoel jij je antwoord LeonM?

Terug
Naar boven