MuscleMeat

ff hulp nodig voor beginner

SyBjuH

Novice
Waardering
0
Hey hallo,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen...
Na een hoop stress en blowen ben ik onwijs veel afgevallen, wat me eigenlijk doet schamen.
Ben op moment 1,85 lang en weeg nog maar 55Kg.
Dit is zeker niet goed voor mijn bouw.
In 2006 heb ik als steigerbouwer gewerkt en in die tijd is er aardig wat spierwefsel ontstaan.
Na een periode van een hoop zorgen en het gebruik van wiet, is er natuurlijk niks meer van over.

Nou wil ik graag mijn body wat meer uitbouwen door o.a. gebruik van Protiene Shakes.
Nou hoor en lees ik van verschillende mensen op dit forum dat er een hoop voor maar ook nadelen zijn aan die shakes, zoals "pukkels".
Ben niet bang om die te krijgen alleen wel bang om een soort zwangerschapsstiemen te krijgen over m`n lichaam.
Wat is daar aan te doen?
wie kan mij een paar nuttige tips geven, ik hoor dan graag, want moet voor de zomer er wel een beetje goed uit zien :P

Ik hoor het wel.

Greetzzz
.SyB

Als je maar 55 kilo weegt zie ik echt geen reden om shakes te drinken . Ga gewoon een pak meer eten . Zorg ervoor dat je uiteindelijk 6 a 8 keer per dag eet en drink melk . En trainen natuurlijk .

• Topic Starter Topic Starter
Okey, normaal eten.
Is er een dieet voor, zo ja hoe werkt dat en kan ik zo dieet overnemen van iemand.
Sonja bakker? Het gaat alleen maar om gewicht kwijt te raken.
Je ziet of hoor nooit hoe je aan komt.
Vet eten, werkt niet krijg ik alleen maar puisten van.
Slagroom dieet, is voor mensen die vet willen worden, dat is dus wat ik niet wil :P

Ik hoop dat iemand mij ff zo schema`tje kan sturen.

Thnx alvast.

Gr.
.SyB

Ik ben zelf 1.78 en heb ook ooit maar 60kg gewogen.
Zit nu op 66 - 70kg na 7 maanden trainen.

Ik zou zeggen. Pak een Weight Gainer op het begin, gebruik dit ong 2 maanden.
Stap daarna over op Creatine en Proteine Shake's. En als je traint doe dan alleen kracht training en laat hardlopen, fietsen of cardio links liggen!! Dit heeft bij mij ook geholpen en ik kom langzaam ook steeds meer aan.
Ik zal je even een site PM'n waar ik mijn spullen had besteld (zeer goede ervaringen mee!)

Okey, normaal eten.
Is er een dieet voor, zo ja hoe werkt dat en kan ik zo dieet overnemen van iemand.
Sonja bakker? Het gaat alleen maar om gewicht kwijt te raken.
Je ziet of hoor nooit hoe je aan komt.
Vet eten, werkt niet krijg ik alleen maar puisten van.
Slagroom dieet, is voor mensen die vet willen worden, dat is dus wat ik niet wil :P

Ik hoop dat iemand mij ff zo schema`tje kan sturen.

Thnx alvast.

Gr.
.SyB

je moet niet vet eten , je moet veel eten ... kijk maar eens wat rond in de voedingssectie. en natuurlijk beginnen te trainen he kerel, en van de weed afblijven ...

Die pukkels hebben te maken met het zuiveren van die shakes

Trainen en dan echt goed eten .
Wat is goed eten ?
's morgens:
Na het opstaan : wat fruit en eventueel een shake
Een half uurtje later : 2 boterhammen met kip/kalkoen/worst/kaas/pindakaas
Tienuurtje : Nog ns minstens 2 boterhammen met beleg
Middag : 4 a 5 boterhammen met beleg of wat rijst met kip en groentjes of blikje tonijn met wat pasta
Vieruurtje : 2 boterhammen
Avondeten : Pasta/patat/rijst/quinoa met 300 g vlees naar keuze en een berg groenten
Een uurtje voor je gaat slapen 500g Kwark .
Drink veel melk .

Dit is maar een voorbeeld van een 'schema' , je kan wat dingen aanpassen . Het belangrijkste is dat je regelmatig eet en dat je daaruit je Koolhydraten(pasta,brood,rijst,andere tarweproducten) , Eiwitten(vlees,zuivel) en Onverzadigde vetten(tonijn,zalm ,plantaardige olie) haalt .

Ik ben zelf 1.78 en heb ook ooit maar 60kg gewogen.
Zit nu op 66 - 70kg na 7 maanden trainen.

Ik zou zeggen. Pak een Weight Gainer op het begin, gebruik dit ong 2 maanden.
Stap daarna over op Creatine en Proteine Shake's. En als je traint doe dan alleen kracht training en laat hardlopen, fietsen of cardio links liggen!! Dit heeft bij mij ook geholpen en ik kom langzaam ook steeds meer aan.
Ik zal je even een site PM'n waar ik mijn spullen had besteld (zeer goede ervaringen mee!)

Ik zou niet snel kiezen voor een Weight Gainer, zeker niet als je net begint. Zorg er eerst voor dat je je benodige hoeveelheid calorieën op dagbasis op een structuele manier binnen krijgt.
Krik dat vervolgens op tot 500 extra calorieën per dag.
Een Weight Gainer is zeker aan te raden, maar ik raadt het niet aan om met supplementen je lichaamsgewicht omhoog te krikken (zeker niet in het begin). Wil je echt aankomen (en dit behouden) dan moet je gewoon goed eten - zelfs vaak nog meer dan normaal, omdat je die extra calorieën, koolhydraten, eiwitten, etc. gaat omzetten naar spiermassa.
Zorg er dus gewoon eerst voor dat je goed eet, slaapt en gewoon goed traint.

Er zijn hier verscheidende topics die je zelfs nog wat kunnen bijbrengen als het gaat om het probleem: "Ik krijg zoveel niet binnen...".

Misschien dat dit een klein steuntje in je rug is dat het wel kan lukken: ik ben zelf begonnen bij 65 en ben 1.95 lang. Binnen een jaar goed eten, slapen en trainen (zonder extra supplementen) ben ik 13.5 Kg aangekomen.
Het is te doen.

Succes ermee!

Dit is maar een voorbeeld van een 'schema' , je kan wat dingen aanpassen . Het belangrijkste is dat je regelmatig eet en dat je daaruit je Koolhydraten(pasta,brood,rijst,andere tarweproducten) , Eiwitten(vlees,zuivel) en Onverzadigde vetten(tonijn,zalm ,plantaardige olie) haalt .

Ik denk dat veel beginners het eten en rust principe erg onderschatten (althans, dit deed ik in het begin ook).

Oke Kartoffelz daar heb je gelijk in. Maar een weight gainer zorgde er bij mij ook voor dat als ik een tijdje niks meer gebruikte ik veel meer honger had en meer op kon dan normaal. Ging echt zoeken naar eten en als er niks was ging ik t halen! Dus vandaar dat ik het wel zou aan raden om in het begin (goed) te eten ism een weight gainer. en idd flink pompe die spieren :P

Oke Kartoffelz daar heb je gelijk in. Maar een weight gainer zorgde er bij mij ook voor dat als ik een tijdje niks meer gebruikte ik veel meer honger had en meer op kon dan normaal. Ging echt zoeken naar eten en als er niks was ging ik t halen! Dus vandaar dat ik het wel zou aan raden om in het begin (goed) te eten ism een weight gainer. en idd flink pompe die spieren :P
Ja, maar meer eten kun je jezelf aanleren. Oke, dit is in het begin toch iets waar waarschijnlijk de meesten last van zullen hebben, maar toch iets is wat je toch goed dient te op te krikken - wil je goede resultaten zien.
Is wel zo dat een weight gainer je wel degelijk kan helpen, maar ik zal gewoon niet aanraden om meteen in het begin al aan supplementen te beginnen zoals een weight gainer; als je eerst niet een goed eetpatroon hebt.

Waarom allemaal shakes, of je nu een liter brinta pakt of een shake maakt geen **** uit. Wat belangrijk is dat jij genoeg eet, dus besteeds je geld aan eten, niet aan shakes.

Dank voor jullie info, ik ga z.s.m. beginnen aan een normaal eetschema.
Dat is zo ie zo prioriteit nr 1.
Okey, dus pap en dergelijken zijn dus een beetje te vergelijken met de shakes.
Is iig een stuk goedkoper en bespaard geld voor normaal voedsel ;)
Ik ben blij dat jullie mij ff een beetje wegwijs maken.

Ik neem het etensschematje over dat is gepost en zal daar ff een paar weken aan gaan.
Ook zal ik ff op de sites kijken die jullie mij hebben gestuurd, in de hoop goede info te krijgen.
Wat ik ook wel geloof :D

Het afkicken van de weed is ff 2 weekies moeilijk en zeer heftig transpireren.
Door dat zweten verbrand ik ook enorm veel, maar nogmaals ben 55 kg, wat heb ik nog te verbranden dan?

Nou beste mensen, ik ga nog fftjes wat info inwinnen en ga snel beginnen aan het schema ;)

Thnx en hou jullie op de hoogte ;)

Greetzzz
.SyB

Succes man !

Seg enneh , je bent toch aan het eten hoop ik ? :)

Daar issie weeeeeeer van 55Kg naar 77Kg

Nou mensen... het is weer ff een tijdje geleden en heb me o.a. aan het schema gehouden wat me werd gestuurd.
Ik weeg nu 77Kg en ook aardig wat gepomp :P

De zomer komt eraan dus....
GAAT HELEMAAL GOED KOMEN ;)

Thnx. ;)

Nou, spreek jullie wel weer.

Greetzzz
.SyBjuH

what the....! 22 kg aankomen in 4 maanden?

Gewoon gezond eten en zoveel als je kan!!
En trainen. Elke keer na het trainen proberen veel melk te drinken en een maaltijd naar binnen te werken 55kg bij 185cm is echt freaky:eek:

Ow, beetje laat mijn reactie:P. Maareh ik wil dan wel eens een foto zien van je!

Terug
Naar boven