MuscleMeat

Fitness/kickboks

gepeldepinda

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
63kg
Vetpercentage
13%
Ik heb bijna 5 jaar lang aan kickboks gedaan, ik ben er tijdelijk mee gestopt om me te concentreren op krachttraining om wat meer massa te kweken. ik ben van 55 naar 61 gegaan en ik zal ergens in januari weer beginnen met kickboksen mits ik 64/65 ben.
Mijn vraag is dus nu: is het te combineren? 3 keer krachttraining en 3 keer kickboxen? wat is het slimst, trainen op explosiviteit (15 snelle herhalingen korte pauzes) of massa (6-8 herhalingen lange pauzes). kan ik dan nog wel redelijke gains maken of word het bijna onmogelijk wegens de intensiviteit en verbranding bij kickboks.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Heb zelf zoiets geprobeerd, maar dan met boksen. Eerste paar weken was het wel te doen, maar daarna werd het onmogelijk. Ik zou als ik jou was of de focus leggen of op kickboksen of op krachttraining, en de ander op een wat lager pitje zetten.

Meer eten, rekening houdend met je vetpercentage/onderhoud.
Al zou ik niet stoppen met kickbokstraining.
Ik neem aan dat je doel wedstrijdvechten is? Ga meer eten en een programma zoals Starting Strength volgen of indien je een meer gevorderde lifter bent, zoiets:

This involves:
Training compound movements for strength and mass in repetitions of 4-8 near your limit.
Training olympic lifts for power in repetitions of 3-5 with your 10RM.
Training upper and lower body plyometrics.
Training compound movements and circuits for local muscular endurance in repetitions of 15-30.

Because you must do all that, it will be useful to periodize. Hypertrophy -> Strength -> Strenght & Power -> Active Rest -> Repeat...

Op het forum van Rosstraining is heel veel info te vinden. Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je doel?

Het beste is 2x8 per oefening. Eentje op maximale kracht en die andere daar net onder per oefening. 2 keer per week, werk veel aan snelheid door schaduwen.

PS: i.p.v. IPV 2 keer per week krachttraining kan je een daarvan droppen en op kracht bokszak nemen. Je slaat dan op kracht en niet op snelheid. Je zult vanzelf zien dat je dan met goede voeding erbij sterker en zwaarder wordt.

Ik heb zoals je weet een tijdje aan kickboks gedaan en tijdens het sparren merk je gewoon dat het moeilijk is om te winnen van de grotere en oudere vechters, ik ben van nature extreem snel en explosief en mijn techniek is goed ik win ook van leeftijds genoten en in de ring heb ik 12 wedstrijden gewonnen en 1 verloren, de probleem is doordat ik aan de dunne kant ben verlies ik vaker van tegenstanders op de training met meer kracht en minder techniek. daarom ben ik op fitness gegaan om meer massa te kweken wat natuurlijk ook redelijk intimiderend is, de probleem is dat ik bang ben dat ik minder explosief word en dat wil ik behouden, vandaar mijn vraag over hoe ik zou moeten trainen en of het te combineren valt 3 keer kickboks 3 keer krachtraining, dankjewel voor je antwoord

De wedstrijden zijn het belangrijkst, daar win je. Ik zie dat je 15 bent, is vrij jong voor krachttraining. Je lengte is ook mooi voor je gewicht, laat het krachttraining voor later.

Je zult de komende jaren van nature nog flink aankomen, dan zul je vanzelf zien dat die oudere en sterkere jongens makkelijker worden. Je kan beter je aandacht aan voetenwerk besteden en flink counteren. Aangezien je snel bent, met een goede reflex ontwijk je en dan flink counteren. Jongens die op kracht vechten putten veel energie, maak ze moe. Zorg dat je niet geraakt wordt en vindt de plekken.

Vecht vanuit je lichaam, het is een heel verhaal maar kunst is je hele lichaam inzetten bij een stoot of een trap. Dan zal je vanzelf zien dat je de tegenstander meer pijn doet. Onthoud een ding: Snelheid is kracht! De kracht die ontstaat door snelheid is ook niet te onderschatten.

Wijze woorden.

• Topic Starter Topic Starter
Nog iets, vergeet ook niet om naar school te gaan, intelligentie is even belangrijk als de rest. Ga bij sparren zo min mogelijk met beukers om, je hersenen zijn nog volop in ontwikkeling. Is eigenlijk een belangrijke fase in je leven waarin het prefrontale cortex nog volop aan het ontwikkelen is, vermijd zoveel mogelijk zware klappen. Vechtsport is niet zomaar beuken, het is een spelletje en voor het spelen van dit spelletjes heb je gezonde dosis intelligentie nodig.

Succes!

moest dit:(

ja dat moest :rolleyes: hersens zijn alles ;)

Maar ik train nu al jaartje met 3 keer kracht 2 keer kickboks en gaat lekker! Is prima te doen met starting strength of 5*5. Ligt ook aan hoeveel tijd je hebt te besteden natuurlijk. Zelf heb ik t best druk dus af en toe schiet het er is bij in. Maar als je tijd zat hebt is het prima te doen, je lichaam went er wel aan!

Terug
Naar boven