Fitness Seller

fitness slecht voor jongeren?

Ik ben toen ik net 15 was begonnen met krachttraining (1x per week) en ik groei nog steeds gewoon hoor. ik was sowieso al bijna uitgegroeid dus dat scheelt. Ik deed de eerste 3-4 maanden altijd setjes van 3x15 en pakte gewoon het gewicht wat ik aankon. Daarna ben ik naar 3x10 gegaan.

Door op jonge leeftijd zwaar te deadliften en squatten kan het wel je groei stoppen

Wat je met die gebouwde machine kan doen? Wat als je niet van vechtsport houdt? Tenzij je natuurlijk aanraadt t te gebruiken om mensen in elkaar te trappen... Maarja...

Wat je met die gebouwde machine kan doen? Wat als je niet van vechtsport houdt? Tenzij je natuurlijk aanraadt t te gebruiken om mensen in elkaar te trappen... Maarja...

BodyBuilding is er ook niet voor om mensen in elkaar te trappen. Dus die vergelijking wat hij maakt kan ook niet.

begonnen toen ik 15 was, 68 kg 2.5 jaar later 83 kg. Ben eigenlijk niets meer gegroeind sinds ik 15 was, helaas wel in de breedte en dan vooral rond de buik.

ik zou vooral oppassen met dat je niet te zwaar traint. ik heb er veel last van me nek aan overgehouden dat heb ik nu nog last van

begonnen toen ik 15 was, 68 kg 2.5 jaar later 83 kg. Ben eigenlijk niets meer gegroeind sinds ik 15 was, helaas wel in de breedte en dan vooral rond de buik.

ik zou vooral oppassen met dat je niet te zwaar traint. ik heb er veel last van me nek aan overgehouden dat heb ik nu nog last van

Lol @ deze reacties & dit topic

goed de oefeningen uitvoeren dan is er niks aan de hand

last van je nek van KT.. okayy

Ga lekker bootcampen ofzo of judo/grappling/BJJ.
Zeker als je 14 bent met 85 kg en 1.80m

Man als ik dat toch eens had toen ik 14 was, dan had ik nu ergens in een HW devision UFC gezeten.

Zorg dat je in deze jaren je een super motoriek gaat krijgen, want die zal je waarschijnlijk nog niet hebben. Dan pas ga je knallen met krachttraining in een sportschool. Kracht hebben is leuk, maar sterk zijn is heel iets anders.
Mooie vormen komen wel met de jaren, dus staar je niet blind op de nep avatars van de meeste gasten hier.

Leer met je lichaam omgaan voordat je het sterk probeert te maken met gewichten.

Fitness of krachttraining is helemaaaal niet stoer. Het gaat erom wat je uiteindelijk met je eigen gebouwde machine kan.
100 kg squatten of drukken zegt echt helemaal niks, nada.

Mensen snappen het nog steeds niet.

bladieblablalbla

Ga lekker bootcampen ofzo of judo/grappling/BJJ.
Zeker als je 14 bent met 85 kg en 1.80m

Man als ik dat toch eens had toen ik 14 was, dan had ik nu ergens in een HW devision UFC gezeten.

Zorg dat je in deze jaren je een super motoriek gaat krijgen, want die zal je waarschijnlijk nog niet hebben. Dan pas ga je knallen met krachttraining in een sportschool. Kracht hebben is leuk, maar sterk zijn is heel iets anders.
Mooie vormen komen wel met de jaren, dus staar je niet blind op de nep avatars van de meeste gasten hier.

Leer met je lichaam omgaan voordat je het sterk probeert te maken met gewichten.

Fitness of krachttraining is helemaaaal niet stoer. Het gaat erom wat je uiteindelijk met je eigen gebouwde machine kan.
100 kg squatten of drukken zegt echt helemaal niks, nada.

Mensen snappen het nog steeds niet.

in dit topic zijn er een paar die het niet snappen, jij maakt er deel van uit.
vind je dat stoer? the few the proud, zoiets?

@ hardeappel, op jonge leeftijd wil je meestal zwaarder dan eigelijk goed voor je is waardoor je uitvoering minder wordt en je sneller kans op blessures krijgt ,,,,

@ hardeappel, op jonge leeftijd wil je meestal zwaarder dan eigelijk goed voor je is waardoor je uitvoering minder wordt en je sneller kans op blessures krijgt ,,,,

dit verschilt weer per persoon natuurlijk. niet iedereen is moron

dit verschilt weer per persoon natuurlijk.

ja klopt, ben nieuw op het forum maar dacht dat het er was dat iedereen kan zeggen wat hij of zij denkt over het onderwerp

@Niet iedereen is moron

klopt ook, niet iedereen die strength verkeerd schrijft is perse een moron

:fuu:

die zit :mad:

OT: je hoeft je niet meteen te verdedigen.

hahaha ,,, nee maar ik had dat toen ik die leeftijd had. ik trainde best zwaar had ook wel wat resultaat maar nu nog denke de mensen af en toe wat is hij aan het draaien met ze nek. of het er mee te maken heeft weet ik niet zeker trouwens,,, @ ts denk ik wel dat dutchlifter met niet iedereen is moron een goed punt heeft.

het gaat er vooral om hoe je traint denk ik meer focus op perfecte uitvoering en spierconditie dan gewicht

hij kan best rustig aan beginnen met trainen ik zou alleen niet meteen 3x per week gaan doen.

180 op je 14de..
Ik zou me absoluut geen zorgen maken over belemmering van de groei.
Sterker nog, langer is helemaal niet mooi man.
En daar bij komt ook dat het gewoon niet waar is.

En dat hier net 2 mensen posten dat ze last kregen betekend nog niet dat dat gerelateerd is aan het vroeg beginnen met trainen.
Want als je jong bent is de uitvoering van veel oefeningen gewoon moeilijker logisch te beredeneren.
Waarschijnlijk heeft hij gewoon oefeningen verkeerd uitgevoerd.
En die met de pezen.. dat had een vriend van mij ook. en die had nog nooit getraind.
Kan gewoon gebeuren.

Lee Priest had nergens last van: http://www.youtube.com/watch?v=igHpOrCQMis

180 op je 14de..

En dat hier net 2 mensen posten dat ze last kregen betekend nog niet dat dat gerelateerd is aan het vroeg beginnen met trainen.
Want als je jong bent is de uitvoering van veel oefeningen gewoon moeilijker logisch te beredeneren.
En die met de pezen.. dat had een vriend van mij ook. en die had nog nooit getraind.
Kan gewoon gebeuren.

+1
zorg voor een goede techniek en bouw het gewicht rustig op

180 op je 14de..

Kan gewoon gebeuren.

DAMN! Beeld zegt meer dan woorden!!

Terug
Naar boven