- Waardering
- 7.098
Bedankt man, ik zal je ook wel nog even laten weten hoe mijn progress is als je dat wil?
Geen probleem, ben benieuwd, open gerust een logje in het subforum trainingslogs
.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt man, ik zal je ook wel nog even laten weten hoe mijn progress is als je dat wil?
.Nu heb ik de afgelopen 2 a 3 weken al 'gecut' met een kcal inname van 1500cal ( waarbij ik denk redelijk al wat kwijt geraakt te hebben aan vet)
10 weken je zelf straffen zal uiteindelijk alleen maar een hardere klap zijn op je lichaam en uiteindelijk zal je terugval alleen maar erger worden.
Zou gewoon rustig afbouwen elke week met een calorie tekort van 300/500 calorie. Je meals voorbereiden zodat je geen croissant pakt omdat het lekker makkelijk en snel is. Cutten/afvallen= calorie tekort creëren zo simpel is het eigenlijk of dat nou van uit je voeding komt of van uit je cardio maakt niet uit.

Gaat het wel goed met je bro? Serieuze adviezen geven i.p.v. homo-grapjes maken![]()
Genoeg troep ook ingenomen in het verleden om af te vallen maar afvallen is gewoon eten bijhouden en discipline.
. Na 10 jaar geklooi, was afgelopen jaar dus wel een soort van eye-opener.
@rbnhoman
Steady een x aantal kcal OF steady -500 per dag OF gemiddeld -3500 per week is toch net zo effectief? Althans op zijn best minimale verschillen?
@Spenti
Wat voor mij werkte de afgelopen tijd was een gezond eetschema op basis van 0 training waar alles in zat en dan cardio gebruiken om bijvoorbeeld een etentje weg te kunnen werken. Basically harder werken voor dat lekkere eten wat eraan zit te komen. Maakt die saaie cardio ook direct niet zonder doel, dus het helpt elkaar eigenlijk als motivator. Na 10 jaar geklooi, was afgelopen jaar dus wel een soort van eye-opener.
Onthou wel dat die horloges best een hoge foutmarge hebben en dat bovenop dat, kcal ook foutgevoelig zijn qua inschatting. Met als gevolg dat je al snel missberekeningen maakt en meer vooruitgang verwacht dan dat je op de weegschaal/in de spiegel terug ziet.
3x gym 3x hittt klinkt voor mij als een schema wat je niet 10 jaar vol kunt houden of wil je stoppen zodra je je doel hebt bereikt?
Je kunt ook op zoek gaan naar een betere balans qua eetschema dat je het 10 jaar met gemak vol houdt en mee kunt cutten/bulken en daardoor kun je wat flexibeler zijn in je training en je valt minder hard terug in oude gewoontes. Ik spreek dan vanuit mijzelf die 10 jaar lang gejojoed heeft tussen extreem hard sporten & fitter en blessure & vet. Het kan voor jou anders zijn, maar je croissantje comment is een indicatie!![]()
Afgelopen 3 weken zit ik bijvoorbeeld op standaard 2300 kcal. Drie trainingen per week en 1 keer wandeling van 1,5 uur. Val daarmee steady 400 tot 500 gram af per week. Zodra het stagneert, ga ik lager in kcal of meer cardio toevoegen.Steady een x aantal kcal OF steady -500 per dag OF gemiddeld -3500 per week is toch net zo effectief?
Niet veel waarschijnlijk. Houd het eens een maand of 2 vol en trek dan je conclusie.
Niet veel waarschijnlijk. Houd het eens een maand of 2 vol en trek dan je conclusie.
Niets ten nadele van je maat, maar hoe ik veel huisartsen en fysio's over afvallen hoor praten, dan is de kennis vrij beperkt in verhouding met wat ik hier allemaal heb geleerd vanuit de sticky's en van ervaren BB'ers (daar hoor ik zeker niet bij
).
Dan denk ik dat je de verkeerde sport hebt gekozen. Resultaten haal je niet op korte termijn, maar door een lange adem te hebben en vooruit te denken. Nogmaals: een week is niks. Zo moeilijk is het toch niet? Kies een kcal tekort en houd je daar 3 maanden aan bijvoorbeeld.daarom dat ik liever op korte termijn plan, en daar veel meer waarde in steek dan een lange termijn doel.
Dan denk ik dat je de verkeerde sport hebt gekozen. Resultaten haal je niet op korte termijn, maar door een lange adem te hebben en vooruit te denken. Nogmaals: een week is niks. Zo moeilijk is het toch niet? Kies een kcal tekort en houd je daar 3 maanden aan bijvoorbeeld.
Daar is niks te plannen aan. Zet een kruisje op de kalender over 3 maanden en eet 500 kcal per dag minder dan je verbruikt tot die dag. Ben je tevreden op die dag, dan kies je je volgende doel. Zo niet, ga je door waar je mee bezig was.