Fitness Seller

Fitness voor vrouwen

Nataschova

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
61kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik heb een aantal vragen en denk dat er wel mensen een antwoord op weten..
Ik fitness al een aantal jaren en doe zelf aan topsport. Dit ben ik aan het minderen door blessures die ik gehad heb. Ik geef nu trainingen en ook conditietrainingen.
Daarnaast doe ik ongeveer 5x per week fitnessen waarvan iedere dag een paar spiergroepen. Meestal upper body en de dag erna lower body.
Hoe kan ik het beste trainen om als vrouw een gespierder en atletischer lichaam te krijgen? Ik zie er nu wel wat atletischer uit maar je ziet de spieren er niet uitkomen.

Mijn schema is als volgt:

10 minuten cardio als opwarmen
De krachtoefeningen doe ik 3 sets en dan 8-10 herhalingen. Als ik een oefening makkelijk met deze herhalingen haal ga ik in gewicht omhoog.
Na mijn krachtttraining doe ik nog ongeveer 30 minuten cardio omdat ik al in de vetverbrandingszone zit.

Ook volg ik een eiwitrijk dieet om mijn vet percentage te verlagen en pak ik een aantal supplementen waaronder:
- Whey Perfection ( na de training)
- CLA 3x per dag bij maaltijd
- fat burner voor een zware training ( niet elke dag)
- omega 3 en vitamines

Ik ben nu 1.72m, 60 kg en heb ongeveer 19% vet maar wil dit gaan verlagen tot 15% zonder spieren te verliezen maar juist spieren op te bouwen.

Heeft iemand nog tips?

Wat voor (top)sport doe je?

Meer eten zorgt voor meer spieren.
Minder eten zorgt voor minder vet.
Een eiwitrijk dieet zorgt niet voor vetvermindering.
Supplementen ook niet.

Waarom zou je 15 vet willen hebben, wat vrij laag is, als je weinig spiermassa hebt?
Ik zou meer eten (vooral koolhydraten) om meer spiermassa te krijgen en niet zo te focussen op het vetverbranden.

Hallo,

Ik heb een aantal vragen en denk dat er wel mensen een antwoord op weten..
Ik fitness al een aantal jaren en doe zelf aan topsport. Dit ben ik aan het minderen door blessures die ik gehad heb. Ik geef nu trainingen en ook conditietrainingen.
Daarnaast doe ik ongeveer 5x per week fitnessen waarvan iedere dag een paar spiergroepen. Meestal upper body en de dag erna lower body.
Hoe kan ik het beste trainen om als vrouw een gespierder en atletischer lichaam te krijgen? Ik zie er nu wel wat atletischer uit maar je ziet de spieren er niet uitkomen.

Mijn schema is als volgt:

10 minuten cardio als opwarmen
De krachtoefeningen doe ik 3 sets en dan 8-10 herhalingen. Als ik een oefening makkelijk met deze herhalingen haal ga ik in gewicht omhoog.
Na mijn krachtttraining doe ik nog ongeveer 30 minuten cardio omdat ik al in de vetverbrandingszone zit.

Ook volg ik een eiwitrijk dieet om mijn vet percentage te verlagen en pak ik een aantal supplementen waaronder:
- Whey Perfection ( na de training)
- CLA 3x per dag bij maaltijd
- fat burner voor een zware training ( niet elke dag)
- omega 3 en vitamines

Ik ben nu 1.72m, 60 kg en heb ongeveer 19% vet maar wil dit gaan verlagen tot 15% zonder spieren te verliezen maar juist spieren op te bouwen.

Heeft iemand nog tips?

De enige manier waarop je vet gaat verbranden en spieren gaat aankomen als ervaren sporter is met AAS, ik weet niet of je hier ervaring mee hebt als topsporter, maar over het algemeen zijn ze niet echt aan te raden voor vrouwen.

Je moet voor 1 van de 2 doelen kiezen, spieren aankomen of afvallen. Fat burners gaan idd niet helpen, afvallen doe je door een kcal tekort en aankomen door een kcal overschot. Een eiwitrijk dieet is handig als je af wil vallen (en dus al in een kcal tekort zit) en zoveel mogelijk spiermassa wil behouden. Als je spieren nog niet uitkomen zou ik eerst flink hard gaan trainen in een kcal surplus om meer massa te bouwen, 19% vet is al behoorlijk laag voor een vrouw, als je nog geen spieren ziet dan zitten ze er gewoon nog niet.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie wel de spieren maar nog niet erg goed. Ik doe tennis als topsport en ernaast nog boksen.
Ik doe squatten met 65 kg , leg extension met 60 kg en leg curl 50. Bij arm oefeningen doe ik de biceps met 30 lg en triceps 40 met de stangen. Dus denk dat ik al redelijk goed opweg ben. Ik Zie arm spieren en Been spieren redelijk maar wil het droger hebben maar ook de spiermassa vergroten. Moet ik hiervoor meer gaan eten ? Welle supplementen zijn nog aan te raden ?
Wat is aas?

Droger worden en spiermassa opbouwen gaat niet zo gemakkelijk samen.
Je zult moeten kiezen.

AAS is de ongezonde variant van kaas.

Just kidding :p AAS zijn anabolen

Je zou je vraag hier eens kunnen stellen:
[Link niet meer beschikbaar]

Onder andere Evelien Nellen wordt door hen gesponsord en die is regelmatig op het forum te vinden. Als je haar even googeled zul je zien dat zij vast wel een antwoord op je vraag kan geven;)

foto van hoe gespierd je bent?

Terug
Naar boven