Fitness Seller

Nieuws Fitnesscentrum dat allochtonen weigerde veroordeeld

Giuseppe

Advanced Bodybuilder
Waardering
15
Lengte
1m78
Massa
80kg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De uitbater van een fitnesscentrum op het Kiel in Antwerpen heeft een veroordeling voor racisme opgelopen. Het fitnesscentrum weigerde systematisch allochtonen en liep daardoor een klacht op van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding.

De praktijken kwamen aan het licht toen de VRT een reportage met een verborgen camera draaide in het bewuste fitnesscentrum. Daar stelden ze vast dat allochtone jongeren systematisch werden geweigerd. Er werd hen gezegd dat de zaak volzet was, hoewel dat zelden het geval was.

De uitbater is nu door de rechter veroordeeld. Die legde hem ook een dwangsom van 2.500 euro op voor elke allochtoon die in de toekomst de deur wordt gewezen.

Het Centrum voor Racismebestrijding reageerde tevreden op de veroordeling.

bron: GvA

Tja da's niet slim he.

Hoorde het gisteren ook op de radio. Daar zeiden ze ook nog dat de uitbater had beweerd dat hij enkel probleem-allochtonen weigerde. De rechter was daar niet mee akkoord. Zal wel weer zo'n linkse rakker geweest zijn :D

Schandalig gewoon !!! Nu moet die mens allochtonen toelaten en nu gaat zijn zaak zeker en vast naar de kloten want binnenkort zit het daar vol met bruin mannen. Eerst beginnen ze de vrouwen lastig te vallen (dan blijven die weg) en vervolgen blijft de rest van zijn volk ook weg. Zulke zaken hebben we hier ook al verschillende keren zien gebeuren.

Schandalig gewoon !!! Nu moet die mens allochtonen toelaten en nu gaat zijn zaak zeker en vast naar de kloten want binnenkort zit het daar vol met bruin mannen. Eerst beginnen ze de vrouwen lastig te vallen (dan blijven die weg) en vervolgen blijft de rest van zijn volk ook weg. Zulke zaken hebben we hier ook al verschillende keren zien gebeuren.

:roflol:
Misschien moeten we anders alles maar weer gescheiden houden? Voetbalvereniging voor blanken, eentje voor marokanen, eentje voor afrikaantjes...:rolleyes:

We maken allemaal onderscheid!

Ach laat ze toch rustig trainen... ;)

Bij ons trainen ook best wat allochtonen, en die geven totaal geen last.
Maar ik snap wel dat sommige uitbaters (door ervaringen in het verleden?) er een beetje huiverig voor zijn...
Maar het mag niet éh?!
Dan vraag je toch gewoon om een "verklaring omtrent het gedrag" van de gemeente.
Dan filter je bepaalde types er al snel uit. :D

dan zou iedereen zon verklaring moeten tonen aan de deur, autochtoon, allochtoon en belg

Ik had dit wel grappig gevonden, had ik niet al meer posts van je gelezen.
Wat een onzin weer.

same traine met Mohammed en Rachid is altijd dolle pret

dan zou iedereen zon verklaring moeten tonen aan de deur, autochtoon, allochtoon en belg
Luister, die uitbater wilt ze niet binnen...
Dus kan hij op die manier z'n beleid een beetje "sturen"...
Ik snap niet dat je als allochtoon überhaupt nog wilt trainen in die sportschool.
Als je merkt dat je niet welkom bent, komt er toch alleen maar gedonder van!
Daarom werkt dat dwingen van een regering ook niet.
Als er straks al allochtonen gaan trainen daar, zullen ze waarschijnlijk alleen maar komen om die vent "een lesje te leren"...
Ik hoop dat die situatie niet gaat escaleren in de toekomst.

Ik ben Nederlander, en woon in Nederland, maar als ik in Gent "Krav Maga" ga trainen willen ze tooch ook eerst zo'n verklaring zien, anders houd het allemaal op.
Het is een manier om bepaalde types "buiten" te houden die redelijk gemakkelijk geaccepteerd word door de mensen.

Ik vind zelf dat je als eigenaar mag bepalen wie er wel en niet in je zaak komen, en dat niemand daar wat mee te maken heeft.
Geloof maar dat je als blanke ook niet overal toegelaten wordt in gelegenheden waar "niet blanken" samenkomen.

Ik krijg een beetje "het schijt" van de positieve discriminatie die her en der al jaren zo hoog in het vaandel staat.

Er wordt heel vaak met twee maten gemeten, zeker in Nederland!

En geloof me nou, ik heb in principe niets tegen allochtonen (ook al zo'n woord...)

Alleen tegen tuig in het algemeen, blank, zwart, geel, bruin, voor mijn part pimpelpaars! :mad:

Bij ons lopen er ook wat "buitenlanders" zolang er geen problemen zijn is het goed. Maar ik vind dat de eigenaar ze mag weigeren, het is zijn toko. Net als de meeste gyms de "anabolenapen" weigert.

Tja bij ons op de gym zitten er ook wel zo'n paar, maar die houden hun gewoon rustig. Kan me voorstellen als er een groepje afkomt met groot lawaai om een abbonement, dat de eigenaar ze weigert.

zijn tent zijn regels toch

als ik geen schildpadden in mijn huis wil, mag ik die toch ook weigeren?

Van mij mag een egenaar weigeren wie hij wil. Verder stonden deze allochtonen bekend als geen at te brave baasjes. Vreemd dat juist die mannen altijd het centrum weten te vinden.

Luister, die uitbater wilt ze niet binnen...
Dus kan hij op die manier z'n beleid een beetje "sturen"...
Ik snap niet dat je als allochtoon überhaupt nog wilt trainen in die sportschool.
Als je merkt dat je niet welkom bent, komt er toch alleen maar gedonder van!
Daarom werkt dat dwingen van een regering ook niet.
Als er straks al allochtonen gaan trainen daar, zullen ze waarschijnlijk alleen maar komen om die vent "een lesje te leren"...
Ik hoop dat die situatie niet gaat escaleren in de toekomst.

Ik ben Nederlander, en woon in Nederland, maar als ik in Gent "Krav Maga" ga trainen willen ze tooch ook eerst zo'n verklaring zien, anders houd het allemaal op.
Het is een manier om bepaalde types "buiten" te houden die redelijk gemakkelijk geaccepteerd word door de mensen.

Ik vind zelf dat je als eigenaar mag bepalen wie er wel en niet in je zaak komen, en dat niemand daar wat mee te maken heeft.
Geloof maar dat je als blanke ook niet overal toegelaten wordt in gelegenheden waar "niet blanken" samenkomen.

Ik krijg een beetje "het schijt" van de positieve discriminatie die her en der al jaren zo hoog in het vaandel staat.

Er wordt heel vaak met twee maten gemeten, zeker in Nederland!

En geloof me nou, ik heb in principe niets tegen allochtonen (ook al zo'n woord...)

Alleen tegen tuig in het algemeen, blank, zwart, geel, bruin, voor mijn part pimpelpaars! :mad:

Als je je toko openstelt voor openbaar gebruik, zoals een sportschool, dan moet je elke nieuwe klant toetsen aan een algemeen regelement, wat niet gebaseerd mag zijn op discriminatie o.i.d.
Preventief alle "auslandern" weren is iets anders dan preventief criminelen weren. Die vent verdient het om maximaal vervolgd te worden.

maar wat er niet te lezen was is dat er wel ook allochtonen trainen en er een goede verstandhouding onderling is. tja, ik train er toch graag :)

Ik had gewoon iedereen geaccepteerd als lid, en pas wanneer iemand vervelend doet hem gelijk dr uit schoppen en toegang weigeren. Als je dat doet, nadat ze iets hebben gedaan, is het heel wat beter uit te leggen aan de rechter dan ze bij voorbaat te weigeren.

Terug
Naar boven