Er zijn ook fitnesscentra waar alleen vrouwen mogen komen. Vreemd genoeg heeft niemand hier een probleem mee. Nochtans is het je reinste discriminatie. Vreemd land toch... Eigenlijk moet elke zaakvoerder gewoon 100% kunnen uitmaken wie hij binnenlaat en wie niet. Alleen moet hij de reden dan maar verzwijgen, dan kan hij ook niet in de problemen komen.
is in principe ook discriminatie, maar racisme wordt geloof ik zwaarder aan getild door de gemiddelde rechter.
B]mensen weigeren zuiver op afkomst vind ik wel te ver gaan. [/B]feit is gewoon dat die gasten vaak een andere cultuur hebben en of dat gaat passen binnen zo'n sportschool valt te bezien.
noem het racisme, bij ons zijn het alleen die marokkanen die douchen in zwemshorts, je constant staan te begluren in de spiegel en constant een beetje breed door de gym lopen te paraderen (3u lang vaak!). kan me voorstellen dat je dat soort mensen wilt weigeren.
aan de andere kant denk ik niet dat racisme dan de manier is, daarmee scheer je alles over een kam, je kunt dan beter duidelijke huisregels opstellen en die gasten misschien wat serieuzer controleren, dan heb je een poot om op te staan.
Goh wat vreemd toch dat je racisme verweten wordt als je de meerderheid van de allochtonen neerzet als niet deugend.
is idd wel racisme ja.
Nederlandse wet in Belgie?
Nee maar even serieus, een dresscode in clubs is toch toegestaan?
nja, toegestaan, ja, maar ze mogen je bv niet weigeren, als je er echt werk van wilt maken sta je vaak nog redelijk sterk.
En niemand die kan aannemen dat die kerel gewoon een racist is en in zijn zaak dus geen allochtonen wil zien?
Of zou de rechtbank geloven in sprookjes en zijn uitspraak dus baseren op lucht?
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-fitnesszaak-moet-discriminatie-stoppen.dhtml
Relschoppers weren kan altijd, dat gebeurt ook bij andere publieke bedrijven maar stelselmatig personen weren omdat je op voorhand er vanuit gaat dat ze problemen zouden kunnen opleveren valt gewoon niet te verdedigen.
mwah, ik zou er ook alles aan doen om die bontkraagtypes te weigeren, nederlander of marokkaan, feit is dat dat niet mag en je dus maar moet wachten tot het mis gaat om je dan te kunnen beroepen op de regels, vaak is het ook erg moeilijk om storend gedrag te bevatten in regels. mensen constant vuil aankijken en begluren is moeilijk te verbieden natuurlijk.