XXL Nutrition

Nieuws Fitnesscentrum dat allochtonen weigerde veroordeeld

Art. 1 – Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Nederlandse wet in Belgie? :p

Nee maar even serieus, een dresscode in clubs is toch toegestaan?

:roflol: De meerderheid van de allochtonen deugen dus niet?
Even reëel blijven. Het zullen heus geen Vietnamezen in de dertig zijn geweest maar Marokkaanse jeugd. Die zou ik ook uit mijn gym weren want voor je het weet slopen ze je dure apparatuur en zijn al je klanten weg.

Even reëel blijven. Het zullen heus geen Vietnamezen in de dertig zijn geweest maar Marokkaanse jeugd. Die zou ik ook uit mijn gym weren want voor je het weet slopen ze je dure apparatuur en zijn al je klanten weg.

Reëel blijven? Deugt de meerderheid van de allochtonen nou wel of niet?

Verder blijft mensen weren op basis van ras gewoon verwerpelijk en is die straf voor die sportschooleigenaar dus terecht.

Hij zal in het verleden gewoon al erg vaak met Marokkanen last gehad hebben in zijn zaak ericr. Zijn keuze kan niet , maar is wel begrijpelijk. Stel je voor dat je 7/10 keer problemen hebt met die groep, dan kan je kiezen voor die problemen of kiezen voor een selectie bij het werven van je leden. Ok het mag niet en kan niet maar als zaakvoerder denk je nu eenmaal zakelijk en wil je het beste voor je vaste leden en de reputatie van je zaak.

Reëel blijven? Deugt de meerderheid van de allochtonen nou wel of niet?

Verder blijft mensen weren op basis van ras gewoon verwerpelijk en is die straf voor die sportschooleigenaar dus terecht.
Zoals ik al zei denk ik dat de gym eigenaar best capabel is om in te schatten wie hij beter wel en niet toe kan laten. Hij moet ook aan zijn eigen belang denken.

Hij zal in het verleden gewoon al erg vaak met Marokkanen last gehad hebben in zijn zaak ericr. Zijn keuze kan niet , maar is wel begrijpelijk. Stel je voor dat je 7/10 keer problemen hebt met die groep, dan kan je kiezen voor die problemen of kiezen voor een selectie bij het werven van je leden. Ok het mag niet en kan niet maar als zaakvoerder denk je nu eenmaal zakelijk en wil je het beste voor je vaste leden en de reputatie van je zaak.
Inderdaad.

we weten de exacte reden niet, is die vent een racist, dan is de straf terecht. heeft hij in het verleden ernstige problemen gehad met bepaalde bevolkingsgroepen, dan kan ik het begrijpen......

En niemand die kan aannemen dat die kerel gewoon een racist is en in zijn zaak dus geen allochtonen wil zien?

Of zou de rechtbank geloven in sprookjes en zijn uitspraak dus baseren op lucht?

De uitbater verklaarde voor de rechtbank dat alleen aan personen die bekend stonden als herrieschoppers de leugen werd verteld dat de zaak volzet was. De rechtbank stelde evenwel dat uit niets bleek dat de geweigerde kandidaten ooit problemen hadden veroorzaakt en vond het dan ook bewezen dat Better Bodies systematisch allochtonen weigerde wegens hun vreemde afkomst en/of huidskleur.(belga/bdr)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-fitnesszaak-moet-discriminatie-stoppen.dhtml

Relschoppers weren kan altijd, dat gebeurt ook bij andere publieke bedrijven maar stelselmatig personen weren omdat je op voorhand er vanuit gaat dat ze problemen zouden kunnen opleveren valt gewoon niet te verdedigen.

De rechtbank stelde evenwel dat uit niets bleek dat de geweigerde kandidaten ooit problemen hadden veroorzaakt
Waar maakt de rechtbank dit uit op dan? Dat ze geen strafblad hebben en niet bekend zijn bij de politie? Dat wil namelijk niks zeggen.

Altijd leuk zo'n verborgen camera actie. Erg betrouwbaar ook :rolleyes:

Hij zegt, jullie zeggen altijd dat het vol zit. Blijkbaar is hij daar dus bekend en al vaker langs geweest.

En de rechter is natuurlijk ook niet betrouwbaar, zal wel een linkse rechter zijn geweest. We maken allemaal onderscheid en die sportschoolhouder is gewoon een held!

:roflol: De meerderheid van de allochtonen deugen dus niet?

Dat is hetgeen ik vaststel maat, meer is dat niet. Gaande van (zware) criminelen tot arrogante personen en profiteurs. Ga de gevangenissen maar eens af, het is geen toeval dat ze voor 80 % door allochtonen bevolkt zijn. Dat noem ik een weerspiegeling van hun aard. Een racist oordeelt op basis van huidskleur en afkomst, en niets meer. Zo ben ik niet, trouwens veel mensen zijn zo niet die afgeschilderd worden als racist. Het gaat hem dikwijls om vooroordelen, die er terecht zijn dezer dagen. Ze moeten individueel aangepakt worden, en niet over één kam scheren uiteraard. Criminelen het land uitwijzen en enige vorm van integratie tonen. Voor de rest ze allemaal één kans geven.

Er zijn ook fitnesscentra waar alleen vrouwen mogen komen. Vreemd genoeg heeft niemand hier een probleem mee. Nochtans is het je reinste discriminatie. Vreemd land toch... Eigenlijk moet elke zaakvoerder gewoon 100% kunnen uitmaken wie hij binnenlaat en wie niet. Alleen moet hij de reden dan maar verzwijgen, dan kan hij ook niet in de problemen komen.
is in principe ook discriminatie, maar racisme wordt geloof ik zwaarder aan getild door de gemiddelde rechter.

B]mensen weigeren zuiver op afkomst vind ik wel te ver gaan. [/B]feit is gewoon dat die gasten vaak een andere cultuur hebben en of dat gaat passen binnen zo'n sportschool valt te bezien.
noem het racisme, bij ons zijn het alleen die marokkanen die douchen in zwemshorts, je constant staan te begluren in de spiegel en constant een beetje breed door de gym lopen te paraderen (3u lang vaak!). kan me voorstellen dat je dat soort mensen wilt weigeren.
aan de andere kant denk ik niet dat racisme dan de manier is, daarmee scheer je alles over een kam, je kunt dan beter duidelijke huisregels opstellen en die gasten misschien wat serieuzer controleren, dan heb je een poot om op te staan.

Goh wat vreemd toch dat je racisme verweten wordt als je de meerderheid van de allochtonen neerzet als niet deugend.
is idd wel racisme ja.

Nederlandse wet in Belgie? :p

Nee maar even serieus, een dresscode in clubs is toch toegestaan?
nja, toegestaan, ja, maar ze mogen je bv niet weigeren, als je er echt werk van wilt maken sta je vaak nog redelijk sterk.

En niemand die kan aannemen dat die kerel gewoon een racist is en in zijn zaak dus geen allochtonen wil zien?

Of zou de rechtbank geloven in sprookjes en zijn uitspraak dus baseren op lucht?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie...-fitnesszaak-moet-discriminatie-stoppen.dhtml

Relschoppers weren kan altijd, dat gebeurt ook bij andere publieke bedrijven maar stelselmatig personen weren omdat je op voorhand er vanuit gaat dat ze problemen zouden kunnen opleveren valt gewoon niet te verdedigen.
mwah, ik zou er ook alles aan doen om die bontkraagtypes te weigeren, nederlander of marokkaan, feit is dat dat niet mag en je dus maar moet wachten tot het mis gaat om je dan te kunnen beroepen op de regels, vaak is het ook erg moeilijk om storend gedrag te bevatten in regels. mensen constant vuil aankijken en begluren is moeilijk te verbieden natuurlijk.

hoppa idd, case closed...

noem het racisme, bij ons zijn het alleen die marokkanen die douchen in zwemshorts, je constant staan te begluren in de spiegel en constant een beetje breed door de gym lopen te paraderen (3u lang vaak!). kan me voorstellen dat je dat soort mensen wilt weigeren.

Ja ik zou die enge mensen ook weigeren :rolleyes:

spijtige zaak..
feit is dat die relschoppers etc.. preventief moeten KUNNEN verweerd worden.
Of ze nu Nederlander, Belg of allochtoon zijn. positieve discriminatie sucks...
:mad:

Ja ik zou die enge mensen ook weigeren :rolleyes:
dude, het boeit mij geen **** hoor, ik doe m'n ding, maar kan het me voorstellen dat mensen die wat minder stevig in hun schoenen staan (lees vrouwen met overgewicht etc.) zich het liefst wel op hun gemak willen voelen in een gym. als je kijkt naar healthcentres tegenwoordig lijkt me dat geen aparte gedachtengang.

Wat heeft ...douchen in zwemshorts, je constant staan te begluren in de spiegel en constant een beetje breed door de gym lopen te paraderen (3u lang vaak!)... nou met mensen te maken die niet stevig in hun schoenen staan?

Terug
Naar boven