MuscleMeat

Fitvak Fitness Instructeur opleiding naast huidige baan/opleiding volgen?

Personal Trainer.... hmmm dat ga je niet redden met een 'FitVak' opleidingje. Een PT heeft een gedegen kennis nodig van trainingsmethodieken, voeding, etc.. Je moet iemand zelfstandig goed kunnen informeren en laten trainen met alle doelen die iemand aandraagt.
Je kunt bijvoorbeeld iemand krijgen die wil afvallen, maar ook een BB-er (de meeste hier weten uiteraard alles al, maar er zijn ook andere).
Wellicht pro BB-ers maken gebruik van een PT.

BTW een goede PT verdient wel bakken geld :hedbang:

• Topic Starter Topic Starter
wervisser zei:
BTW een goede PT verdient wel bakken geld :hedbang:
En als ik het kan combineren met mijn toekomstige opleiding beveiliger al helemaal :D

Dan kan ik bodyguard en personal trainer in een worden. Veel beroemdheden hebben dit ook.

Opleiding beveiliger is toch niet gelijk bodyguard ???

BTW What's your size/appearance... beetje bodyguard moet geen kippeborstje hebben (zoals ikke :mad: )

En dan nu de vraag met watvoor opleiding wordt je personal trainer?:D

Good question... een vroegere collega van mij had o.a. CIOS en die is 8 jaar PT in Engeland geweest en een paar jaar in NL, maar wat voor opleiding hij hiervoor had ???

Vergis je niet hoor. Als je je fitnessintstructeur papiertje binnen hebt, ben je niet non-stop bezig met het begeleiden van noobs. Er moet ook schoon gemaakt worden en dat zul je ook moeten doen. Je moet veel geduld hebben, want er zullen altijd mensen bij zijn die niet snappen welke oefening welke spier pakt. Veel mensen willen alles voor gekauwd hebben en als je daar niet voor betaald krijgt, staat dat je snel tegen.

Nope, been there done that... en het is zeker geen vetpot... en zeker niet allemaal maar leuke mensen begeleiden.

Je doet in een gym in principe alles, van achter de bar staan tot schoonmaakcorvee en mensen begeleiden.

De mensen zijn ook niet altijd helemaal super... niet iedereen is even 'schoon en fris' om het maar even te noemen. Om maar te zwijgen over die (sorry voor de mensen met een zere scheen) vatsige monsters die roepen IK WIL AFVALLEN maar ondertussen geen lazer uitvreten. Of natuurlijk direct na het cardio-en naar de friet boer omdat ze honger hebben :sob:

Gorill0r zei:
En als ik het kan combineren met mijn toekomstige opleiding beveiliger al helemaal :D

Dan kan ik bodyguard en personal trainer in een worden. Veel beroemdheden hebben dit ook.

:roflol: geloof me een extra baantje wil je dr echt niet bij hebben , en haal dat bodyguard ook maar uit je hoofd, die droom heeft iedereen als ze net de beveiliging inkomen , en bij 99,9999% zal die droom ook nooit uitkomen..

je zou wel miss kunnen werken in het buitenland , maar dan ben je nooit thuis en een sociaal leven heb je al helemaal niet

trust me :o

Gorill0r zei:
Zijn er hier mensen die naast hun huidige opleiding of baan een Fitvak Fitness Instructeur opleiding volgen in het weekend?

Ik zit er namelijk over te denken maar ik vraag me eigenlijk af wat het allemaal precies inhoud? Wat kan je nou allemaal met zo'n papiertje? Kan je alleen les geven aan een groepje huisvrouwen of ook een eigen gym openen bijvoorbeeld?

Wat moet je eigenlijk hebben om echt les te kunnen geven als volwaardig Fitness Instructeur, A of B?

Hechten de sportscholen er veel waarde aan, verdient het goed en is er veel vraag na?

Bedankt.
heeey
dit wil ik ook gaan doen, ga misschien nr 3 volgen,
weet niet of je de brochure hebt?

uiteindelijk zou ik personal trainer willen worden.
dus eerst even dit als basis en erna meer gericht voor personal trainer!

waar ga je evt de opleiding doen?

{W}esley. zei:
eerst basis opleiding en erna een gerichte opleiding voo personal trainer
Dat snap ik, maar ik heb nog nooit een school gezien die de opleiding personal fitnesstrainer had. Anders was ik die wel gaan doen;)

bascross zei:
Dat snap ik, maar ik heb nog nooit een school gezien die de opleiding personal fitnesstrainer had. Anders was ik die wel gaan doen;)
wacht ff, zal ff boekie bijpakken, staat zo'n opleiding in.!

edit:
Voor informatie over de cursus Personal Trainer kunt ook terecht bij deze opleidingsinstituten. Om deze module, die 16 uur (2 x 8 uur) duurt, te kunnen volgen is het diploma Fitnesstrainer A, CIOS, ALO (Academie Lichamelijke Opvoeding) of ROC sport en bewegen een vereiste. Kortom: een rijkserkende opleiding binnen de sector sport- en bewegen is de basisopleiding voor de Personal Trainer.

je moet dus al wel Cios of zo'n andere opleiding hebben gedaan, eer je die opleiding kan volgen

{W}esley. zei:
Voor informatie over de cursus Personal Trainer kunt ook terecht bij deze opleidingsinstituten. Om deze module, die 16 uur (2 x 8 uur) duurt, te kunnen volgen is het diploma Fitnesstrainer A, CIOS, ALO (Academie Lichamelijke Opvoeding) of ROC sport en bewegen een vereiste. Kortom: een rijkserkende opleiding binnen de sector sport- en bewegen is de basisopleiding voor de Personal Trainer.

Het is geen opleiding maar een cursus, heb je dan ook niet veel aan toch.

Masallah zei:
Het is geen opleiding maar een cursus, heb je dan ook niet veel aan toch.
nee idd, zie het nu pas,.. maar dt is ff van die site geplukt
heb wel een opleiding ervoor gezien geloof ik in een brochure.
als ik hem vind post ik het

bascross zei:

FYSIO PHISICS OPLEIDING
Beroepsopleidingen:Fitnessinstructeur
Aerobicsinstructeur
Aerobicsinstructeur advanced

Dat is dan mooi meegenomen voor 16 uurtjes, de vraag is dan, kun je er dan ook meer mee?!

Terug
Naar boven