XXL Nutrition

Fitvak Fitness Instructeur opleiding naast huidige baan/opleiding volgen?

ik zit al een tijdje in men maag of ik dit nou wil doe of niet.!!!

die fitvak krijg je daar studiefinanciering bij of moet je dat zelf betalen!!

Ja jongens dit is een Vrije Beroep dus in principe kan iedereen zeggen dat hij/zij een personal trainer is???

ik zit al een tijdje in men maag of ik dit nou wil doe of niet.!!!

die fitvak krijg je daar studiefinanciering bij of moet je dat zelf betalen!!

lijkt me sterk dat je er studiefinanciering voor krijgt, aangezien het een korte opleiding is bij fitvak.

Ik denk dat ik de Fitnesstrainer A ga doen bij fitvak, begint volgens mij volgende maand en daarna de Personal trainer opleiding.

Is het niet beter om gewoon een NSCA-CPT examen af te leggen?

ik begin over 4 weken ook met de cursus tot fitness instructeur, bij de aalo.

kosten voor de basis opleiding zijn 449 en idd, je moet een stage plek hebben. Ik kan gelukkig bij mijn eigen gym terecht, hoef r niet eens te werken, heb de eigenaar ff aardig aangekeken :D
je kunt nog een vervolgopleiding doen, die s geloof ik rond de 600, dat s fitness master, met gevorderde trainingen en voeding, die ga k daarna doen.

Heb ook fitness A+B. wil ook nog iets in de zin van PT gaan doen.
Begin binnenkort met fysiotherapie en is de achtergrond van Fit. A en B wel handig aangezien de meeste fysiotherapeuten geen ruk verstand van fitness hebben.
sad but true..:(
als ik in de sportschool af en toe een schema in handen krijg gedrukt van iemand die bij de fysio wegkomt dan vraag je je soms echt af waar ze het over hebben, net of ze de oefeningen nieuwe namen geven..

Verder leer je bij fitness A in feite gewoon de basis, beetje huis tuin en keuken fitnessers begeleiden die allemaal hetzelfde willen; afvallen+vorm / conditie+spiermassa..

Bij fitness B ga je een stuk verder, je gaat eigenlijk meer bezig met (voorbereiden op) het begeleiden van serieuze sporters (lees: topsporters/semi-topsporters)
je leert meer over complexe trainingvormen zoals plyometrie en ook begin je met blessurebehandelingen enz.
Je legt bij fitness B ook een examen af voor PT..
Anatomie is in ieder geval erg belangrijk bij B, terwijl je bij A met een gebrek aan anatomische kennis er nog door kunt komen lukt dat bij B hoogst waarschijnlijk niet.(ik had in ieder geval veel baat bij de anatomie uit mn hoofd leren)

Las ook ergens dat je een deel van het ''LESGELD'' terug kunt krijgen via de belastingdienst? Weet iemand hier meer over?

Las ook ergens dat je een deel van het ''LESGELD'' terug kunt krijgen via de belastingdienst? Weet iemand hier meer over?

Als je echt je beroep er van gaat maken kan je het terugkrijgen, geldt idem voor alle boeken die je naderhand nog koopt in de winkel voor je zelf (voor verdere educatie)

wat is eigenlijk de bedoeling dat je tijdens je stage moet doen? krijg je opdrachten mee die je moet uitvoeren of gaat het er om dat je gewoon meeloopt met iemand anders?

Idd, dat wil ik dus niet.

Het gaat mij puur om de fitness opleiding.

@ Peoples: Kan iedereen dan zomaar personal trainer worden of heb je daar ook weer een aparte diploma voor nodig?

Jep iedereen mag zich uitgeven als personal trainer. Het is geen beschermde bedrijfstak wat het ook zo vervelend maakt.
Heb zelf Fitnesstrainer A/B en PT bij fitvak gevolgd maar meer als een avondje in de week heb en wil ik er niet uithalen. Het was leuk en leerzaam maar zou het niet fulltime kunnen doen.

Heb ook fitness A+B. wil ook nog iets in de zin van PT gaan doen.
Begin binnenkort met fysiotherapie en is de achtergrond van Fit. A en B wel handig aangezien de meeste fysiotherapeuten geen ruk verstand van fitness hebben.
sad but true..:(
als ik in de sportschool af en toe een schema in handen krijg gedrukt van iemand die bij de fysio wegkomt dan vraag je je soms echt af waar ze het over hebben, net of ze de oefeningen nieuwe namen geven..

Waar wil je fysiotherapie gaan studeren..? Valt toch tegen met die loting. Heb mezelf namelijk ook opgegeven voor een 4jarige studie fysiotherapie.

Kun je met de Fitvak A+B en PT eventueel ook de HBO Fysiotherapie volgen, of geldt het niet als geldige vooropleiding?

Kun je met de Fitvak A+B en PT eventueel ook de HBO Fysiotherapie volgen, of geldt het niet als geldige vooropleiding?

Nee dat kan niet je hebt minimaal havo of een MBO diploma Niv 4 nodig om te kunnen starten met fysiotherapie. Wat je wel kan doe is als je ouder dan 21 bent is een toelatingstest alhoewel dat niet mee zal vallen ivm de loting

Nee dat kan niet je hebt minimaal havo of een MBO diploma Niv 4 nodig om te kunnen starten met fysiotherapie. Wat je wel kan doe is als je ouder dan 21 bent is een toelatingstest alhoewel dat niet mee zal vallen ivm de loting

doe je zelf ook een toelatingstest? Gaat toch om een havo toets?

Realiseren jullie je wel dat je dienstverleners wordt van het aanbieden van een les? Zij vragen, jij draaien is de leidraad. Zou zelf geen trek erin om de verfijnde wellness branche te voeden terwijl deze decadente pens bodybuilding heeft doen verbleken.

dat s helemaal niet waar, deze cursussen zijn helemaal niet gericht op groepslessen. Je wordt gewoon instructeur, iets wat iedere beginner en sommige gevorderden nodig zijn. Daarnaast kun je voor persoonlijke begeleiding gaan, wat op ieder niveau kan.

Terug
Naar boven