Hoe beeindig je je looptraining? Je loopt toch goed uit? je stopt toch niet abrupt na het lopen.
Heb dit paar maanden geleden eens voorgehad, was HIIT training aan het doen, en zat in een sprintje van 60 seconden maar moest opeens stoppen voor een auto. Dus ik volledig tot stilstand, ben van mijn stokje gegaan...

Ook voor een half minuutje... Gelukkig liep mijn vader mee
Later heb ik een cardiologisch onderzoek ondergaan en heb dat voorval eens voorgelegd aan de cardioloog.
Heel normaal zei ze, als je dicht tegen je max hartslag zit en je stopt abrupt, is het risico zeer groot flauw te vallen. Je hart pompt als een gek en wanneer je dan stopt krijgen je hersenen te veel zuurstof in korte tijd..
De reden dat ik naar die cardioloog geweest was, was ook omdat ik het probleem van die zogenaamde "headrush" heb.
Maar in een redelijk ernstige vorm. Ben zo ook es van mijn stokje gegaan.
Het is een plotse bloeddrukval van een paar seconden die meestal voorkomt als je plots rechtstaat uit een rustpositie. Dus als je in je bed of zetel zit/ligt.
Ik heb ook een te lage bloeddruk, dus dat hielp daar niet veel mee...
Ik ben er nog steeds niet vanaf. Iedere keer als ik rechtsta moet ik dit rustig doen, en ff paar seconden bekomen als ik rechtsta voor ik ga wandelen. Anders kan het ff zwart worden voor men ogen.