Fitness Seller

FloRida's schema

FloRida

Cool Novice
Waardering
0
The real deal krachtschema !!!

Hoelang je traint:
10 maanden nu al

Wat je doel is:
Een zo groot mogelijke toename van kracht

Waar je prioriteiten liggen:
Full body

Beschikbare apparatuur:
Sportzaal, zowel apparaten, als vrije gewichten aanwezig.

Beschikbare tijd:
Dagelijks, tussen 10am en 10pm in

Lengte : 1,87
Gewicht : 76,5kg , BF 5%

BP-100kg 1x
DL-120kg 3x
Squat-nooit gedaan, pakte apparaat (60kg) ipv squaten.

Dag 1 : Borst en Triceps

Borst : Bench Press 8x3
Incline Bench Press 8x3
Flye 8x3 OF wat variates
Decline Flye 8x3 OF apparaat wat overeenkomt met Barbell pullover

Triceps : Dippen tussen bankjes ( 3x zoveel als je kan )
Liggende triceps extensions met stang 8x3
Lying dumbbell extensions 8x3
Pressdown 8x3 OF Rope extensions OF One arm pulldown

Dag 2 : Rug en Biceps

Rug : Wide-grip chin-ups 2x zoveel als je kan
Wide-grip chin-ups ( met de hoofd achter de stang ipv voor ) 2x
Neck pulldowns 3x8
Single-arm rows OF Double arm rows
Close grip cable rows 3x8
Deadlifts af en toe 3x8

Biceps : Optrekken
Staande barbell curl 3x8 OF Preacher curl
Incline dumbbell curl 3x8
Twist curls 3x8
One arm dumbbell preacher curl 3x8 PER ARM

Dag 3 : Benen

Benen : Leg press 3x12
Standing calf raises 3x12
Leg curl 3x12
Leg Extension 3x12

Dag 4 : Schouders en Biceps

Schouders : Front raise 3x8 OF Lateral raises
Upright rows 3x8
Behind-neck press 3x8
Behind-neck press ( maar dan van nek voren ipv achter ) 3x8
Shoulder shrugs 3x8

Biceps : zoals hierboven beschreven

Dag 5 : Borst en Triceps
Dag 6 : Benen
Dag 7 : Rug en Biceps
Dag 8 : Schouders en Triceps
Dag 9 : Benen

Ik wissel Triceps en Biceps steeds af bij Schouders , afhankelijk van wat ik eerder heb getraind of ga trainen, ( Borst en Triceps, Rug en Biceps veranderen dus nooit )

Buik: Zittend crunch apparaat met gewichten ( wijd ) 3x8
Zittend crunch apparaat met gewichten ( smal ) 3x8
OF
Seated knee-up
Decline crunch
Crunch

Ik train mijn buik 2 dagen, en dan 1 dag rust.
Dag 1 - Kracht, Dag 2 - vormingen, Dag 3 - rust

Ik hoopte dat jullie me schema wat konden verbeteren of me wat advies kunnen geven wat me verder zou kunnen helpen. Verder varieer ik het een en ander nog eens om de druk erin te houden, misschien heeft iemand nog wat tips voor me hierover?

Groetjes,
FloRida

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
4x6?
Heeft dat een beter effect?,

En ja, ik wou al gaan squaten :P

Probleem is als ik weinig reps doe, is dat ik niks voel
Het voelt aan alsof ik niks getraind heb, ook de volgende dagen voel ik niks.

Geprobeerd, maar dan is het weer zo hoog dat het niet lukt en nadeel van als je weinig reps doet is dat de massa die je snel hebt verkregen ook weer snel weggaat.

Ik train nu al een tijdje, en ik merk dat langdurig verkregen spiermassa, het langst en het meest in vorm blijft, ook al train je een paar weken niet.

Geprobeerd, maar dan is het weer zo hoog dat het niet lukt en nadeel van als je weinig reps doet is dat de massa die je snel hebt verkregen ook weer snel weggaat.

Ik train nu al een tijdje, en ik merk dat langdurig verkregen spiermassa, het langst en het meest in vorm blijft, ook al train je een paar weken niet.

oke! geen enkel onderzoek kan op tegen je eigen feeling bij je lichaam, heb je helemaal gelijk in. Als jij voelt dat dit voor jou beter is moet je dit doen.

Klopt. Door veel reps te doen ontstaat er een pomp. Dit doet je spieren groter ogen, maar het is helaas snel voorbij.
Als je niet op de pomp traint en zoals de 'old school bb-ers' op langdurig verkregen spiermassa, zal dit inderdaad blijven ook na een paar weken niet trainen.
Oh en, alles wat je ná een training voelt (Zelfde dag nog) is verzuring. Spierpijn bijv. zegt niets over spiergroei.

Klopt. Door veel reps te doen ontstaat er een pomp. Dit doet je spieren groter ogen, maar het is helaas snel voorbij.
Als je niet op de pomp traint en zoals de 'old school bb-ers' op langdurig verkregen spiermassa, zal dit inderdaad blijven ook na een paar weken niet trainen.
Oh en, alles wat je ná een training voelt (Zelfde dag nog) is verzuring. Spierpijn bijv. zegt niets over spiergroei.

Inderdaad. Veel gemaakte fout van beginners is dat ze denken dat ze pas goed getraint hebben als ze een pomp voelen. Als je voor massa traint zul je toch echt weinig reps met hoog gewicht moeten pakken. (behalve benen)

Inderdaad. Veel gemaakte fout van beginners is dat ze denken dat ze pas goed getraint hebben als ze een pomp voelen. Als je voor massa traint zul je toch echt weinig reps met hoog gewicht moeten pakken. (behalve benen)

Hier sla je de plank toch mis ben ik bang. Weinig reps met hoog gewicht is trainen op kracht.

Als je het over kleine spiergroepen hebt ben ik het met je eens.

Maar wat grote spiergroepen betreft ben ik van mening dat tussen de 5/8 reps in 2 sets voor massa zorgt.;)

Bedoel je dat je de grote spiergroepen in 2 sets traint met 5/8 reps... ???
Of ben ik nou zo dom?

Bedoel je dat je de grote spiergroepen in 2 sets traint met 5/8 reps... ???
Of ben ik nou zo dom?

Ja, zo train ik ze en boek meer resultaat dan voorheen toen ik 3/4 sets met 8/10 herhalingen deed.

Hier een leuk stukje hierover:
[Link niet meer beschikbaar]

Ja, zo train ik ze en boek meer resultaat dan voorheen toen ik 3/4 sets met 8/10 herhalingen deed.

Hier een leuk stukje hierover:
[Link niet meer beschikbaar]

Klinkt erg aannemelijk moet ik zeggen! Ik ga het aantal reps dat ik doe op de in dit artikel genoemde spieren verlagen van 9 naar 5 tot 7.

Hij heeft het overigens niet over het aantal sets... Ik las dat jij 2 sets hanteert, waarom denk je dat dit het beste is?
(sorry voor het offtopic gaan topic starter... Misschien had ik deze vraag in een PM aan Balic moeten stellen?)

Klinkt erg aannemelijk moet ik zeggen! Ik ga het aantal reps dat ik doe op de in dit artikel genoemde spieren verlagen van 9 naar 5 tot 7.

Hij heeft het overigens niet over het aantal sets... Ik las dat jij 2 sets hanteert, waarom denk je dat dit het beste is?
(sorry voor het offtopic gaan topic starter... Misschien had ik deze vraag in een PM aan Balic moeten stellen?)

Ik denk dat de topicstarter hier ook wel wat aan heeft.

Die 2 sets heb ik van dezelfde schrijver als dat artikel. Omdat ik twijfelde aan deze methode heb ik gegoogled naar studies over deze methode en kwam meerdere studies tegen waarvan deze mij het meest overtuigde:
http://www.cbass.com/NEWEVIDE.HTM

Iedereen die ik ken, en ook instructeurs, en echte krachtpatsers, zeiden dat je altijd minimaal 8 reps moet doen, voordat je naar hoger gewicht gaat.
Dus dat volg ik dan ook :P

Ik vroeg me alleen of ik wat meer moest varieren of dat er misschien wat oefeningen waren die meer effect zouden hebben, dan die oefeningen die ik doe?

Iedereen die ik ken, en ook instructeurs, en echte krachtpatsers, zeiden dat je altijd minimaal 8 reps moet doen, voordat je naar hoger gewicht gaat.
Dus dat volg ik dan ook :P

Ik vroeg me alleen of ik wat meer moest varieren of dat er misschien wat oefeningen waren die meer effect zouden hebben, dan die oefeningen die ik doe?

Vraag het die instructeurs en echte ''krachtpatsers'' als die het zo goed weten.

Heel makkelijk hoor, iets van ''horen zeggen'' aannemen. Stel je voor dat je zelf wat research doet naar de feiten.

Terug
Naar boven