XXL Nutrition

FloRida's schema

Bezoekers in dit topic

Iemand vandaag bij fitness zei dat het niet essentieel is om je armen apart te trainen, omdat je ze bij andere oefeningen toch al gebruikt, en als je ze toch gebruikt, ze dan overbelast ???

Kan dit kloppen?
Want ik doe naast normale oefeningen ook 4/5 oefeningen voor biceps en triceps.

Kan kloppen als je véél compounds doet. Train ze anders 1x per week apart.
 
Ik train nu biceps en triceps apart, en 3x per week biceps, 2x triceps, of andersom ( hangt beetje van mijn schema af )

Maar ik wil graag optimale groei voor me armen en zoveel compound oefeningen doe ik niet :P

Ik denk dat 1x per week beetje te weinig is
 
Als jij de compounds zoals, BOR, Squat, DL, en BP en MP doet, 1x per week is genoeg.
 
Iemand vandaag bij fitness zei dat het niet essentieel is om je armen apart te trainen, omdat je ze bij andere oefeningen toch al gebruikt, en als je ze toch gebruikt, ze dan overbelast ???

Kan dit kloppen?
Want ik doe naast normale oefeningen ook 4/5 oefeningen voor biceps en triceps.

Overbelast lijkt me nogal overdreven, maar er zijn inderdaad schema's waar je geen armen hoeft te trainen. Ik volg nu bijvoorbeeld bill star, en doe ook geen arm oefeningen.
 
Ik vind juist dat mijn armen nauwelijks groei krijgen als ik alleen maar compound oefeningen zou doen. Door apart te trainen krijgen ze sneller kracht en vorm, of heb ik dat nou mis ???
 
Ik vind juist dat mijn armen nauwelijks groei krijgen als ik alleen maar compound oefeningen zou doen. Door apart te trainen krijgen ze sneller kracht en vorm, of heb ik dat nou mis ???

Als je ze maar niet meer gaat trainen dan de rest van je spiergroepen. Dit werkt vaak averechts.
 
Ik hou wel altijd 48u rust tussen een spiergroep, voor de groei

maar bij compound oefeningen gebruik je ze ook maar dan veel minder dan bij biceps/triceps oefeingen.

Die zijn bij mij echt erop gebrand om tot failure te gaan.
 
Ik hou wel altijd 48u rust tussen een spiergroep, voor de groei

maar bij compound oefeningen gebruik je ze ook maar dan veel minder dan bij biceps/triceps oefeingen.

Die zijn bij mij echt erop gebrand om tot failure te gaan.


Welke oefeningen doe je nu voor je biceps/triceps?
 
2x per week biceps/triceps met zoveel oefeningen verklaard het. Ik zeg overtraining.

Dus ik moet het minderen naar 1x per week biceps, en 1x triceps?
 
Ja. Ik doe voor beide groepen 2 oefeningen met beide 2 setjes en ze komen goed mee hoor.
 
Mhmm ok, zal mijn schema beetje aanpassen dan, ik ga schouders met benen trainen ipv armen :P
 
Ik heb een nieuwe vraag :P
Ik zou graag mijn biceps langer maken, met welke oefeningen kan dat allemaal.

Met mijn piek ben ik tevreden, ik zou het alleen wat willen rekken.
 
Ik heb een nieuwe vraag :P
Ik zou graag mijn biceps langer maken, met welke oefeningen kan dat allemaal.

Met mijn piek ben ik tevreden, ik zou het alleen wat willen rekken.

Gewoon zware barbell curls doen.
Misschien dat je triceps wat achterlopen waardoor je biceps kort lijken?
 
Gewoon zware barbell curls doen.
Misschien dat je triceps wat achterlopen waardoor je biceps kort lijken?

Niet echt, en ik trainde altijd al zwaar met dumbbells, maar als ik mijn arm 90 graden span, zie je een mooie piek, maar de zijkanten zijn gewoon plat :(
 
Niet echt, en ik trainde altijd al zwaar met dumbbells, maar als ik mijn arm 90 graden span, zie je een mooie piek, maar de zijkanten zijn gewoon plat :(

Als jij gewoon alle noodzakelijke compound oefeningen doet komt het wel goed.

Geduld is een schone zaak. Goed trainen, eten, rusten. Als 1 van de 3 minder is zul je gewoon minder resultaat boeken. klaar.
 
Ik vind het alleen raar dat na bijna een jaar de spier gwn nog steeds dezelfde lengte heeft :P
 
Bij Squaten moet je je benen wijd of smal houden

Er ontstond een heftige discussie hierover in de gym vandaag en ik wist ook niet zeker of ik mijn benen wijd of smal moest houden :eek:
 
zo jij traint hard:p
 
Back
Naar boven