MuscleMeat

Foto start fitness

Sportbillie

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
Sporters, net 3 maanden begonnen met fitness naast het basketball. Heel kort mijn schema:

- Ma: Full body (squats, benchpress, dumbell biceps/triceps, Shoulder press, crunches, chin/pull ups)
- Wo: Full body (zelfde als Ma maar dan net andere oefeningen)
- Do: bball
- Vr: Full body (zelfde als maandag maar dan net andere oefeningen)
- Za: bball game

Voedingsschema (ja, heb de stickies gelezen en ja dit kan beter ;)

- Ontbijt: Havermout + whey shake
- 10:00: Brood met kipfilet
- 12:00: Lunch met brood + tonijn/kip/pindakaas + fruit
- 15.00: Fruit
- 17.30: Avondeten wat de pot schaft
- 19.30: noten
- 22:00: bak kwark

Zie hieronder de foto na 3 maanden training. Helaas geen foto van 3 maanden geleden of meer (ik maak niet zo vaak foto's van mijzelf...)

Goal: ik weeg nu 89kg met een BF (weegschaal) van 14%, 1.95m en ik wil graag over een jaar tegen de 100kg met spiermassa zitten.

Wat vinden jullie? Is dit mogelijk en zo ja? Nu gaan bulken en dan over pakweg 6 maanden cutten?

Thanx in advance!

foto 1.jpg - 46180

ik begrijp sowieso niet waarom mensen al willen cutten als ze nog niet eens een jaar trainen.
ga lekker eerst rustig massa opbouwen en denk dan een keer aan cutten.

je moet overigens je kcal tellen, je tast nu een beetje in het duister en dit is nog lang niet eens je onderhoud.

Dus je wilt in 1 jaar 11kg spiermassa aankomen? Dat gaat hem niet worden...zou eerst maar eens een jaartje gaan trainen en bouwen(met een goed voedingsschema) en dan verder zien.

• Topic Starter Topic Starter
Thks voor jullie reactie. Mmm ik dacht 1kg aankomen per maand wel realistisch was, maar ik zal mijn goal dus moeten bijstellen. 5kg?

En idd ga ik eens goed werk maken van mijn voedingsschema. Merk dat ik de laatste tijd vaak dizzy ben, dus blijkbaar te weinig energie. Wel erg lastig te combineren met werk zeg. Maar goed...

Meer tips zeker welkom want op de sportschool weten ze veel van cardio, maar dan houd het gauw op.

Mag je wel hard gaan trainen of roiden voor die 11 kg spiermassa op jaarbasis.

Je ziet ze komen en gaan, mensen met net zulke verwachtingen (doelen).
Its a full time job, my boy!

Thks voor jullie reactie. Mmm ik dacht 1kg aankomen per maand wel realistisch was, maar ik zal mijn goal dus moeten bijstellen. 5kg?

En idd ga ik eens goed werk maken van mijn voedingsschema. Merk dat ik de laatste tijd vaak dizzy ben, dus blijkbaar te weinig energie. Wel erg lastig te combineren met werk zeg. Maar goed...

Meer tips zeker welkom want op de sportschool weten ze veel van cardio, maar dan houd het gauw op.

Zou dit ook weleens willen weten, hoeveel je kunt verwachten in een jaar te gainen

Een x aantal kilo's. Sommige mensen zetten zeer veel kg aan binnen een jaar maar dat kan verschillende redenen hebben, zoals laag startgewicht, sterke verbetering van voeding ten opzichte van voor training, genen etc..

Dus je wilt in 1 jaar 11kg spiermassa aankomen? Dat gaat hem niet worden...zou eerst maar eens een jaartje gaan trainen en bouwen(met een goed voedingsschema) en dan verder zien.

Blijkbaar heeft niemand mijn progressie foto's gezien want veel vet ben ik niet aangekomen :o Neem dan nog in rekening dat ik zo'n 1/3 van me workouts gemist heb en op die dagen ik ook niet aan de caloriën kwam om te groeien.. Dan is 11kg zeker mogelijk.

Makkelijk? nee dat niet.

Een x aantal kilo's. Sommige mensen zetten zeer veel kg aan binnen een jaar maar dat kan verschillende redenen hebben, zoals laag startgewicht, sterke verbetering van voeding ten opzichte van voor training, genen etc..

exact!

Als je er genetische aanleg voor hebt en je voeding is in orde, kan je 10kg wel scoren.
Denk niet aan je kilo's denk aan je eten:meal:

Blijkbaar heeft niemand mijn progressie foto's gezien want veel vet ben ik niet aangekomen :o Neem dan nog in rekening dat ik zo'n 1/3 van me workouts gemist heb en op die dagen ik ook niet aan de caloriën kwam om te groeien.. Dan is 11kg zeker mogelijk.

Makkelijk? nee dat niet.

Dus je 11kg vvm aangekomen in 1 jaar tijd??

Met dit voedingsschema ga je 0,0 kg aankomen.
Als je een goed voedingsschema schema hebt, dan nog haal je het niet. (als je de begin gains niet mee rekent)

Geen dank voor de motiverende teksten :D

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen dank voor de reacties. Ik ga eerst even serieus werk vsn mijn voedingsschema maken. Gisteren op weegschaal gestaan in de sportschool en toch 1kg (jaja) aangekomen. Bf ook 1% omhoog hoe betrourbaar dat ook is. Voedingsschema en training heeft dus wel wat effect (nu at ik daarvoor nog minder op een dag).

Anyway, het motiveert in elk geval en blijf het gewoon leuk vinden om te doen! Dus frequentie omhoog naar 4x in de week en vordingsschema aanpassen.

Zal over 3 maanden ff tussenstand geven.

ik begrijp sowieso niet waarom mensen al willen cutten als ze nog niet eens een jaar trainen.
ga lekker eerst rustig massa opbouwen en denk dan een keer aan cutten.

je moet overigens je kcal tellen, je tast nu een beetje in het duister en dit is nog lang niet eens je onderhoud.

mooi zo

Terug
Naar boven