XXL Nutrition

Frankrijk klaagt Geert Wilders aan...

Ja maar goed...wat kunnen we nog doen? Wat voor humane middelen heb je hier tegen? Het liefste zou ik een busje huren en alle 4 grote steden doorrijden en iedere straatbaviaan de t*ring in slaan.. jammer genoeg zou mij dat alleen geen haar beter maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar goed...wat kunnen we nog doen? Wat voor humane middelen heb je hier tegen? Het liefste zou ik een busje huren en alle 4 grote steden doorrijden en iedere straatbaviaan de t*ring in slaan.. jammer genoeg zou mij dat alleen geen haar beter maken.

Hard op treden. Dit linkse knuffel beleid werkt niet.

Om te beginnen bij de ouders die verantwoordelijk zijn voor hun kinderen. Ze blijven maar door fokken maar nemen geen enkele verantwoordelijkheid. Kinderen slenteren tot middernacht op straat, leren geen normen en waarden, praten slecht Nederlands en gaan niet naar school.

En hoe wil je die ouders prikkelen? Wat betreft normen en waarden, de ouders leren hen doorgaans normen en waarden uit hun eigen cultuur en niet noodzakelijkerwijs normen en waarden die binnen het Nederlandse rechtssysteem passen.

En hoe wil je die ouders prikkelen? Wat betreft normen en waarden, de ouders leren hen doorgaans normen en waarden uit hun eigen cultuur en niet noodzakelijkerwijs normen en waarden die binnen het Nederlandse rechtssysteem passen.

De ouders en kinderen strafrechtelijk vervolgen. Zelfs bij kleine incidenten.

En waarom zouden ze in hemelsnaam de normen en waarden uit hun eigen cultuur moeten leren? We leven hier in Nederland niet in Marokko. Aanpassen of oprotten. Het is hier gewoon de wereld op zijn kop.

Bovendien kom je dit in Marokko zelf bijna niet tegen. Het zijn de oorspronkelijke berg bewoners (berbers) wat het grootste tuig is. En dat is allemaal naar Europa vertrokken. Marokko is er dus zelf op vooruit gegaan.

Spierballentaal is heel leuk, maar wanneer jij ouders strafrechtelijk wil vervolgen voor alles wat hun kinderen flikken moet je dat doortrekken naar de gehele nederlandse maatschappij. Kortom als de hockeyzoon van een tandarts iets flikt gaat de goede naam van de tandarts eraan. Ik denk niet dat je een grote populariteit onder de bevolking kunt vinden hiervoor. En als je dit alleen betrekt op Marokkaanse ouders dan is het discriminatie.

Daarnaast kan je als overheid heel moeilijk gaan bepalen wat er binnen de muren van je huis wordt geleerd aan je kinderen. enja berbers...het was ook niet mijn plan om onderontwikkelde boeren uit afgelegen k*tdorpen naar Nederland te halen. Ben benieuwd welke minister dat wereldplan heeft doorgevoerd.

Misschien wel. Maar hoe wil je het anders op lossen? Het probleem ligt gewoon bij de ouders. Dat is al meerdere malen aangetoond.

De overheid stopt elk jaar miljoenen in integratie projecten en andere flauwekul en nog steeds zijn er allochtonen die hier al 40 jaar wonen en nog steeds geen woord Nederlands spreken.

Wanneer gaan we de wereldweide moslim organisaties aanklagen die tot haat aanroepen?

Wanneer gaan we de wereldweide moslim organisaties aanklagen die tot haat aanroepen?

Zodra jij wereldwijd met een lange ij begint te schrijven hebben we misschien een poot om op te staan. Tot die tijd kan jij maar beter uit ieder debat etc. blijven.

Misschien wel. Maar hoe wil je het anders op lossen? Het probleem ligt gewoon bij de ouders. Dat is al meerdere malen aangetoond.

De overheid stopt elk jaar miljoenen in integratie projecten en andere flauwekul en nog steeds zijn er allochtonen die hier al 40 jaar wonen en nog steeds geen woord Nederlands spreken.

Vooralnog lijkt het me een maatschappelijk probleem dat ontstaan is aan handelingen of het uitblijven van handelingen van meerdere partijen (inclusief de regering/overheden, de samenleving en de gezinnen). Dat moet dus ook met die partijen opgelost worden.

De verantwoordelijkheid en schuld uiteindelijk afschuiven op een groep is in mijn ogen gewoon je kop in het zand steken met als gevolg het verder laten escaleren van de problematiek rond integratie.

Als er ook maar iets is aangetoond in de geschiedenis is dat groepen minder geneigd zijn tot integreren als ze onder vuur liggen met polarisatie als gevolg. Dat wil je voorkomen omdat niemand daar bij gebaat is.

De oplossing van de problematiek moet op verschillende vlakken worden doorgevoerd waarbij de noodzaak tot integratie wordt duidelijk gemaakt, vereist zijn, de mogelijkheden in ruime mate worden gegeven en er uiteindelijk consequenties zijn als van die mogelijkheden geen gebruik wordt gemaakt.

Dat er miljarden worden verspild aan de integratie wil ik van je aannemen. Maar dat wil nog niet zeggen dat het mislukken van integratie dan ook maar gelijk te wijten is aan de immigranten.

Kijk naar de reacties op het forum omtrent hoofddoekjes...die is gelijk afwijzend en mensen geven massaal aan dat ze niet makkelijk communiceren of uberhaupt willen communiceren met iemadn met een hoofddoekje. Dat geeft al aan dat een groot deel van de bevolking zich ook afsluit van het mogelijk maken van integratie. Die groep moet je ook op hun verantwoordelijkheden aanspraken.

De overheid moet afdoende en voldoende mogelijkheden scheppen (en niet zo'n achterlijke inburgeringscursus waar de helft van de autochtonen nog niet voor zou slagen) en een controle taak uitvoeren. Dat doet ze niet. er wordt geld tegen het probleem aangegooit zonder dat er geod wordt nagedacht. Dat is niet een symptoom van links...niet een van rechts...maar een symptoom van de gehele nederlandse politiek...de wat iik noem gooi-er-geld-tegen-aan-dan-gaat-het-vanzelf-beter-mentsliteit...

Daarnaast moeten ook alle vormen van bijzonder onderwijs worden afgeschaft op religieuze of levensbeschouwelijke grond. In openbare scholen moet een afdoende ruimte worden geven om godsdientige lessen te kunnen volgen als keuze module naast het bestaande pakket. Op die manier hou je toezicht over de stof, geef je mensen de ruimte tot expressie en respecteer je elkaars levensopvattingen.

Verder lijkt het me bijvoorbeeld ook een uitstekend plan om meer goedkopere woningen beter gespreid te bouwen door Nederland. Hierdoor geef je groepen mensen met een laag inkomen meer kans om sneller te spreiden en meer keuzes te maken waar zij willen wonen.

Als je weinig geld hebt dan ben je gedoemt tot bepaalde wijken in steden en dat wil dus zeggen dat je kansarme mensen gaat centreren en ghetto's gaat vormen waarbinnen integratie minder mogelijk wordt en er meer richting op eigen cultuur zal plaatsvinden. Dat verschijnsel zie je overal en zal dus bestreden moeten worden.

Gedrag is persoonlijk...ik vind ouders niet strafrechterlijk aansprakelijk voor het gedrag van hun kinderen maar wel finaniceel aansprakelijk. Het is natuurlijk compleet bezopen als je een vader/moeder aanklaagt omdat zoon of dochterlief de ruiten heeft ingegooid terwijl die aan het buitenspelen was...je kan ze er wel voor laten betalen en straf opleggen aan het kind.

Op sommige momenten heb je als ouder geen gezag over je kind. Zodra het kind naar school gaat houdt het ouderlijk gezag op of wordt het ernstig beperkt. Als je het strafrechterlijke component wil doorvoeren dan zou bijvoorbeeld in de periode dat het kind onder verantwoordelijkheid van de school valt de school aansprakelijk zijn. Lijkt me ook onzinnig.

Daarnaast zijn er zat kinderen die er alles, maar dan ook alles aan doen om zich te onttrekken aan het ouderlijk gezag (bijvoorbeeld bij psychische stoornissen). Wat voor een keus heb je dan nog als ouder? Je kan niet zo maar je kind uit huis plaatsen, je kan niet zo maar je ouderschap opheffen.

strafrechterlijke vervolging en aansprakelijkheid vind ik dan ook alleen van toepassing als de ouders aanwezig waren en niet hebben ingegrepen of hebben aangemoedigd.

Tja het moet van twee kanten komen hé. De overheid steekt maar miljarden in integratieprojecten enz. Maar als de immigranten weigeren zich aan te passen, weigeren te werken, etc. dan kom je geen stap verder.

Tja het moet van twee kanten komen hé. De overheid steekt maar miljarden in integratieprojecten enz. Maar als de immigranten weigeren zich aan te passen, weigeren te werken, etc. dan kom je geen stap verder.

Het geld er tegen aan gooien is natuurlijk niet gelijk aan proberen het probleem op te lossen...het moet wel goed besteed worden en er moet wel voldoende ruimte zijn een dudelijke visie, controle en handhaving. En dat is er simpelweg niet. Geld er tegen aan gooien is dan compleet nutteloos.

Tuurlijk zijn er delen van migrantengroepen die niet willen...die moet je ook goed aanpakken. daar zijn we het helemaal niet over oneens. Maar de problematiek is wel genuanceerder dan dat alle migranten zelf helemaal niet willen. En zolangzamerhand verdwijnt elke vorm van nuance en zelfkritiek in het debat.

Nederlandse regering heeft het verkeerd aangepakt...links of rechts maakte daarbij niet uit. We heben zat rechtse kabinetten gehad die niets effectiefs gedaan heben met dit probleem. Zat linkse ook.

Daarnaast zijn de Nederlanders ook niet geheel zonder verantwoordelijkheid zijn voor het mislukken van de integratie. Ook de Nederlanders doen klustig mee aan het voortbestaan van de problematiek door de scheidingen en barrieres in stand te houden.

Meer de problematiek is niet zwart-wit...en kan ook niet als zodanig opgelost worden.

Als voorbeeld...

je kan niet realistisch verwachten dat iemand

met afhankelijkheid van twee banen onder of op minimumloon om het hoofd boven water te houden naast die 60 uur ook nog dient te zorgen voor een gezin binnen een maatschappij die niet echt openstaat voor je en je ook niet echt zal ondersteunen

Naast dit alles ook nog eens een cursus kan volgen terwijl ze daarvoor zelf grote kosten moeten maken.

een van mijn ouders werkte in het onderwijs van de Nederlandse taal aan allochtone analfabete vrouwen die behoorlijk graag wilden studeren en leren, maar soms gewoon niet de kosten ervoor konden opbrengen.

Geldt niet voor allemaal...maar het geeft wel aan dat het neit zo zwart-wit ligt

Terug
Naar boven