AndroidHealthClinic

From zero to hero

Waardering
4
Lengte
1m81
Massa
68kg
Hallo,

Mijn eerste post op het befaamde dbb forum. In dit topic houd ik foto's bij van de start up to the top. Over een maand begin ik officieel met trainen, en van dan af aan zal ik geregeld foto's maken om jullie mijn progressie te tonen.

Concrete doelstellingen:
-Vanaf begin september trainen met afwisselende twee maanden durende cycli van spiermassa aankomen en vetmassa verliezen. Dit schema wordt gekoppeld aan een strak voedingsschema welke ik nauwgezet zal navolgen.
Augustus 2011 doelstelling:
-80kg met een BF van 9 à 10%, welgevormde apollo belt, mooi gevulde borst (waarbij er aan de onderkant dus niet te veel plaats is tussen beide kanten). Ik vind het ook vooral belangrijk dat mijn rug niet te ontwikkeld wordt, ik vind dat eerlijk gezegd niet mooi. Hetzelfde voor mijn benen. Momenteel heb ik al een omtrek van 60cm en vind het nu eigenlijk al lelijk.

Datum: 3 augustus 2010
Leeftijd: 17 jaar
Lengte: 178,5 mm
Massa: 69,5 kilogram
Vetpercentage: 14,1 procent (huidplooimeting)
19,6 procent (toestel met golven of iets dergelijks)
Omtrek bovenarm: 28cm
Omtrek benen: 60cm

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet veel te zien dus. Dat maakt des te meer verschil bij de komende update. De vorm van mijn borstspieren ziet er eerder asymmetrisch uit, hopelijk verdwijnt dit naargelang de tijd vordert. Foto's van rug heb ik niet genomen, omdat dit gewoon een effen vlak is..

Ik zou die benen wel eens willen zien ...

Je zet jezelf een straf doel uit.
Haalbaar, maar dan zal je echt moeten knallen.

Succes, maar misschien zijn meer realistische doelen beter.

Damn man, die post begon erg goed. Het leek alsof je er veel over wist.

Maar hiermee : "k vind het ook vooral belangrijk dat mijn rug niet te ontwikkeld wordt, ik vind dat eerlijk gezegd niet mooi. Hetzelfde voor mijn benen. " heb je afgedaan imo.

Iedergeval veel succes

• Topic Starter Topic Starter
BearelleJonas:

Misschien staar ik me blind op de rug en benen van dergelijke figuren:

Ik wil gewoon voor mezelf duidelijk stellen dat ik dat niet wil. In feite wil ik mezelf zelfs geen bodybuilder noemen omdat ik daarmee dergelijke beelden associeer.

Ik heb een benenfoto toegevoegd voor mocht iemand mij niet geloven. Ik heb de indruk dat vele centimeters te wijten zijn aan de opstapeling van vet in mijn billen..

Dat van die foto ga je niet redden met alleen goed trainen/voeding/slapen. :P

BearelleJonas:

Misschien staar ik me blind op de rug en benen van dergelijke figuren:

[Link niet meer beschikbaar]

Ik wil gewoon voor mezelf duidelijk stellen dat ik dat niet wil. In feite wil ik mezelf zelfs geen bodybuilder noemen omdat ik daarmee dergelijke beelden associeer.

Ik heb een benenfoto toegevoegd voor mocht iemand mij niet geloven. Ik heb de indruk dat vele centimeters te wijten zijn aan de opstapeling van vet in mijn billen..

Je gaat dat nooit van je leven halen, je kan trainen wat je wil maar dit krijg je niet, wees maar niet bang;) Dus gewoon trainen die rug en benen en anders ben je gay

Je benen zien er uit als die van de gemiddelde ongetrainde persoon, en je rug is naar eigen zeggen een plat vlak. En dan ben je bang dat ze te gespierd gaan worden... Wees gerust, je zal niet op een ochtend wakker worden als de persoon op de foto. Na 10 jaar ook niet.
Het is voor je eigen goed hoor. Dat je geen benen wil trainen tot daar aan toe (moet je zelf weten als je er raar wil uitzien), maar je rug niet trainen en je borst wel is gewoon dom. Je borst gaat na een tijd veel sterker dan je rug worden, en dat zal voor allerhande rugklachten gaan zorgen. Als je dat er voor over hebt, mij goed.

Dus in het kort, je wilt gespierde armen en grotere borstspieren.. :sd:

Het is heel simpel, zolang je niet aan de AAS gaat , moet je je geen zorgen maken over zo'n rug. En je post ook meteen Ronnie Coleman, genetische freak 1% van de wereldbevolking behaalt zo'n rug :P.

Ik heb ook 60 cm qua omtrek, en dit lijkt niet echt op de mijn :D.

http://www.bodybuildingcompetitionguide.com/Leigh Carmichael back double biceps.jpg

Dit is haalbaar , maar dit vraagt al een aantal jaar training en serieuze toewijding. Ga dus maar gewoon rug trainen! En benen.

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

En zoals woopy zegt, alleen maar borst trainen zorgt voor rugklachten. Je zal ook gewoon naar voren beginnen lopen, iets wat niet aan te raden is.

Ik ga zowel benen als rug trainen hoor. En toch zou ik bij mijn rug liever het accent op kracht leggen. Een gespierde rug komt sneller onnatuurlijk over dan een welke andere spier dan ook imho.

En Woopy, je stelt me gerust als je zegt dat mijn benen er uit zien als die van een gemiddelde ongetrainde persoon. Ik heb mijn benen altijd een buitenbeentje tegenover andermans' benen gevonden, maar als dit niet waar blijkt te zijn dan ga ik ze gewoon vollenbak trainen. Ik denk dat het misschien ook wat beter oogt wanneer ze wat droger staan.

Ik ga zowel benen als rug trainen hoor. En toch zou ik bij mijn rug liever het accent op kracht leggen. Een gespierde rug komt sneller onnatuurlijk over dan een welke andere spier dan ook imho.

En Woopy, je stelt me gerust als je zegt dat mijn benen er uit zien als die van een gemiddelde ongetrainde persoon. Ik heb mijn benen altijd een buitenbeentje tegenover andermans' benen gevonden, maar als dit niet waar blijkt te zijn dan ga ik ze gewoon vollenbak trainen. Ik denk dat het misschien ook wat beter oogt wanneer ze wat droger staan.

Gewoon alle spiergroepen even hard aanpakken, anders wordt het gewoon uit verhouding en dan is er niets meer aan.

Zet je doelen niet te hoog. De gemiddelde beginner zal jouw doel niet halen. Of je moest al veel bb achtergrond kennen en discipline hebben. Dat streefgewicht, tot daar aan toe, maar met dat v%... nee.

Zet je doelen niet te hoog. De gemiddelde beginner zal jouw doel niet halen. Of je moest al veel bb achtergrond kennen en discipline hebben. Dat streefgewicht, tot daar aan toe, maar met dat v%... nee.

15 procent op 67 kg = 10 kg vetmassa
10 procent op 80 kg = 8 kg vetmassa

Dat valt toch nog mee? Of schat ik mijn huidige vetpercentage te laag in?

Eigenlijk is het 15kg spiermassa bijpakken :D. Ik stel het inderdaad misschien beter bij tot 75, doel met vetpercentage wil ik houden.

28 cm biceps en 60 cm benen? i smell bullshit

Terug
Naar boven