Muis zei:
Waarschijnlijk waren dat mensen die net vers een uitleg-rondje gehad hebben van de instructeur en even willen laten zien dat ze iets "geleerd hebben".
sanniejj zei:
En die personen die je aan hadden gesproken waren wandelende bezemstelen..
Nou, ze waren wel breder dan ik ben. Maar ik train dan ook pas 3mnd serieus, vol er tegenaan (niet bedoeld als excuus

). Van persoon #1 had ik hoger ingeschat. Hoewel hij wel al een keer lullig zat te doen toen ik een keer cheatcurlde, maar toen had ik zelf wel door ik teveel aan het cheaten was.
Persoon #2 is iemand die een lekker hoog bf% heeft en altijd door andere laat zeggen welke oefeningen ze gaan doen. Persoon #3 wou me gewoon helpen, dacht dat ik een DB row aan het uitvoeren was.
Muis zei:
Als iemand echt verstand van zaken heeft dan weet je dat direct wel.
en iedereen is "quasi-expert" en weet altijd alles beter.
Ik heb het gemerkt ja. Deed in het begin een keer een DB curl, waarbij ik begon met suprenatie van mijn hand en eindigde in een neutrale stand. Toen vroeg iemand gewoon vriendelijk wat ik aan het trainen was, omdat hij die oefening nog nooit had gezien. Toen ga ik aan biceps + onderarm tegelijk. Hij gaf aan dat dat best eens zou kunnen (terwijl hij zelf de beweging nadeed) en trainde verder. ZO kan het ook!
3kneedead zei:
ik deed de variant voor achterkant schouder (wel wennen, maar ik voelde hem goed)..en allerlei mensen kwamen naar me toe, dat ik mijn elleboog langs mijn zij moest houden.
Jah, ik voel hem ook altijd goed. Few, ben ik toch niet de enige die er last van heeft dat mensen deze oefening beter weten. Ik doe gdv een totaal andere oefening!
3kneedead zei:
Veel mensen geloven eerder de instructeurs en andere volgespoten brede gasten in de gym, die bullshit uitkramen, dan de jongens die zich echt diep verdiepen in de anatomie en fysiologie van de spieren.
Jah, ik troost me dan maar met de gedachte dat ik beter weet waar ik mee bezig ben. Laat ze het maar lekker op hun manier doen, maar val mij er niet mee lastig. Vooral het gebrek aan respect en de manier waarop ik benaderd werd schoten mij in het verkeerde keelgat.
sanniejj zei:
wat een idioten zijn het als ze zeggen dat dumbbell rows zijn om te strekken! maar let op het is geen rear delt row zoals je zelf zei, het is een oefening voor je rug.
Dat plaatje komt van exrx.net en is toch echt de rear delt row.
Hier de bent-over-row
Deze deden ze mij voor.
Maar ik was de rear delt row aan het doen, deze:
Het staat er zelfs nog bij in de uitleg:
Preparation
Kneel over side of bench with arm and leg to side. Grasp dumbbell.
Execution
Pull dumbbell up out to side with upper arm perpendicular to trunk until upper arm is just beyond horizontal. Lower and repeat.
Comments
If upper arm travels closer than perpendicular to trunk, latissimus dorsi becomes involved.
Je armen moeten dus loodrecht zijn, anders wordt je rug erbij betrokken. Dan kan je dus onmogelijk je ellebogen langs je lichaam houden. Ik trainde dus wel degelijk achterkant schouders.