MuscleMeat

Frontloads niet helemaal duidelijk.

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Ik snap iets niet aan de frontload theorie.

Iedereen heeft het over dat langzame ester pas na 4 tot 5 weken "merkbaar" zijn. Wat ik aan deze theorie niet snap is het volgende.

Iemand zet 250 mg test per week dan adviseerd men een frontload met 500 mg om het sneller te laten "inkicken"

Iemand zet 500 test dan adviseert men 750 mg of 1000 mg frontload om het te laten inkicken.

De persoon die de 500 zet heeft toch net zulke hoge bloedwaardes als de persoon die 250 zet en alleen met de 500 frontload. Je zal dan de 500 toch ook vanaf het begin gaan voelen ?

Frontloads zijn waardeloos. Het enige wat die doen is je SHBG levels verhogen. En dat is iets wat je juist niet wilt.
Als je direct resultaat wil gebruik dan een snel werkende esther of wat D-Boll.

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap de theorie wel degelijk en heb al diverse post doorgelezen voordat ik deze maakte.

Ik begrijp dat een frontload zogt dat je sneller zit op stabiele bloedwaardes van de dosering die je in gedachten had.

Maar, die 500 mg frontload geeft toch PRECIES dezelfde waardes als iemand die begint met 500 mg. Bij de persoon die 500 mg kuurt zie ik in alle logs staan wacht tot week 3 of 4 ( ik snap dan dan de waardes pas stabiel zijn) maar hij moet toch gewoon vanaf moment 1 de test voelen werken ? De persoon die 500 mg frontload als hij verder 250 mg kuurt "voelt" het toch ook vanaf de 1e week ?

Zwier zei:
Ik snap de theorie wel degelijk en heb al diverse post doorgelezen voordat ik deze maakte.

Ik begrijp dat een frontload zogt dat je sneller zit op stabiele bloedwaardes van de dosering die je in gedachten had.

Maar, die 500 mg frontload geeft toch PRECIES dezelfde waardes als iemand die begint met 500 mg. Bij de persoon die 500 mg kuurt zie ik in alle logs staan wacht tot week 3 of 4 ( ik snap dan dan de waardes pas stabiel zijn) maar hij moet toch gewoon vanaf moment 1 de test voelen werken ? De persoon die 500 mg frontload als hij verder 250 mg kuurt "voelt" het toch ook vanaf de 1e week ?

dat klopt helemaal wat je zegt! alleen als je de gehele kuur op 500mg zit en je wilt ook snel deze bloedwaarde bereiken dan moet je eigenlijk ook hier frontloaden...

Zwier zei:

de afgifte aan werkzame stof in je lichaam gaat heel geleidelijk. Dus als je begint met 250 wordt er van die 250 een gedeelte gelijk opgenomen. laten we als voorbeeld (geen echte cijfers) zeggen dat er de eerste week 100 mg werkzaam is. Als je dan 1000 mg zet wordt er de eerste week al 350 mg verwerkt.

Dus als je de dubbele hoeveelheid zet zit je eerder op de gewenste waardes, als je met 500 wil kuren kan je ook 2 gram zetten dan zit je de eerste week zeker al boven de 500. Dan heb je pas een werkzame frontload ;)
(don't try this at home children) :)

Zwier zei:

Heb je helemaal gelijk in.

Het verschil zit er alleen in dat een beginner zsm stabiel uit wilt komen met 250mg /w, een meer ervaren iemand wil in dezelfde periode ook stabiel uit komen, alleen dan op 750mg /w. :)

ff off topic; deze vraag is exact het zelfde als die van Infinity!

da's wel heel toevallig!

Het zijn toch geen kloontjes van elkaar he?! :D

Ik snap wel de theorie erachter maar ik denk niet dat je je er nou zoveel beter door voelt om de eerste keer een dubbele dosis te nemen ipv dat je wat langer moet wachten tot je wat merkt.
Wat ik er hier van lees is dat toch een hoop gasten last krijgen van koorts en hoofdpijn met zo'n frontload, dat kan gewoon nooit goed zijn.

Het lijkt me juist beter dat het rustig opbouwt in de eerste weken, zo kan je lichaam er ook rustig aan wennen.

Dat is een afweging die je zelf moet maken.

Ik vind het zelf belangrijker zsm op hoge en stabiele hormoonspiegels te zitten. :)

En dan? Dan zit je met je mooie bloedwaardes maar kan de test zich niet binden omdat je SHBG levels verhoogd zijn en kan je lichaam dr nog niks mee.
Een kuur moet in mijn optiek altijd verhogend oplopen nooit hoog beginnen en dan weer verlagen.
Wacht gewoon tot het spul gaat werken het is helemaal niet nodig om je te haasten.

Leuk verhaal hoor van die SHBG maar ik denk dat het allemaal wel meevalt in de praktijk.

Ben wel met je eens dat een frontload niet echt nodig is,ik zou liever kickstarten met een oral.

kvind dat een beginnner beter niet kan frontloade...maar voor een ervaren iemand is het zkr wel nuttig..

• Topic Starter Topic Starter
Frontloaden heeft bij mij wel degelijk zin gehad. Ik genoot van m'n kuur vanaf week 1 ipv week 3. Probleem is echter dat je nooit weet wat je kunt verwachten als je deftig gaat frontloaden. Zo nam ik vorig jaar een frontload de eerste 2 weken van 1250mg test en 1000mg Bold. Ik werd ziek! :eek:

En ik vond het prrrrachtig! :D

Twee keer per dag dikke lagen stront draaien op de pot, tussendoor hevig hongerig zijn en je voelen als een Goku die de Super Sajan ingaat...het was me wel de ervaring waard! :thumb:

DBC01 zei:
Frontloaden heeft bij mij wel degelijk zin gehad. Ik genoot van m'n kuur vanaf week 1 ipv week 3. Probleem is echter dat je nooit weet wat je kunt verwachten als je deftig gaat frontloaden. Zo nam ik vorig jaar een frontload de eerste 2 weken van 1250mg test en 1000mg Bold. Ik werd ziek! :eek:

En ik vond het prrrrachtig! :D

Twee keer per dag dikke lagen stront draaien op de pot, tussendoor hevig hongerig zijn en je voelen als een Goku die de Super Sajan ingaat...het was me wel de ervaring waard! :thumb:

:roflol:

ik krijg ook griep van een frontload. maar heb veel sneller het "On" gevoel!!!

Terug
Naar boven