Fitness Seller

Fruit na training!?

gwon whey met dextrose nemen, half uur na trainen volledige maaltijd:thumbup:

Moen zei:
Beide hebben gelijk, wat hij zegt is waar, maar wat ik zeg dat het niet zo nauw steekt als bvb Flex je wil doen geloven ook.

Wil je piet precies zijn en 40 gr meer spier winnen op een jaar doe je wat Kale zegt, relativeer je het allemaal wat en besluit je dat het toch een beetje zinloos is voor de kleine surplus doe je wat ik zeg :p

THx.. dat is een duidelijke uitleg.
Persoonlijk denk ik dat het ook niet zo nauw komt.
En de kans is heel groot dat je een andere spiergroei beinvloedende faktor meer verwaarloost dan dat deze kan goed doen.

Keten, zwakste schakel etc ;)

Na je training moet de nadruk op glucose liggen en of het nu simpele glucose (dextrose), meervoudige glucose (maltodextrine) of complexe glucose (zetmeel) is, maakt qua glycogeen aanvulling niet eens zoveel uit. Wel qua insuline respons.
Welke vorm je moet nemen, is afhankelijk van hoe insulinegevoelig je bent. Wie niet insulinegevoelig is, kan het beter houden bij zetmeel of de snelle suikers alleen tijdens de training innemen.
Snelle suikers voor de training zijn meestal funest, dus DAAR kan je dan het fruit plaatsen.
Rozijnen en bananen of dadels na de training kan ook heel goed, daar zitten veel snelle suikers in.

Terug
Naar boven