AndroidHealthClinic

Full body met 2 hernias

Wiro

Cool Novice
Waardering
26
Lengte
1m78
Massa
113kg
hoi allemaal,ik ben 43 en veel te zwaar. Weg 129,2 kg en ben 1,78 . Gewicht zit hem niet in spieren dus dan weet je genoeg. Ben sinds 3 weken aan het trainen en heb mijn complete leef en etensstyle overhoop gegooid. Eten heb ik al in ander draadje gepost dus dat komt wel goed. Echter ik wil dus afvallen,lekker trainen,weer figuur krijgen. Er is 1 probleem.....ik heb 2 hernias. Ik ben dus niet happig op voorovergebogen oefeningen en squaten. Ik wil nu wel gaan bodyweight squaten omdat ik weet dat je er veel spiergroepen mee pakt. Nu kom ik een schema tegen die ik wel redelijk kan uitvoeren volgens mij. Kunnen jullie eens kijken of ik was mis qua oefening of dat het schema perfect is? Ik zou er erg mee geholpen zijn. Ook in het achterhoofd houdende de 2 hernias aub.

Bvd grt

image.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Ik kan nutuurlijk wel wat cable oefeningen inruilen voor gewichten als dat beter is

Vind het dom om zoveel oefeningen te doen met 2sets pak dan minder oefeningen met 3sets bv

Monday
Squat
Rows
bench
tri pushdowns
bb curls
shrugs
abs

-Wedesday
Lunges
Deads
Incline
dips
hammers
side raises
abs

-Friday
Leg Press
Pullups
Military press

DB bench
skullcrushers
preachers

abs

Zoals hierboven reeds wordt gezegd:Mss wat minder oefeningen maar meer sets per oefening.

Ok prima. Kwam schema tegen op internet
Dacht post hem en dan komen de tips vanzelf:):):)
Schema drunkenmaster ziet er ook interesant uit. Thanks!!

ik zou juist wel squaten met hernia's. Had er zelf 2, 1 is er paar weken geopereerd en squats zijn goed (mits je genoeg flexibiliteit hebt voor een juiste beweging uiteraard).

• Like
Waarderingen: Wiro
Na de training nog ff cardio of hoeft dat niet? Meningen vwrschillen nogal hierover.
Ik begin ook rustig met de squats! Kijken hoe lichaam reageert

Na de training nog ff cardio of hoeft dat niet? Meningen vwrschillen nogal hierover.
Ik begin ook rustig met de squats! Kijken hoe lichaam reageert
Ja maar word aangeraden na krachttraining niet op rustdagen zodat je benen een dag rust hebben tussen je workouts

ik zou juist wel squaten met hernia's. Had er zelf 2, 1 is er paar weken geopereerd en squats zijn goed (mits je genoeg flexibiliteit hebt voor een juiste beweging uiteraard).

Ik zou ook proberen te squaten.Heb zelf een bulging in de onderrug.Ik doe wel redelijk veel onderrugverstevigende oefeningen alvorens terug te squaten.Mijn onderrug was nogal verzwakt doordat ik door die bulging lange tijd niet meer heb kunnen DL'en.

Het moet natuurlijk goed aanvoelen voor de TS,de ene hernia is de andere niet.

• Like
Ik heb training net gedaan!! Heerlijk . Squat ging goed. Ben nu 20 min aan het fietsen! Thanks

Mis ik nou nog wel oefening voor de kuit?

Mis ik nou nog wel oefening voor de kuit?

Gewoon lekker squaten, je hoeft je nog niet druk te maken om je kuiten in dit stadium. Bijna alle isolatie oefeningen kan je ook gewoon achterwege laten voorlopig, gewoon je energie in de grote compounds stoppen.

Ok! Bedankt

Mooi dan pak ik ze de ff bij op de laatste dag! Vandaag de monday van jouw schema gepakt! Heerlijk. Uurtje werk en daarna 15 min fietsen

Met dat overgewicht zeker beginnen met 15-20 min cardio. Zorg ervoor dat je helemaal warm bent voor je full body work-out.

Na mijn twee hernia's en een operatie heb ik hele intensieve begeleiding achter de rug. Ik zou je aanraden bij een fysio te vragen wat goeie grondoefeningen voor je zijn om je rug mobiel doch sterk te houden. Ik doe mijn grondoefeningen nu ELKE dag. Soms zelfs 2x per dag.

Squatten is idd goed, maar alleen als je vorm perfect is. Vraag dus aan een PT of fysio wat je kunt verbeteren en waar je op moet letten, anders werk je in no-time een nieuwe hernia in de hand. Een tip: hou je squats wat lichter maar doe daarna meteen vette lunges in goede vorm.

In het algemeen: kabels zijn veiliger dan losse gewichten. Meer repetities zijn veiliger dan meer gewicht. (Overigens ook beter om af te vallen.)

Zorg voor progressie, maar doe het langzaam. Oefeningen waar ik zelf nog altijd m'n onderrug voel, dus extra mee oppas: squat, lateral dumbbells, lying leg curl, barbell curl.

Hardlopen werd me ook afgeraden, daarvoor ga ik nu zwemmen.

Bij elke oefening: als je maar iets van uitstraling voelt, stoppen.

• Like
Met dat overgewicht zeker beginnen met 15-20 min cardio. Zorg ervoor dat je helemaal warm bent voor je full body work-out.

Na mijn twee hernia's en een operatie heb ik hele intensieve begeleiding achter de rug. Ik zou je aanraden bij een fysio te vragen wat goeie grondoefeningen voor je zijn om je rug mobiel doch sterk te houden. Ik doe mijn grondoefeningen nu ELKE dag. Soms zelfs 2x per dag.

Squatten is idd goed, maar alleen als je vorm perfect is. Vraag dus aan een PT of fysio wat je kunt verbeteren en waar je op moet letten, anders werk je in no-time een nieuwe hernia in de hand. Een tip: hou je squats wat lichter maar doe daarna meteen vette lunges in goede vorm.

In het algemeen: kabels zijn veiliger dan losse gewichten. Meer repetities zijn veiliger dan meer gewicht. (Overigens ook beter om af te vallen.)

Zorg voor progressie, maar doe het langzaam. Oefeningen waar ik zelf nog altijd m'n onderrug voel, dus extra mee oppas: squat, lateral dumbbells, lying leg curl, barbell curl.

Hardlopen werd me ook afgeraden, daarvoor ga ik nu zwemmen.

Bij elke oefening: als je maar iets van uitstraling voelt, stoppen.
Ok top! Bedankt voor de tips. Vd week gesquat en daar was de pijn weer! Zal is ff vragen bij de fysio voor de grondoefeningen!

Laatst bewerkt:
Ik laat squat en deadlift wel even achterwege. Voelt niet fijn.
Misschien toch maar weer wat meer aan de toestellen.

Slik je ook pijnstillers? Veel mensen proberen dat te minimaliseren, maar het helpt ook om de ontsteking rond de zenuw tegen te gaan. Ibuprofen bijvoorbeeld (in vrij hoge dosis, dus wel uitkijken met je maag).

Ik zou squat pas doen als je geen pijn hebt zonder pijnstillers. En dan met niks beginnen, alleen voor de vorm. Ik heb het vier weken alleen met stang gedaan. Dat is al goed voor je rug als ie niks gewend is. Daarna kun je altijd langzaam opbouwen.

Ook uitkijken met back extensions. De meeste mensen doen dat fout en belasten onnodig de ruggengraat onder in de rug.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Vanaf vandaag weer ff aan de diclofenac. Ik probeer wel te squaten of met stang of zonder. Alleen op techniek om te verbeteren. Back extension doe ik echt niet!! Pijnknaller. Heb me lijstje met oude grondoefeningen opgezocht en ga deze elke dag doen. Bedankt voor je hulp!!

Terug
Naar boven