XXL Nutrition

Full body workout in combinatie met andere sport

Gast 142478

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
102
Lengte
1m92
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Ik doe op een hoog niveau waterpolo, maar ik zou graag wat meer spiermassa willen bouwen.
Ik train waterpolo op:
Maandagavond: 18:00 - 19:30
Dinsdagavond: 20:30 - 22:00
Donderdagavond: 20:30 - 22:00
Zaterdagochtend: 09:00 - 10:30
Zondag soms wedstrijd

Ik heb nu een halterbank met halterrek en verstelbaar naar squatrek gekocht. Ook heb ik dumbells.
Soms heb ik op zondag nog een wedstrijd dus dan zou ik een full body workout op woensdag, vrijdag en soms op zondag kunnen doen. Ik had al gezien dat ICF 5x5 veel wordt aangeraden. Geldt hetzelfde voor mij? En in het schema kan ik de cable crunches gewoon vervangen door leg raises hangend in het trapgat eventueel met extra gewicht toch?

Alvast bedankt!

1.90 & 70 kilo?
Dit kun je inderdaad doen, het is verstandig om ook een voedingsschema te maken aangezien je relatief weinig weegt en veel verbrandt met je waterpolo

---------- Toegevoegd om 20:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Betwijfel me wel of je 7 dagen in de week spoten volhoudt

• Topic Starter Topic Starter
1.90 & 70 kilo? Dit kun je inderdaad doen, het is verstandig om ook een voedingsschema te maken aangezien je relatief weinig weegt en veel verbrandt met je waterpolo ---------- Toegevoegd om 20:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ---------- Betwijfel me wel of je 7 dagen in de week spoten volhoudt

Zit nu op 72 kilo, maar ik weet inderdaad dat dit aan de lichte kant is. Komt doordat ik een half jaar ziek ben geweest en daardoor wat ben afgevallen. Ik probeer ook een stuk meer te eten. Ik neem nu 5 broodjes mee naar school + krentenbol en 's ochtends yoghurt met kwark en cruesly en nog een broodje als ik tijd heb of is het slim om s' ochtends ook gewoon bruin brood te eten? Misschien is het slim om een iets minder intensief full body workout schema te nemen? Ik had al een suggestie gekregen voor starting strength maar dit lijkt me weer een beetje dun. Suggesties?

Dankjewel

Starting Strength een beetje dun? Wacht maar tot het lekker zwaar wordt, dan lijkt het allemaal stuk minder "dun" dan je denkt en ben je blij dat je klaar bent! ;)

Dat dus :)

Maar je kan een 5x5 schema beginnen, meer gaan eten, vooral eiwitten. En verder; naar je lichaam luisteren... Aangezien je nog jong bent, en je ziek geweest bent... Persoonlijk zou ik een trainig van waterpolo dan gaan skippen... 7 dagen per week is erg veel, maar niet onmogelijk

• Topic Starter Topic Starter
Dankjulliewel! Ik heb besloten om strong lifts 5x5 te gaan doen :).
Ik had erbij gedacht om bij Workout B ook nog 3x8 Dumbell flyes te doen, omdat ik moeite heb met mijn borst trainen (kan hem niet aanspannen). Weten jullie nog een extra beenoefening of is dat niet nodig? (smalle beentjes)

Zware deadlifts en squats helpen je wel van je dunne beentjes af hoor!

Terug
Naar boven