MuscleMeat

full body

Bezoekers in dit topic

cedricske

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2008
Berichten
399
Waardering
0
hallo,

ik volg al 8 maanden een 3 daags split, en ik vind het echt geweldig...

maar nu las ik dat een full body schema waarschijnlijk beter is...

ik dacht het wat te proberen, maar behalve rippetoe (dat echt zwaar tegenviel voor mij) heb ik geen ervaring met full body...

daarom heb ik een paar vragen.

mijn knieën zijn volledig verdoet, dus ik train mijn benen niet...kan ik een fullbody schema volgen zonder benen?noujah, dan ist het geen fullbody natuurlijk...maar jullie weten wat ik bedoel.

dan, moet je elke trainingsdag dezelfde oefeningen doen, of is het zoals rippetoe, billstar 2 verschillende workouts?
 
Ik denk dat het wel mogelijk is om je benen niet te trainen bij een full body schema.

Je kan qua trainingsdagen imo gewoon 2/3 keer per week trainen, en dan alle spiergroepen, waardoor je dus automatisch de zelfde oefeningen doet.
 
Wat bedoel je met verdoet? Zit je in een rolstoel of loop je op krukken? Kun je niet buigen? Want als je geen benen kunt trainen dan kan er nooit sprake zijn van fullbody

Je zou wel je kuiten kunnen trainen.
 
nou,ja, best verdoet dus...als ik meer dan 50 kg squat dan doet het enorm veel pijn...leg curls enzo gaan ook niet...

dus dan een full body schema zonder benen, ik dacht aan 2 oefeningen per spiergroep omdat ik benen weglaat is daar wel plaats voor...dan moet ik dus 3 keer per week datzelfde schema met alle spiergroepen behalve benen doen,toch?
 
Heb je de dokter er naar laten kijken? Als het zo erg is moet je er niet mee blijven rondlopen
 
Heb je de dokter er naar laten kijken? Als het zo erg is moet je er niet mee blijven rondlopen

al 4 operaties achter de rug etc...nee, het is uitgesloten dat ik benen ga trainen. misschien 3x8 squaten als opwarming, maar meer kan ik echt niet.
 
Dan zou ik geen fullbody gaan doen.

Een fullbody routine legt zijn grondvesten op oefeningen als squats en deadlifts. Wat sniperx zegt klopt niet.
 
Als je geen benen kan trainen en je wilt/kan toch 3 keer per week trainen zal ik geen full body gaan doen.
 
Ik zou voor een push-pull schema gaan.
 
Misschien kun je dan beter een leg press doen als je problemen aan je knie hebt.
 
Back
Naar boven