Fitness Seller

Fullbody en twijfels, schouders

richard1234

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
3x compounds
1x upper body push
1x upper body pull
1x lower body
1x schouder
2x isolatie

http://www.bodybuilding.com/fun/wot...zQyWdG2xqyKExtAVy5UkQUXHXxmWq6Uc0&irpid=10078

--------------------------------------

Kan je als je 2a3 keer per week traint, elke keer een bankdruk variant pakken en een aparte schouder oefening?
Dit is mijn schema ....

Als ik 3keer per week ga, ga ik dus elke keer bench/dumbell press en een schouder oefening.
Op Dag1 pak ik 2 keer een press voor mijn schouders, is dit problematisch?

Dag 1
Squat (LB) 5x5
Bench Press (UB Push) 5x5
Barbell Bent-over Row (UB Pull) 5x5
Military Press (Schouders) 3x8
Barbell Curl (Isolatie Biceps) 3x8
Ab-roller

Dag 2
Deadlift (LB) 3x5
Pull-Ups (UB Pull) 5x5
Incline Dumbell Press (UB Push) 5x5
Dumbbell Lateral Raises (Schouders) 3x8
Dippen (Isolatie Triceps) 3x8
Standing Calf Raises (Isolatie Kuiten) 3x8

Laatst bewerkt:
met presses (schouders pak je meestal vooral je voorkant schouder deze pak je ook al met je chest presses je kan dus beter side raises erbij voegen zodat je de zijkant schouder pakt.

• Topic Starter Topic Starter
met presses (schouders pak je meestal vooral je voorkant schouder deze pak je ook al met je chest presses je kan dus beter side raises erbij voegen zodat je de zijkant schouder pakt.

Heb ik al ja op dag2, kan ik dag1 zo laten BP en MP?
Aangezien het me toch wel wijsheid lijkt om er een MP of een Dumbell schoulder press in te hebben.
Anders heb ik alleen maar 2iso`s voor de schouders.

Wat vind jij?

Heb ik al ja op dag2, kan ik dag1 zo laten BP en MP?
Aangezien het me toch wel wijsheid lijkt om er een MP of een Dumbell schoulder press in te hebben.
Anders heb ik alleen maar 2iso`s voor de schouders.

Wat vind jij?

ik heb ook 2 maal in de week alleen maar raises voor me schouders 1 oefening je pakt ze al genoeg met je chest presses en achterkant met je rows

Zou er toch minimaal een overhead press in houden. Vervang anders de incline db press op dag 2 met een strict press.

Zou er toch minimaal een overhead press in houden. Vervang anders de incline db press op dag 2 met een strict press.

Dan pak ik maar 1 keer per week mijn borst met bankdrukken als ik incline op dag2 eruit haal.
Is het echt een ramp om op 1dag een bench en een MP te doen dan?

Dan pak ik maar 1 keer per week mijn borst met bankdrukken als ik incline op dag2 eruit haal.
Is het echt een ramp om op 1dag een bench en een MP te doen dan?

incline erin laten, en nee het is geen ramp om MP en BP op 1 dag te doen.. waarom zou het.

maar wat is je doel, hypertrofie of kracht ? als je voor dat eerste gaat zou ik MP er nieteens inzetten. en pak je toch voornamelijk je front delts mee, en gezien je die al een opdonder geeft bij je BP/IBP zou ik voor een side delt oef gaan, misschien wel 2, en anders 1 side 1 rear. (lateral cable/dumbell raises, upright rows, facepulls, rear (incl) delt row oid). bedoel hiermee; omdat je bij een FB schema je spieren al niet al te uitgebreid pakt moet je wel zorgen dat je schema effectief is.

mooie dikke schouderkoppen worden toch voor het grootste deel vormgegeven door je side delts..

incline erin laten, en nee het is geen ramp om MP en BP op 1 dag te doen.. waarom zou het.

maar wat is je doel, hypertrofie of kracht ? als je voor dat eerste gaat zou ik MP er nieteens inzetten. en pak je toch voornamelijk je front delts mee, en gezien je die al een opdonder geeft bij je BP/IBP zou ik voor een side delt oef gaan, misschien wel 2, en anders 1 side 1 rear. (lateral cable/dumbell raises, upright rows, facepulls, rear (incl) delt row oid). bedoel hiermee; omdat je bij een FB schema je spieren al niet al te uitgebreid pakt moet je wel zorgen dat je schema effectief is.

mooie dikke schouderkoppen worden toch voor het grootste deel vormgegeven door je side delts..

Dus het is niet noodzakelijk om in een fullbody een MP of een Overhead Press te hebben.
Wat vind je van het onderstaande schema?

Dag 1
Squat (LB) 5x5
Ab-roller

Dag 2
Deadlift (LB) 3x5
Pull-Ups (UB Pull) 5x5
Incline Bench Press (UB Push) 5x5
Barbell Upright Row (Schouders) 3x8

Optionele derde dag, indien tijd over.

Dag3
Lunges (LB) 2x12
Dips (UB Pull) 2x12
Chin-ups (UB Push) 2x12
Push Press (Schouders) 2x10
Seated Calf Raises 2x10
Plate Twists 2x10

Dag3 is een recovery dag, omdat ik op dag1 en dag2 zwaar ga ( niet tof failure )

Op dag2 heb ik dips als isolatie voor tricep, hiermee pak ik ook de voorste kop schouders en met Incline Bench ook.
Dippen vervangen door een Tricep Pushdown?

Wat vind je verder van mijn schema kwa indeling en verhoudingen?
En dan voornamelijk het press gedeelte voor de schouder.

Ik neem aan dat het nu mooi uitgebalanceerd?

Dus het is niet noodzakelijk om in een fullbody een MP of een Overhead Press te hebben.
Wat vind je van het onderstaande schema?

Dag 1
Squat (LB) 5x5
Ab-roller

Dag 2
Deadlift (LB) 3x5
Pull-Ups (UB Pull) 5x5
Incline Bench Press (UB Push) 5x5
Barbell Upright Row (Schouders) 3x8

Optionele derde dag, indien tijd over.

Dag3
Lunges (LB) 2x12
Dips (UB Pull) 2x12
Chin-ups (UB Push) 2x12
Push Press (Schouders) 2x10
Seated Calf Raises 2x10
Plate Twists 2x10

als hypertrofie, spiermassa je doel is niet nee. ik ben er 100 zeker van dat zowel front, side als rear delt isolatie oefeningen veel meer doen dan MP. train je met als doel kracht, dan zou ik MP er zeker inzetten.

als je logisch nadenkt en alles op een rijtje zet kom je ook tot deze conclusie maar merk het ook bij mezelf, sinds ik MP eruit gepleurd heb en echt goed ben gaan focussen op vooral side delt isolaties nemen me schouderkoppen een vorm aan welke ik graag zie. zie MP niet als een goede massapakker.

vind je schema maar magertjes man, mijn schema zag er toenertijd ong zo uit;

ma A
- Squat 5x5-8
- Bent over rows 4x5-8
- Chins 3xfail
- BP 4x5-8
- incline BP 3x8-10
- lateral cable raise 3x8-10
- dumbell curl 3x8-10

wo B
- DL 4x5-8
- pullups 3xfail
- machine rows 3x8-10
- BP 4x5-8
- Incline dumb flyes 3x8-10
- incline rear delt row 3x8-10
- weighted dips 3x8-10

vr = ma, en dan gewoon ABABABABABAB aanhouden

als hypertrofie, spiermassa je doel is niet nee. ik ben er 100 zeker van dat zowel front, side als rear delt isolatie oefeningen veel meer doen dan MP. train je met als doel kracht, dan zou ik MP er zeker inzetten.

als je logisch nadenkt en alles op een rijtje zet kom je ook tot deze conclusie maar merk het ook bij mezelf, sinds ik MP eruit gepleurd heb en echt goed ben gaan focussen op vooral side delt isolaties nemen me schouderkoppen een vorm aan welke ik graag zie. zie MP niet als een goede massapakker.

vind je schema maar magertjes man, mijn schema zag er toenertijd ong zo uit;

ma A
- Squat 5x5-8
- Bent over rows 4x5-8
- Chins 3xfail
- BP 4x5-8
- incline BP 3x8-10
- lateral cable raise 3x8-10
- dumbell curl 3x8-10

wo B
- DL 4x5-8
- pullups 3xfail
- machine rows 3x8-10
- BP 4x5-8
- Incline dumb flyes 3x8-10
- incline rear delt row 3x8-10
- weighted dips 3x8-10

vr = ma, en dan gewoon ABABABABABAB aanhouden

Dan snapte ik je schema bij A niet.
Je pakt daar 2 oefeningen voor je Rug en 2 oefeningen je Borst, BP en Incline en dan ook nog een lateral cable raise.

Bij B pak je BP en Flyes en ook nog eens Weighter Dips.

Dan pak je toch ontiegelijk veel je front delt van je schouder?

Dit is de basis word overal hardop geroepen.

3x compounds
• 1x upper body push
• 1x upper body pull
• 1x lower body
1x schouder
2x isolatie

Dan snapte ik je schema bij A niet.
Je pakt daar 2 oefeningen voor je Rug en 2 oefeningen je Borst, BP en Incline en dan ook nog een lateral cable raise.

Bij B pak je BP en Flyes en ook nog eens Weighter Dips.

Dan pak je toch ontiegelijk veel je front delt van je schouder?

Dit is de basis word overal hardop geroepen.

3x compounds
1x upper body push
1x upper body pull
1x lower body
1x schouder
2x isolatie

2 rug en 2 borst exc kan je lichaam wel hebben mits training\voeding in orde. en het klopt idd dat je met die presses al veel front delts pakt, vandaar je je front delts verder niet aan hoeft te pakken (MP) en dus beter extra side\rear delts doen.

"word overal hardop geroepen"

:exactly:

Omdat het beide een press zijn.

Zit toch te twijfelen om met schouders beide dagen isolatie oefening te doen.
Fullbody is toch gericht op compounds, waarom zou ik dan de schouders niet aanvullen met een compound schouder oefening?

Ik kom er niet echt meer uit zo op deze manier ???

Omdat het beide een press zijn.

Zit toch te twijfelen om met schouders beide dagen isolatie oefening te doen.
Fullbody is toch gericht op compounds, waarom zou ik dan de schouders niet aanvullen met een compound schouder oefening?

Ik kom er niet echt meer uit zo op deze manier ???

je moet je niet blindstaren op die richtlijnen die je een paar posts hierboven neergezet hebt. dus 2 presses op 1 dag zijn niet oké volgens jou. met die dips bedoelde ik tricep dips he, voordat er verwarring ontstaat.

als je persee MP wilt doen pak die dan op B dag ipv een borst oef.

je moet je niet blindstaren op die richtlijnen die je een paar posts hierboven neergezet hebt. dus 2 presses op 1 dag zijn niet ok volgens jou. met die dips bedoelde ik tricep dips he, voordat er verwarring ontstaat.

als je persee MP wilt doen pak die dan op B dag ipv een borst oef.

Dat zou een optie zijn, maar dan pak ik toch maar 1 keer per week een benchpress?
Is dat niet veels te weinig als ik 2x per week heenga en voor borstontwikkeling?

Die derde keer dat ik het weekend ga is verwaarloosbaar.

Dat zou een optie zijn, maar dan pak ik toch maar 1 keer per week een benchpress?
Is dat niet veels te weinig als ik 2x per week heenga en voor borstontwikkeling?

Die derde keer dat ik het weekend ga is verwaarloosbaar.

doe het anders zo; 1 side of rear delt exc ruilen tegen MP op B dag. dan hou je mooi al je chest exc erin en een keertje 1 side delt minder is oke.

maar je gaat maar 2x per week trainen dus ? denk dat dat sowieso verwaarloosbaar is man dat schiet niet op. of bedoel je dat je die training altijd maar half afmaakt ofzo ?

Terug
Naar boven