MuscleMeat

Fullbody schema kracht

thebeastt

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
67kg
Vetpercentage
15%
hallo, ik wil iets nieuws en wil full body proberen. Ik heb een beetje opgezocht en vond dit een goede schema.

A:
altijd met 2 warming up sets en 3 normale sets
squats 3x5
incline of bench 3x5
deathlift 3x3
dips 5x5
chinups 5x5

B:

squats 3x5
overheadpress 3x5
barbell row 3x5
dips 5x5
chinups 5x5

Vinden jullie dit goed of zal ik wat extra oefeningen erbij doen ? Ik wil wel mijn armen goed aanpakken maar wil ook niet uitgeput geraken tijdens de training. Als extra oefeningen wil ik wel een barbell curl en een cable pushdown erbij toevoegen want heb graag wat pomp in mijn biceps en triceps :)

gegevens:
18 jaar
67kg
1m72

Probeer het eens in deze volgorde:
A:
Squats
Deadlift
Bench
Chinn ups
en dan dips

B:
Squats
Overhead press
Barbell row
Chinn ups
en dan dips

Zijn weinig oefeningen, dat is opzich geen punt, alleen dan zou ik meer sets doen.
2x8 reps
2x10 reps

Dit is voor spiermassa

Lagere rep-range is voor kracht, niet voor spiermassa.

• Topic Starter Topic Starter
Probeer het eens in deze volgorde:
A:
Squats
Deadlift
Bench
Chinn ups
en dan dips

B:
Squats
Overhead press
Barbell row
Chinn ups
en dan dips

Zijn weinig oefeningen, dat is opzich geen punt, alleen dan zou ik meer sets doen.
2x8 reps
2x10 reps

Dit is voor spiermassa

Lagere rep-range is voor kracht, niet voor spiermassa.

Bedankt !! :D

Kracht > Massa.

Iemand die 200kg kan deadliften heeft ook massa, IMO moet je ALTIJD eerst voor kracht gaan alvorens je naar massa gaat.

Ook heb ik de persoonlijke voorkeur om eerst het optrekken te doen en dan pas de rows.

Ga alsjeblieft gewoon eerst voor kracht, zodat je daarna met mooie stats voor de dag kan komen en dan naar hypertrofie gaat kijken.

• Topic Starter Topic Starter
Kracht > Massa.

Iemand die 200kg kan deadliften heeft ook massa, IMO moet je ALTIJD eerst voor kracht gaan alvorens je naar massa gaat.

Ook heb ik de persoonlijke voorkeur om eerst het optrekken te doen en dan pas de rows.

Ga alsjeblieft gewoon eerst voor kracht, zodat je daarna met mooie stats voor de dag kan komen en dan naar hypertrofie gaat kijken.

Dus mijn schema is goed ? :D

Volgensmij is die prima :)

Ik wil wel mijn armen goed aanpakken maar wil ook niet uitgeput geraken tijdens de training.
???

on-topic:
altijd met 2 warming up sets en 3 normale sets
Kwa warming up zou ik even 5 min cardio doen voor het trainen
en bij de eerste 2 a 3 oefeningen zou je een warming up setje kunnen doen.
ik hoop dat je niet van plan bent warming up sets te gaan doen bij je chinups :D

als je maar 1 borst oefening doet zou ik geen incline doen.

Als extra oefeningen wil ik wel een barbell curl en een cable pushdown erbij toevoegen want heb graag wat pomp in mijn biceps en triceps
Als je alles goed zwaar pakt (de bedoeling van 3x5/5x5) dan hoef je niet persee bicep/tricep appart te trainen, maar dit kan wel.

Als je ervoor kiest om bicep/tricep erbij te doen zou ik niet bij A en B de bb curl en cable pushdown doen
maar bijf bij A bb curl,cable pushdown en B touwtje en ez bar tricep extension

Verder sluit ik me in grote lijnen aan bij wat Steensteen zegt.

Op welke dagen ga je trainen? niet elke dag fullbody hé?

Laatst bewerkt:
Inderdaad, over die armen:

Ik heb de afgelopen 2 maanden geen enkele isolatieoefening gedaan voor mijn armen, en ik kreeg vandaag nog een compliment "Man dat trainen kan je nu wel goed in je armen zien!" < Ik maak geen grapje, dit is vandaag echt gezegd :o

Je pakt je armen al genoeg met de grote compounds, maak je je daar maar niet ongerust over.

Stel nou, dat je na een maand echt het gevoel hebt dat je armen achterlopen en je weinig voelt bij je huidige programma, kan je langzaamaan wat armtraining doen. Dan bedoel ik als allerlaatste oefening, dus na al het grote werk, nog 2 setjes biceps en 2 setjes triceps. Laat je arm-manie niet je complete schema verpesten, eerst een goede algemene basis aanleggen en dan kijken wat achterloopt ;)

Terug
Naar boven