XXL Nutrition

Fullbody schema (naast kickboksen)

Bezoekers in dit topic

KillashawMMA

Cool Novice
Lid geworden
3 aug 2018
Berichten
49
Waardering
66
Lengte
1m73
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
Hoi allemaal,

Ik heb al een tijdje meegelezen, vooral in het voedingsforum, maar deed zelf nooit echt aan krachttraining met zware gewichten omdat ik met kickboksen in mn gewichtsklasse moest blijven. Nu wil ik me echter toch gaan focussen op wat meer spiermassa, vandaar dat ik nu wat serieuzer wil beginnen met fitnessen.

Ik kickboks wel nog steeds 3x per week, en kan maar 3x per week fitnessen. Ik heb al een beetje rondgelezen hier en volgens mij kan ik dan het beste een fullbody schema volgen.

Ik heb momenteel deze oefeningen in gedachte:

- Squats: 3x8

- Leg Press: 3x8

- Seated calf raises: 3x20

- Bench Press: 3x8

- Seated row: 3x8

- Assisted dips: 3x8

- Cable row: 3x8

- Lat pulldown: 3x8

- Preacher curls: 3x8

- leg raises: 3x8

- Shoulder press: 3x8

Ik heb hierbij geprobeerd alle spiergroepen in te verwerken, maar er ook rekening mee gehouden dat ik dmv kickboksen mijn bovenlichaam daar ook (in mindere mate) zal trainen, en daarom maar 1 specifieke bicep oefening en 1 specifieke schouder oefening erin gezet. Ik heb ook de herhalingen bewust op 8 gezet, omdat ik daarmee relatief meer kracht mee opbouw dan als ik hoger in herhalingen ga zitten (klopt dat?)

Hoor graag of dit schema een beetje oke is om mee te beginnen, en of er nog andere verbeterpunten zijn!
 
Kijk eerst eens naar wat sommige coaches hierover zeggen:

 
Back
Naar boven