Fitness Seller

Fullbody schema nieuweling!

Yannick123

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hallo,

Zit al eventjes hier op het forum en heb dus ook al wat gelezen.. Heb vroeger een anderhalf jaar getraind maar zonder goed schema en zo goed als geen voedingsschema, anderhalf jaar 'weggegooid' dus!
Maar nu begint het terug te krievelen dus ga ik de draad terug oppikken, maar dan fatsoenlijk!
Ik heb al wat artikels gelezen op het forum dus ik wou gaan beginnen met een FB schema omdat ze dit hier toch wel aanraden aan beginners.. De eerstvolgende weken ga ik benen nog trainen met lichte gewichten en dit wel omdat ik nog aan het revalideren ben van een knieoperatie waardoor ik benen nog niet zwaar mag trainen..
Allereerst mijn stats:22j, 1m83, 78kg.
Mijn voedingsschema is ook bijna klaar en zal gepost worden in het juiste topic!
Hier het schema dat ik wil volgen als mijn knie het toelaat..

MAANDAG:
Squat
Dumbell press
Lat pulldown
Cable lower chest raise
Calf raises

WOENSDAG:
Deadlift
Incline dumbell press
Bent over row
Side raises
Triceps rope pushdown
Dumbell curl

VRIJDAG:
Leg extensions
Leg curls
Push press
Barbell shrugs
Dumbell flye's
Hammer curl
Cable pushdown

Trekt dit op iets?
Alvast bedankt!

Als er iets is voor je knieën wat je niet wilt doen, dan zijn het wel leg extensions...

Als je nog nooit degelijk getraind hebt, doe dan eerst even stronglifts 5x5

• Topic Starter Topic Starter
Leg extensions mocht van de kiné, hetzij met licht gewicht..
De operatie had niet veel met mijn knie te maken, gewoon een stuk ontstoken patellapees laten weghalen dus geen
banden/meniscus gescheurd

Still... I wouldn't do leg extensions...

moet je maar eens op youtube Athlean-x kanaal de filmpjes over opzoeken.

+ als je een oefening enkel maar met licht gewicht mag doen, wat is daar dan het nut van (als je breed wilt worden?)

Still... I wouldn't do leg extensions...

moet je maar eens op youtube Athlean-x kanaal de filmpjes over opzoeken.

+ als je een oefening enkel maar met licht gewicht mag doen, wat is daar dan het nut van (als je breed wilt worden?)

Athlean x is niet echt de meest evidence based infobron. Ik dacht dat leg extensions en squats wel veel druk op je knieën plaatsten, maar niet tot een niveau dat je lichaam niet aan kan. Zou je ff wat meer research voor moeten doen. Misschien heeft schoenfeld hier wel iets leuks over.

De eerstvolgende weken ga ik benen nog trainen met lichte gewichten en dit wel omdat ik nog aan het revalideren ben van een knieoperatie waardoor ik benen NOGniet zwaar mag!/QUOTE]

Had ik wel gelezen, maar uiteindelijk zal je knie beter worden en dan wil je zwaarder en zwaarder gaan trainen, en dan zit je daar met leg extensions welke je enkel licht mag trainen.

[Link niet meer beschikbaar]

betere bron?

Terug
Naar boven