AndroidHealthClinic

Fullbody schema

IronWilly

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
65kg
Vetpercentage
9%
IK ben net begonnen met mijn fullbody schema om het uiteproberen wat vinden jullie van de oefeningen ik ben vrijdag begonnen was heel vermoeiend moet zeggen dat als ik split doe word ik minder moe...
nou ja ik heb een barbell gekocth al 1 week geleden dus ik begin ook met deadlifts oefeningen ik voel het goed in me onderrug want ik heb zwakke rug
icon16.gif
nou ja denken jullie dat ik te veel oefeningen heb ?
of wat zou ik moeten veranderen?
groetjes,
Ironwilly
thumbup.gif

Maandag:
Warm up
stretch
Squat
12/10/12 Deadlift 47kg
12/12/10 Bent over rows 21kg
9/10/9 Incline Bench press 42kg
10/9/8 Neck press 13.5kg
8/8/7 curls 14.5kg
8/9/8 Dips 7.5kg
17/17/17 donkey raises
f/f/f Reverse crunch

Dinsdag:
20-30min cardio

Woensdag:
Warm up
stretch
8/8/8 Squat 42kg
8/8/6 Deadlift 47kg
8/5/5 Pull ups 7.5kg
10/10/10 Bench press 42kg
10/9/8 neck presses 14.5kg
8/5/6 curls 14.5kg
10/9/6 Dips 7.5
6/15/20 donkey raises 7.5kg
f/f/fsit up twists

Donderdag:
20-30min cardio

Vrijdag:
Warm up
stretch
Squats
Deadlift
10/10/10Bent Over Rows 21kg
8/8/8 Incline Benchpress 42kg
5/5/5 neck press 13.5kg
5/6/4 curl 16.5kg
9/8/5 Dips 7.5kg
12/10/10 Donkey raises
15/15/15/15 Leg raises 2kg
15/15/15 Side bends 21kg

Laatst bewerkt:
Voor fullbody mag je die isolatie oefeningen weg doen.

Het gros van je training moet bestaan uit Squats, Deadlifts, Bench Presses, Militairy Presses, Bent Over Rows, Pull ups. Of varianten hierop (front squats, romanian deadlifts, incline bench press, chin ups enz).

Misschien hier en daar nog iets als calf raises, en een enkele keer dips en curls ofzo.

Over het algemeen minder oefeningen dus, en veel meer setjes van de belangrijke compoundoefeningen van hierboven.

• Topic Starter Topic Starter
Warm up
stretch
12/12/10 Squat 42kg
12/10/12 Deadlift 47kg
12/12/10 Bent over rows 21kg
9/10/9 Incline Bench press 42kg
10/9/8 Neck press 13.5kg
8/8/7 curls 14.5kg
8/9/8 Dips 7.5kg
17/17/17 donkey raises
F/f/f Reverse crunch

wat vinden jullie daar van nu ?

Laatst bewerkt:
iemand ?

Als je enkel zwaar zou squatten, deadliften en bent over rowen (waar is de flat bench press en de overhead press?), heb je al zeker 1,5u - 2u gewerkt. Daarna zou jij zelfs nog incline benchen, neck pressen, dippen, curlen (nutteloze oefening, fullbody neemt vanzelf alles wel mee), donkey raisen én reverse crunchen! Jij bent zeker een hele dag bezig ;)

ik ben in een uur klaar hoor en ik heb geen zwardere gewichten moet nog volgende maand gaan kopen

Dan train je onmogelijk zwaar genoeg zodat je geen progressie hebt ;)

Idd, doe gewoon rippetoe ofzo

Squat
Bench Press
Deadlift
Dips of wat buikwerk optioneel

Squat
Overhead Press
Powerclean (of bent over row)
Chinups

Ik ben met de eerste 3 oefeningen altijd wel een uur bezig. Ik doe 3x5, met goed opwarmen en relatief veel rust tussen setjes is dat ook niet raar.

Anyway, het principe van fullbody mag duidelijk zijn. Alleen maar grote compounds. Squat en Press er zowieso in.

Doe jij je curls en bent over rows alleen met een stang? Ik zou het anders afwisselen met dumbbells, zodat je spieren meer geprikkeld worden.

Doe jij je curls en bent over rows alleen met een stang? Ik zou het anders afwisselen met dumbbells, zodat je spieren meer geprikkeld worden.
doe ik ook ik heb 4 verstelbare dumbbells, 1 barbell en een bench op dit moment volgende maand meer gewicht er bij kopen en zo

Prima schema zo, als je de isolatieoefeningen als extraatje wilt zien is dat goed toch?
FB betekent in eerste instantie dat je per training je hele lichaam traint.
Gaat het snels en makkelijkst met alleen compounds, maar toevoegen van extra's om bijvoorbeeld zwakke punten weg te werken kan prima.

Ga lekker aan de slag...kijk naar je progressie en stel over 6 weken nieuw schema op!
Succes.

Laatst bewerkt:
Idd, doe gewoon rippetoe ofzo

Squat
Bench Press
Deadlift
Dips of wat buikwerk optioneel

Squat
Overhead Press
Powerclean (of bent over row)
Chinups

Ik ben met de eerste 3 oefeningen altijd wel een uur bezig. Ik doe 3x5, met goed opwarmen en relatief veel rust tussen setjes is dat ook niet raar.

Anyway, het principe van fullbody mag duidelijk zijn. Alleen maar grote compounds. Squat en Press er zowieso in.

ok, dit is wel interessant. hoe lang doe je dan over 1 setje? en hoeveel rust tussendoor?

3 oefeningen in een uur vind ik wel echt weinig. of ben je lang bezig met warming up?

ok, dit is wel interessant. hoe lang doe je dan over 1 setje? en hoeveel rust tussendoor?

3 oefeningen in een uur vind ik wel echt weinig. of ben je lang bezig met warming up?

Ben ook benieuwd...
Rust tussen setjes is 30 seconden,
Rust tussen oefeningen is 1 minuut.
Dan rust je dus veel te lang, wat het effect van de training imo grotendeels teniet doet!

Ben ook benieuwd...
Dan rust je dus veel te lang, wat het effect van de training imo grotendeels teniet doet!

ja bij mij ook, zelfde tijden, soms iets langer als het echt zwaar is...

ik doe ook fullbody, de compounds, squat, bench press (flat/incline), deadlift en military press...

daarna nog afwisselend, triceps en biceps, kuiten, schouders....en buik...verschilt per dag

ik probeer wel in een uur klaar te zijn, soms 5 kwartier.

Prima schema zo, als je de isolatieoefeningen als extraatje wilt zien is dat goed toch?
FB betekent in eerste instantie dat je per training je hele lichaam traint.
Gaat het snels en makkelijkst met alleen compounds, maar toevoegen van extra's om bijvoorbeeld zwakke punten weg te werken kan prima.

Ga lekker aan de slag...kijk naar je progressie en stel over 6 weken nieuw schema op!
Succes.
thanks ik train al 1 jaar maar ben pas 3 maanden serieus begonen en ik merk meer resultaten dan bij splitschema ik word sneller zwaarder en alles.
ik heb split 2 maanden maanden 1 week nu heb ik fullbody 3 weken gedaan denk ik van 65kg naar 66.5kg gegaan :D

Nochtans herkent je lichaam niet eens een split en een fullbody, dus je kan evenveel bijkomen op een split als een fullbody. Teken dat je te weinig hebt gegeten ;)

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

Ben ook benieuwd...
Wat als je krachtgericht gaat trainen? Als je tot failure gaat in set #1, ga je na 30 seconden niet set #2 kunnen doen ;)

30 seconden is van onder je bar komen bij een squat, water drinken, je neerzetten, als je je hebt neergezet rechtstaan en weer squatten :p

Mm, te weinig skippysquats tbh.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

IS een van de meest effectieve oefeningen. Het is misschien even lastig in het begin, maar daarna zul je echt de gains van je leven maken!

Laatst bewerkt:

Rust in het begin 2-3 minuten tussen sets. Later soms wel 7 minuten.
Tussen oefeningen geen rust, je doet toch eerst warming-ups.

Maar je schema is wel aardig zo, gewoon uitproberen, je hebt niks te verliezen.

Terug
Naar boven