Fitness Seller

Fullbody+Thaibox

trrain

Novice
Waardering
0
Hallo, ik heb een beetje advies nodig, ik heb de forums gelezen over fullbody en ik denk daaraan te beginnen, ik heb nog nooit fitness gedaan, alleen thaibox dus hier is het verhaal:

Ik will fullbody trainen 2 keer per week en ik heb 2 keer per week thaibox

maandag - fullbody
dinsdag - rust
woensdag - thaibox
donderdag - rust
vrijdag - fullbody
zaterdag - rust
zondag - thaibox

hier is de schema ongeveer

Overhead Dumbbell or Barbell Press: 2 sets of 8 to 10 reps
Squats: 3 sets of 8 to 12 reps
Barbell or Dumbbell Flat Bench Press: 3 sets of 8 reps
Chins or Bent Over Barbell Rows: 3 sets of 8 to 12 reps
Dips or Close Grip Bench Press: 1 to 2 sets of 8 reps
Barbell or Dumbbell Curls: 1 to 2 sets of 8 reps
Standing or Donkey Calf Raises: 2 to 3 sets of 12 to 20 reps

Mijn vraag is, is dat genoeg rust? ik ben maar rond 170cm en 18 jaar, ga ik niet stoppen met groeien (sorry voor die vraag ik weet die word altijd gevraard maar ik wil zeker zijn) en is dat eigenlijk een goeie idee? ik ga geen anabolics of wat dan ook nemen maar gewoon eten.

en ik zou nog willen zwemmen bij doen dinsdag of donderdag als da kan (zonder mijn groei te verpesten)? ik ben hier nieuw dus ik heb wat info nodig

en de laatste, wat is het verschil tussen krachttraining en massatraining? is er krachttraining bij fullbody of massatraining? ik wil kracht voor thaibox

alvast bedankt iedereen

Echt groeien zul je er niet van doen vrees ik

en ik zou nog willen zwemmen bij doen dinsdag of donderdag als da kan (zonder mijn groei te verpesten)? ik ben hier nieuw dus ik heb wat info nodig

Dat hangt af van de intensiteit van je zwem-training. Ga je echt baantjes trekken in een hoog tempo? Of een beetje met meisjes in de bubbelbad ouwehoeren? ;)

en de laatste, wat is het verschil tussen krachttraining en massatraining? is er krachttraining bij fullbody of massatraining? ik wil kracht voor thaibox

Massatraining is wanneer je puur voor massatoename van je spieren traint. Kracht is dan een bijkomend secundair verschijnsel maar niet je doel.

Krachttraining is wanneer je de kracht-output van je lichaam wilt verhogen, massatoename is dan gewoon een bijkomend verschijnsel wat je op bepaalde manieren kunt beperken als dat niet je doel is. Uiteindelijk zal je massatoename moeten tolereren om bepaalde krachtniveaus te bereiken.

• Topic Starter Topic Starter
Dat hangt af van de intensiteit van je zwem-training. Ga je echt baantjes trekken in een hoog tempo? Of een beetje met meisjes in de bubbelbad ouwehoeren? ;)

Massatraining is wanneer je puur voor massatoename van je spieren traint. Kracht is dan een bijkomend secundair verschijnsel maar niet je doel.

Krachttraining is wanneer je de kracht-output van je lichaam wilt verhogen, massatoename is dan gewoon een bijkomend verschijnsel wat je op bepaalde manieren kunt beperken als dat niet je doel is. Uiteindelijk zal je massatoename moeten tolereren om bepaalde krachtniveaus te bereiken.
jah zwemmen bedoel ik zo 15minutjes baantjes trekken dan de bubbelbad in dan na een uur ofzo weer baantjes trekken enzo :D

bedankt voor de uitleg over massa/kracht en de laatste ding, is dat een goeie schema? zou ik daar wel massa van krijgen als ik tegoei train en eet?

zou ik daar wel massa van krijgen als ik tegoei train en eet?

Je moet sowieso goed eten en trainen om kracht te krijgen. Alleen de manier waarop je traint verschilt van massa-training.

Uit eigen ervaring heb ik ook gemerkt dat uurtje hardlopen in de buitenlucht na een zware trainingsessie ook je spiergroei belemmert. ;)

Ik ben trouwens ook maar een leek op dit gebied. Kijk anders in mijn topic hierover.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/vraagje-over-bankdrukken-151409/

Mijn doel is ook krachttoename.

De post van harpep is vooral informatief:

Een en ander is wel van genetische factoren afhankelijk, (sommigen laten een scheet en krijgen door deze stimulus al dikkere glutes) maar als je:

1. Niet teveel eet.

2. de bench frequent traint... (minimaal 3x per week)

3. en beslist niet te vaak tot het uiterste (failure) gaat,

4. maar vooral op neuromusculaire efficientie oefent...

4. dwz. explosief, kort en zwaar (na de opwarming) een 2-3 setjes van 1-3, (EN NIET MEER DAN DAT!)

5. met een gewicht zo tussen de 85 - 100% van je 1RPM

6. Met lange rustpauzes tussen de sets (3 to 5 minuten).

7. en niet te vergeten keihard aan een optimale techniek werkt

Dan kun je mogelijk nog een heel eind komen bij 70 kg......waarschijnlijk veel verder dan die 100kg.

Terug
Naar boven