AndroidHealthClinic

Gaat mijn cut te snel?

Rickerta

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m72
Massa
65kg
Kan vocht zijn.. Merk je krachtverlies?

Inb4 vreten op 62 kg :P

• Topic Starter Topic Starter
Kan vocht zijn.. Merk je krachtverlies?

Inb4 vreten op 62 kg :P

Nee niet echt beetje stabiel heel soms sterker maar ligt er ook aan dat ik mijn nieuwe trainingsschema pas een maand ongeveer heb. Volgens de bijgeleverde tabel zou ik op 8% BF zitten no way.... Via veel andere formules van Jack pollock 3 ook rond 8. Ik gebruik deze tabel van iemand gekregen op dit forum. Via deze tabel zit ik op 14% dit lijkt me meer realistisch aangezien ik geen buikspieren zie. Alleen klein beetje golfjes voel als ik over m'n buik ga. Doel was eigenlijk om te cutten naar 10% op ong 60kg om m'n buikspieren te zien en vanuit daar clean te bulken terug naar 14%. Ik sport sinds begin maart en had een start gewicht van 57-58kg. Alleen iets te fanatiek gebulkt. Goed voeding schema whey en trainingsschema is pas sinds een kleine 3 maanden. Waarom weer gaan vreten op 62 kg?

Deze tabel gebruik ik
http://www.huidplooimeter.nl/table1.html

Nee niet echt beetje stabiel heel soms sterker maar ligt er ook aan dat ik mijn nieuwe trainingsschema pas een maand ongeveer heb. Volgens de bijgeleverde tabel zou ik op 8% BF zitten no way.... Via veel andere formules van Jack pollock 3 ook rond 8. Ik gebruik deze tabel van iemand gekregen op dit forum. Via deze tabel zit ik op 14% dit lijkt me meer realistisch aangezien ik geen buikspieren zie. Alleen klein beetje golfjes voel als ik over m'n buik ga. Doel was eigenlijk om te cutten naar 10% op ong 60kg om m'n buikspieren te zien en vanuit daar clean te bulken terug naar 14%. Ik sport sinds begin maart en had een start gewicht van 57-58kg. Alleen iets te fanatiek gebulkt. Goed voeding schema whey en trainingsschema is pas sinds een kleine 3 maanden. Waarom weer gaan vreten op 62 kg?

Deze tabel gebruik ik
http://www.huidplooimeter.nl/table1.html

Heel verhaal.. je vraag is dus op welk vetpercentage je zit? Post een foto zou ik zeggen..

opmerking van inb4 vreten op 62 kg maakte ik omdat dat reacties zijn die je kan verwachten, 62 kg is erg weinig en als je dan gaat cutten blijft er helemaal niets meer over. Maar niet naar luisteren, gewoon doen waar jij je goed bij voelt :rolleyes:

Heel verhaal.. je vraag is dus op welk vetpercentage je zit? Post een foto zou ik zeggen..

opmerking van inb4 vreten op 62 kg maakte ik omdat dat reacties zijn die je kan verwachten, 62 kg is erg weinig en als je dan gaat cutten blijft er helemaal niets meer over. Maar niet naar luisteren, gewoon doen waar jij je goed bij voelt :rolleyes:

Ja i know dat het heel weinig is en ik wil graag het allerbeste doen maar. Als ik vanaf mijn 17-18% BF verder zou gaan met bulken zou ik straks super lang moeten cutten. Daarom leek het me verstandig om even te cutten en dan vervolgens clean te bulken i.p.v. te fanatiek bulken. Wat lijkt jou dan het beste om te doen? Foto zoek ik even en post ik zo.

foto van voor cut en huidige. wel met andere belichting en hoek helaas. Foto met de rode onderbroek is van 5 dagen geleden.

cut foto 62,8kg.jpg

IMG_4736.jpg

Oke haha tot welk vet %? Het leek me leuk om is te cutten voor buik spieren. Maar dit kan ik ook rond april-mei doen voor de zomer.

Laatst bewerkt:
Tot april-mei is een goed idee.

Moet ik dan totaal niet opletten wat ik tot die tijd stijg in BF ? Of wat is echt de max wat ik moet doen. Op welk vet % schat je me eigenlijk? Aangezien veel formules 8-9% zeggen en de ene tabel waar ik dan nog redelijk in geloof 14% aangeeft.

Moet ik dan totaal niet opletten wat ik tot die tijd stijg in BF ? Of wat is echt de max wat ik moet doen. Op welk vet % schat je me eigenlijk? Aangezien veel formules 8-9% zeggen en de ene tabel waar ik dan nog redelijk in geloof 14% aangeeft.

Hou je niet vast aan formules, ga kweken kerel! Liever wat vetter en meer massa dan dunner en nog minder massa ;)

Hou je niet vast aan formules, ga kweken kerel! Liever wat vetter en meer massa dan dunner en nog minder massa ;)

Haha oke ja das waar maar als ik te vet word zie je bijna niks van spieren toch. En wanneer zeg jij tegen je zelf dan van ik moet gaan cutten?

Haha oke ja das waar maar als ik te vet word zie je bijna niks van spieren toch. En wanneer zeg jij tegen je zelf dan van ik moet gaan cutten?

wanneer je zelf voelt dat je gewoon teveel vet hebt aangezet, maar ja zo was ik ook ik denk ook altijd van als ik vetter wordt dan zie ik geen spier, maar als dat zo erg wordt dan doe je iets verkeerds, en daarom bestaat er cutten als je daarna gaat cutten dan zie je die spieren wel heel goed :D

oke ben bezig met een clean bulk schema en moet ik zowel op mijn niet als wel trainingsdagen even veel kcal innemen?

Hoeft niet. Ik eet op trainingsdagen iets meer dan op rustdagen.

heb even een voedingschema in elkaar gedraaid
heb de niet trainingsdagen om rond de 2800 kcal te halen een kop melk toegevoegd. Erin houden of op niet trainigsdagen op 2700 kcal gaan zitten?

graag jullie reacties

Bijlagen

klopt, maar nu zie je ook niets van je spieren.
niet te bang zijn om vet te pakken anders kom je er nooit..
als je een cleanbulk doet zal je niet erg veel vet pakken indien je voeding op orde is (klein overschot)

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 22:07 ----------

oke ben bezig met een clean bulk schema en moet ik zowel op mijn niet als wel trainingsdagen even veel kcal innemen?

is maar net wat je wilt, als je een overschot hebt op trainingsdagen gaat het allemaal net wat sneller imo. momenteel eet ik onder onderhoud op rustdagen en boven onderhoud op trainingsdagen omdat ik mijn bf niet wil laten stijgen. maar ik geef de voorkeur aan boven onderhoud eten op alle dagen.

klopt, maar nu zie je ook niets van je spieren.
niet te bang zijn om vet te pakken anders kom je er nooit..
als je een cleanbulk doet zal je niet erg veel vet pakken indien je voeding op orde is (klein overschot)

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 22:07 ----------

is maar net wat je wilt, als je een overschot hebt op trainingsdagen gaat het allemaal net wat sneller imo. momenteel eet ik onder onderhoud op rustdagen en boven onderhoud op trainingsdagen omdat ik mijn bf niet wil laten stijgen. maar ik geef de voorkeur aan boven onderhoud eten op alle dagen.

klinkt niet verkeerd je bf niet te hard wil laten stijgen. Maar mij raad je het dus niet aan omdat ik nog veel massa moet gaan kweken omdat ik erg skinny ben?

1m71 en 63 kilo? Sowieso gaan cleanbulken. Je kan ook aankomen in spieren zonder meteen 5% of 10% in vet aan te komen. Gewoon boven je onderhoud zitten maar niet meteen 500 kcal er boven.

Je bent erg skinny inderdaad. Er zit bijna geen spier aan! Gewoon keihard gaan kracht trainen en gezond eten! Niet te veel nadenken en focussen op GROEIEN.

Terug
Naar boven