Fitness Seller

Gainen of Krachttraining, Help!!

VelkA

Novice
Waardering
0
Beste Forumleden,

Graag heb ik jullie hulp nodig.
Ik ben 185cm en weeg tegen de 70 kilo aan, soms 68/69.

Ik heb me hele leven gevoetbald en ben dit jaar gestopt en zodoende ben ik nu twee weken begonnen met krachttraining.

Vraag aan jullie is, kan het ook aan mijn bouw liggen dat ik zo slank ben?
Heeft het dan wel zin om te trainen want ik wil echt groter worden.
ik heb geen tijdsdoel maar wil wel richting de 75 kilo.

Ik train nu om de dag.
Creatine hoeft voor mij niet zo zeer tenzij jullie het mij aanraden.

Graag hoor ik van jullie,

Gr,
Miklo

tuurlijk heeft het zin!
iedereen kan gainen..voor de een wat moelijker als de ander
sommige komen 5 kilo aan in 1-2 maanden maar dat ligt aan je lichaamsbouw en genen.
maar met hard trainen en goed/veel eten kom je een heel eind!
knallen dus!

ps. begin met een fullbody training of rippetoe ofzo:) lees hierover meer op het forum.
Succes ermee!

Eten eten en nog eens eten.

Maar eerst moet je nu een voedingsschemagaan maken waarin je 6 maaltijden gaat nuttigen, als je dat niet binnen krijgt; ga je eens zoeken op het forum er staat in hoe je je maag zou kunnen oprekken.
Je kan bijvoorbeeld een dag veel eten en dan een dag vrijwel niets en de dag erop weer veel enz. voor een week je zal merken dat je meer opkunt.
Je hebt nog alternatieven manieren maar zoals ik al had gezegt kun je deze ook opzoeken in het forum.

Voor veel massa/kilo's erbij heb je ook Compound oefeningen nodig. Je zal moeten gaan squatten, deadliften als je niet weet wat dit inhoudt google is your friend. Voor het snelste resultaat is dit zeker aan te raden.

Creatine is zeker weten niet nodig en zeker helemaal niet als je als doel maar 5 kilo wil gainen dus zeker niet aan beginnen nog in mijn ogen.

Zoals hierboven werd gezegd kun je inderdaad rippetoe doen of bill starr of zelfs een mix ;) lees je in en je zult veel wijzer worden en voor je het weet is je doel de 80 kilo

P.S. Ga nu niet direct vreten als een gek je zal veel vet massa aankomen; bouw dit op, waar je waarschijnlijk niet zo heel erg blij mee zal zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Beste Forumleden,

Dank jullie wel voor de reacties..
Ik zal me zeker inlezen.
deadliften en squatten zijn staande oefeningen waar je vooral je benen traint.

Ik zou graag wat breder/groter aan de bovenlichaam willen zijn.
Heb ik dan wel deze oefeningen nodig, ik ben echt superblij met jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Miklo

ik ben ook nog niet zo heel lang bezig met bb en wil ook meer gaan eten ,maar wil nog niet echt lukken ,iemand tips?

gewoon eten tot ik er miselijk ervan word?

Gewoon 6x per dag eten, ik doe
8 uur ontbijt
10 uur brinta
12 uur lunch
15 uur fruit
17 uur avondeten
20 uur kwark met brinta en eventueel een appel:D

gewoon eten tot ik er miselijk ervan word?
Je raakt er na een tijdje aan gewend, het zal je alleen de eerste 3 dagen moeite kosten. Eet om 9 uur, 12, 15, 18, 21 en 23.00. Eiwitshake kan ook een maaltijd zijn. Neem 500 gr kwark als laatste maaltijd. Sochtends veel koolhydraten, na je training veel eiwitten. Dit zijn slechts richtlijnen, voor meer info zie geheel forum voeding, bron van alle kennis!

Gewoon veel eten en lekker trainen.

Simpel trainen, geen machines, veel vrije gewichte.
dan kom je waarschijnlijk nog wel meer aan dan 5kilo. :D

Je raakt er na een tijdje aan gewend, het zal je alleen de eerste 3 dagen moeite kosten. Eet om 9 uur, 12, 15, 18, 21 en 23.00. Eiwitshake kan ook een maaltijd zijn. Neem 500 gr kwark als laatste maaltijd. Sochtends veel koolhydraten, na je training veel eiwitten. Dit zijn slechts richtlijnen, voor meer info zie geheel forum voeding, bron van alle kennis!

Ik zou een eiwitshake niet als maaltijd zien, maar natuurlijk wel meetellen in je eetschema. Een maaltijd is in mijn optiek ook pas een maaltijd als het zowel E, K en V bevat (goede K en V, buiten de shake om), dat even terzijde.

Probeer om de 2 a 3 uur een maaltijd te nuttigen, verder kan ik je adviseren om je behoeftes te bepalen (zie sticky's). Maak een trainingsschema, voedingsschema, train en rust!

De sticky's kunnen je verder helpen, lees ze zou ik zeggen.

Als je groot wilt worden moet je je hele lichaam trainen. Bij oefeningen als squaten moet je niet gelijk denken dat je monsterbenen krijgt, die krijg je echt niet zomaar en zulk soort oefeningen zorgen voor groei in je hele lichaam. Als je niet vooruit gaat ligt het bij jou soort meestal aan het te weinig eten.

als je groot wilt worden moet je je hele lichaam trainen. Bij oefeningen als squaten moet je niet gelijk denken dat je monsterbenen krijgt, die krijg je echt niet zomaar en zulk soort oefeningen zorgen voor groei in je hele lichaam. Als je niet vooruit gaat ligt het bij jou soort meestal aan het te weinig eten.

+1

Zo in het begin meer "energie" in het trainen als in het eten steken
Zorg dat je een schema heb, oefeningen leert welk spier waarmee je traint
En vooral plezier er in houden
dan komt dat eten van zelf
Ik weet dat ik nu tegen een hoop schenen schop
Ik kan een paar mensen die al 30/40 jaar trainen.
maar eigen weinig die al 20 jaar dieeten

Dit betekent niet dat je weinige moet eten als je goed traint komt de honger vanzelf naar meer eten

• Topic Starter Topic Starter
Harmz,

nee ik heb me inderdaad nog niet ingelezen, ik ga het zowiezo wel doen.
dank je voor de adviezen en zal deze week een schema opstellen met de instructeur.

Zoals ik in de meeste posts lees, heeft iedereen het over 6 maal per dag eten en dat is wat ik de komende tijd ga proberen.

ik zal jullie dan het eea op de hoogte houden, nogmaals bedankt voor jullie adviezen.

gr,

Miklo

Terug
Naar boven