Fitness Seller

Galen

Wat vind je van finasteride en arimidex toevoegen bij een eerste cycle test-e 500mg 10 weken?
Preventief overkill aan DHT en estrogeen conversie voorkomen, onder motto better safe than sorry.
Vooral omdat zodra je gyno zelf opmerkt er al flinke klier ontwikkeling is.
DHT vermindering ter preventie haarverlies en acne. Is er specifieke reden waarom je finasteride niet benoemd bij vraag van Rob G mbt acne preventie?

Wat is goed moment voor bloedwerk voor controle van DHT en estrogeen waarden. Dacht zelf aan week 5-6, omdat het even duurt voordat je lichaam test heeft verwerkt en homeostase is bereikt in de nieuwe situatie met extra / synthetische test in je systeem.

Wat vind je van finasteride en arimidex toevoegen bij een eerste cycle test-e 500mg 10 weken?
Preventief overkill aan DHT en estrogeen conversie voorkomen, onder motto better safe than sorry.
DHT vermindering ter preventie haarverlies en acne. Is er specifieke reden waarom je finasteride niet benoemd bij vraag van Rob G mbt acne preventie?

Wat is goed moment voor bloedwerk voor controle van DHT en estrogeen waarden. Dacht zelf aan week 5-6, omdat het even duurt voordat je lichaam test heeft verwerkt en homeostase is bereikt in de nieuwe situatie met extra / synthetische test in je systeem.

Ben hier niet super bekend mee, maar mij leek dat proviron in een cycle genoeg is om de oestrogeen wat in bedwang te houden.

Interessant. Naar mijn weten is proviron een DHT-afgeleide en heeft het geen enkel direct effect op de conversie.
In theorie zou je dan doordat het zelf niet omzet naar estrogeen wel hardere look krijgen en estrogeen vocht look tegen gaan.
Gevolg van proviron toevoegen is dat er receptor competitie met test zal zijn, waardoor er minder test aan de receptor zal binnen.
Hierdoor meer vrij test beschikbaar zal zijn voor conversie naar estrogeen.

De gedachtespinsels van een leek, met geen enkele praktijk ervaring.

Benieuwd wat Galen ook hiervan vindt!

• Topic Starter Topic Starter
Er is niks better safe than sorry aan, want aromataseremming is niet zonder nadelen. Alleen al voor de lichaamscompositie lijkt het niet heel verstandig: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1206168
Remming van 5a-reductase zie ik het nut niet zo in. Als je bang bent voor haaruitval moet je niet gaan kuren, die remming van 5a-reductase weet slechts gedeeltelijk het androgene effect op de haarfollikels tegen te gaan vanwege de suprafysiologische doseringen die je neemt.

Dan heb je geen idee hoe je gyno moet diagnosticeren, want je kunt dat al voelen als het de grootte is van een grote rijstkorrel. Of je moet dat verstaan onder flinke klierontwikkeling natuurlijk. (Ironisch genoeg zijn er ook veel mensen die gyno bij hunzelf diagnosticeren, terwijl ze helemaal geen gyno hebben.)

Omdat het helemaal niet werkt tegen acne vulgaris.

Geen. Wat ga je precies doen met die bloedwaarden? Welke waarden zouden slecht zijn en welke goed?

Laatst bewerkt:
Er is niks better safe than sorry aan, want aromataseremming is niet zonder nadelen. Alleen al voor de lichaamscompositie lijkt het niet heel verstandig: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1206168
Remming van 5a-reductase zie ik het nut niet zo in. Als je bang bent voor haaruitval moet je niet gaan kuren, die remming van 5a-reductase weet slechts gedeeltelijk het androgene effect op de haarfollikels tegen te gaan vanwege de suprafysiologische doseringen die je neemt.

Sorry, maar dit artikel heeft weinig relevantie t.o.v. mijn voorstel.
Een gemiddelde man heeft 270-1070 ng/dl. De verschillende armen van de studie hebben respectievelijke 44, 191 en 337 ng/dl testosteron.
Dus zelfs de hoogste groep zit nog in de low range van normaal.
Hierbij wordt conversie volledig plat gegooid met 1g arimidex.

Dit is niet te vergelijken met suprafysiologische doseringen test met milde onderdrukking van 5a-reductase. Bijv 500mg test ew / 0,5mg arimidex oed.

Omdat het helemaal niet werkt tegen acne vulgaris.

Begrijp ik het goed dat jij zegt dat DHT geen enkele rol speelt bij het ontstaan van acne?

Geen. Wat ga je precies doen met die bloedwaarden? Welke waarden zouden slecht zijn en welke goed?

Het hele idee is dat je estrogeen en DHT binnen de normaal waarden houdt. Want beiden zijn inderdaad nodig en je wilt ze binnen de normale range houden en conversie dus niet 100% plat leggen.

Sorry, maar dit artikel heeft weinig relevantie t.o.v. mijn voorstel.
Een gemiddelde man heeft 270-1070 ng/dl. De verschillende armen van de studie hebben respectievelijke 44, 191 en 337 ng/dl testosteron.
Dus zelfs de hoogste groep zit nog in de low range van normaal.
Hierbij wordt conversie volledig plat gegooid met 1g arimidex.

Dit is niet te vergelijken met suprafysiologische doseringen test met milde onderdrukking van 5a-reductase. Bijv 500mg test ew / 0,5mg arimidex oed.
Wat jij wil. De androgeen : oestrogeen-ratio speelt een rol bij de ontwikkeling van gyno, ontstaan van hart- en vaataandoeningen, benigne prostaathypertrofie, bothomeostase, en zelfs bij androgenetische alopecia en acne vulgaris. Veelal heeft oestrogeen een antagonistische rol op de werking van androgeen bij deze zaken. Ik zie niet in waarom je zonder symptomen daar verandering in aan zou willen brengen; dit is geen better-safe-than-sorry-principe. Er is geen 'meest gezonde' ratio bekend in de literatuur, hoogstens aanwijzingen wat ongeveer gezond zou zijn. En dan heb je het al snel over een breed ratio-interval van ergens tussen de 100:1 en 200:1 is waarschijnlijk gezond. Daar vallen de meesten sowieso wel tussen is mijn ervaring (en met suprafysiologische doseringen stuit je al snel tegen het probleem dat laboratoria een bovenlimiet hebben van de gerapporteerde testosteronwaarde.)

Dat jij geen waarde wilt hechten aan die studie omdat de concentraties niet overeenstemmen met de suprafysiologische situatie is prima, maar op basis van welke studies baseer je precies het preventief verlagen van oestrogeen?

Ze kregen trouwens 1 mg anastrozol, geen 1 g.

Begrijp ik het goed dat jij zegt dat DHT geen enkele rol speelt bij het ontstaan van acne?
Nee, dat staat er niet. Wat er staat is dat remming van 5a-reductase niet helpt tegen acne vulgaris

Het hele idee is dat je estrogeen en DHT binnen de normaal waarden houdt. Want beiden zijn inderdaad nodig en je wilt ze binnen de normale range houden en conversie dus niet 100% plat leggen.
Als jij denkt dat dat verstandig is, prima.

Laatst bewerkt:
Krachttraining is overrated.

:D

Deadlift doet pijn aan de bovenzijde van m'n rechter trapezius. Geen idee waarom, maar dat deed het 10 jaar geleden toen ik begon met trainen, en dat doet het nu nog. RDL lukt overigens wel redelijk pijnvrij.

Voor squats ben ik simpelweg niet in de wieg gelegd. Mijn dijbeen is relatief lang en ik ben geen powerlifter. Voor spiergroei ben ik beter uit met andere oefeningen.

Mensen die denken dat oefening X nog steeds superieur tegenover Y is voor spiergroei :emo:

Mensen die denken dat je persé oefening X moet doen en oefening Y geen waardevol alternatief kan zijn. :D

• Like
Waarderingen: Vonk
Deadlift doet pijn aan de bovenzijde van m'n rechter trapezius. Geen idee waarom, maar dat deed het 10 jaar geleden toen ik begon met trainen, en dat doet het nu nog. RDL lukt overigens wel redelijk pijnvrij.

Voor squats ben ik simpelweg niet in de wieg gelegd. Mijn dijbeen is relatief lang en ik ben geen powerlifter. Voor spiergroei ben ik beter uit met andere oefeningen.
Gwn squatten ala Layne Norton. Easy world records.

Mensen die denken dat je persé oefening X moet doen en oefening Y geen waardevol alternatief kan zijn. :D

Een alternatief voor lange dijbenen? Moet ik dan ook een alternatief vinden voor bench aangezien mijn armen relatief lang zijn. Daarnaast zie ik niet hoe je een complete compound oefening als de squat kan vervangen als het gaat om spiergroei.

Ja.

Een alternatief voor lange dijbenen? Moet ik dan ook een alternatief vinden voor bench aangezien mijn armen relatief lang zijn. Daarnaast zie ik niet hoe je een complete compound oefening als de squat kan vervangen als het gaat om spiergroei.
Dat is niet hetzelfde. Lees anders dit even door: https://bodyrecomposition.com/muscle-gain/squat-versus-leg-press-for-big-legs.html/

Ik heb zelf merkbaar profijt gehad door af te stappen van squats en het volume daarvan over andere oefeningen te verdelen.

Welke myo Blokker gebruik jij?

• Like
Waarderingen: Vonk

Als je geen PL ambities hebt, waarom niet?

Terug
Naar boven