XXL Nutrition

Galen

Bezoekers in dit topic

Hoe bedoel je? Met opleveren bedoel ik dat er een gelijkgezinde gemeenschap ontstaat met een redelijke stroom aan bijdrages; dat lijkt me toch wel het hele doel van een forum.

Ja dat bedoelde ik, had je verkeerd begrepen :D. Voorheen had ik ook met een groepje een gfx/design forum opgestart maar die had ook niet zo lang stand gehouden.
 
Zeg eens eerlijk he. Onderhoud je nou ook PM contact met Mister TN ? Ik bedoel... Ik kan me nog een topic heugen waarin hij een beginner adviseerde om 4,5 kilo proteïne poeder te gebruiken per maand :) Dat soort kennis kan alleen bij jou vandaan komen.
 
Zeg eens eerlijk he. Onderhoud je nou ook PM contact met Mister TN ? Ik bedoel... Ik kan me nog een topic heugen waarin hij een beginner adviseerde om 4,5 kilo proteïne poeder te gebruiken per maand :) Dat soort kennis kan alleen bij jou vandaan komen.
Volgens mij hebben we zelfs nooit PM-contact gehad.
 
Volgens mij hebben we zelfs nooit PM-contact gehad.

schaam je!
ik zou nu meteen PM contact openen, anders krijg je natuurlijk nooit zijn handtekening
 
Oke Galen serieuze vraag dan maar. Als je nu zou mogen kiezen neger of gewoon Galen, wat zou je dan liever willen zijn?
 
1. Waar lees je momenteel het meeste over?
2. Wat is jou top 10 van boeken?
3. Wat vind je het meest interessante onderwerp waar je je over ingelezen hebt?
 
Is Lyle Macdonald echt zo'n rare snuiter als hij doet voorkomen? Hoe goed ken je hem?
 
1. Waar lees je momenteel het meeste over?
Ik schiet nogal van onderwerp naar onderwerp. Momenteel ben ik studies aan het lezen die de dosis-responsrelatie tussen spierhypertrofie en trainingsvolume hebben onderzocht. Gerelateerd aan dat weer onderzoeken aan het lezen m.b.t. het zwellen van de spieren door training, repeated bout effect, en het meten van spierdikte met ultrasound.

In de regel lees ik tegelijk in twee à drie boeken. Zodra een van die boeken me verveelt pak ik weer een ander. Resultaat is wel dat ik zelden veel in één boek lees. Meestal blijft het beperkt tot een of enkele hoofdstukken.
2. Wat is jou top 10 van boeken?
In willekeurige volgorde: Molecular Biology of the Cell, Leerboek medische fysiologie, Williams Textbook of Endocrinology, Leerboek metabolisme, Metabolic Regulation: a Human Perspective, Rigor Mortis, Molecular Exercise Physiology: an introduction, Sommerville's Software Engineering, Leerboek interne geneeskunde en Strength and Conditioning for Sports Performance.
3. Wat vind je het meest interessante onderwerp waar je je over ingelezen hebt?
Celbiologie.
Is Lyle Macdonald echt zo'n rare snuiter als hij doet voorkomen? Hoe goed ken je hem?
Ik heb hem nooit persoonlijk ontmoet, maar ik heb aardig wat contact met hem via Facebook Messenger. We spreken elkaar regelmatig. Hij is via Messenger niet anders dan dat hij is in z'n Facebookgroep. Ik mag hem graag, maar ik kan me goed voorstellen als mensen hem niet mogen. Het is nogal een typetje.
 
Ben je 'bekend' op andere fora's?
 
Als iemand 1 boek kon lezen om zich te verdiepen in voeding en training, welke zou je dan aanraden?
 
Als iemand een eerste kuurtje test-e only 500 mg per week gaat nemen voor 10 weken en erg para is voor een acne uitbraak, wat raad jij hem dan aan eventueel te doen/smeren/slikken/spuiten om dat ofwel preventief te voorkomen of achter de hand te hebben om te nemen als acne uit breekt. Heeft het type nakuur nog veel effect en heb je daar nog advies voor. Dank.
 
Ben je 'bekend' op andere fora's?
Fora is al meervoud. Ben voor de rest niet op andere fora actief.
Als iemand een eerste kuurtje test-e only 500 mg per week gaat nemen voor 10 weken en erg para is voor een acne uitbraak, wat raad jij hem dan aan eventueel te doen/smeren/slikken/spuiten om dat ofwel preventief te voorkomen of achter de hand te hebben om te nemen als acne uit breekt. Heeft het type nakuur nog veel effect en heb je daar nog advies voor. Dank.
Zink slikken, 50 mg per dag. Helpt een beetje. Je zou daarbij nog benzoylperoxide of tretinoïne kunnen smeren op de plekjes, maar als je echt veel acne krijgt gaat dat je huid niet glad houden.

Wat het meest effectief is is isotretinoïne slikken. Maand van tevoren beginnen op 20 mg per dag en kun je dan tijdens de kuur doorslikken (sommigen doen ook 20 mg om de dag). Meesten krijgen er wel goordroge lippen van, maar met 20 mg om de dag valt dat meestal ook wel mee.

Als iemand 1 boek kon lezen om zich te verdiepen in voeding en training, welke zou je dan aanraden?
Moeilijke vraag, hier kom ik op terug.

Edit: even voor m'n boekenkast staan staren. Ik kom uit op: https://www.bol.com/nl/p/strength-and-conditioning-for-sports-performance/1001004011304454/
Voedingsaspect komt daar wat minder bij aan bod. Maar aan de andere kant, de voedingsboeken die ik heb bespreken vrijwel niets qua training.
 
Laatst bewerkt:
Zink slikken, 50 mg per dag. Helpt een beetje. Je zou daarbij nog benzoylperoxide of tretinoïne kunnen smeren op de plekjes, maar als je echt veel acne krijgt gaat dat je huid niet glad houden.

Wat het meest effectief is is isotretinoïne slikken. Maand van tevoren beginnen op 20 mg per dag en kun je dan tijdens de kuur doorslikken (sommigen doen ook 20 mg om de dag). Meesten krijgen er wel goordroge lippen van, maar met 20 mg om de dag valt dat meestal ook wel mee.

Thanks kerel gewaardeerd!
 
High Resistance-Training FrequencyEnhances Muscle Thickness in Resistance-Trained Men

Is er in de full text op pubmed meer info ivm de laatste zin in het abstract:

however, TOTAL may confer a potentially superior hypertrophic effect.

Ofwel doe ik terug iets verkeerd, maar vind full text niet:rolleyes:
 
Wat is je grootste angst?
 
Back
Naar boven