- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mm oke, benieuwd hoe hij zich naar voren gaat bewegen dan.
Inspirirende man, wat een taaltje zeg

Veel plezier, het tweede gedeelte van ASoS is enorm tof.Ben nu met het 2e boek begonnen van deel 3 (a Storm of Swords - blood and gold). Bepaalde zaken die de serie heeft aangepast zijn erop vooruit gegaan. Wel 1 hele grote 'bewuste' fout in de serie die niet consistent is, dat iemand van the kingsgarde (Loras Tyrell) kan worden gehuwd aan Sansa of Cercei. In het boek spreken ze over Willas Tyrell (de kreupele broer) want het is namelijk strikt verboden voor een lid van de kingsgarde om een vrouw en kinderen te hebben. Wel mooi om te lezen met welke gedachte Jaime Lannister had besloten om zich aan te sluiten bij the kingsgarde, zodat hij elke dag zijn zus zou kunnen nken en alsnog kinderen kon krijgen. Die context/diepgang mis je toch echt in de serie.

Ben nu met het 2e boek begonnen van deel 3 (a Storm of Swords - blood and gold). Bepaalde zaken die de serie heeft aangepast zijn erop vooruit gegaan. Wel 1 hele grote 'bewuste' fout in de serie die niet consistent is, dat iemand van the kingsgarde (Loras Tyrell) kan worden gehuwd aan Sansa of Cercei. In het boek spreken ze over Willas Tyrell (de kreupele broer) want het is namelijk strikt verboden voor een lid van de kingsgarde om een vrouw en kinderen te hebben.
Wel mooi om te lezen met welke gedachte Jaime Lannister had besloten om zich aan te sluiten bij the kingsgarde, zodat hij elke dag zijn zus zou kunnen nken en alsnog kinderen kon krijgen. Die context/diepgang mis je toch echt in de serie.
Nu twijfel ik, dat is het lastige als je het boek leest en de serie tegelijk bekijkt. Ik nam dus aan dat hij lid was van Kingsguard omdat ik het had gelezen.In de serie is Loras toch ook (nog) geen lid van de Kings Guard?

Nu twijfel ik, dat is het lastige als je het boek leest en de serie tegelijk bekijkt. Ik nam dus aan dat hij lid was van Kingsguard omdat ik het had gelezen.
. Ik weet vaak ook niet meer wat er zich nu juist in de serie heeft afgespeeld en wat niet.Klopt inderdaad, had tot deel 5 gekeken en in deel 6 (van 3e seizoen) kwam dit inderdaad aan de orde.In de serie dreigde Tywin hem tot Kings Guard te benoemen als Olenna niet zou instemmen met de trouwerij met Cersei. Is geen lid dus.
Ik ken het probleem. Ik weet vaak ook niet meer wat er zich nu juist in de serie heeft afgespeeld en wat niet.

Ben klaar met ASoS en inderdaad is dit erg vet, beste boek in de serie tot nu toe.Veel plezier, het tweede gedeelte van ASoS is enorm tof.
Zit zelf rond p.350 van boek 5 (A Dance with Dragons), beetje mezelf spoileren![]()
Heb inmiddels de eerste drie boeken gelezen, vooral boek 1 en 3 erg van genoten. Alles in boek 3 na de Red Wedding is bijna geweldig.
Inmiddels op 1/3e van boek 4, valt nog wat tegen. De stukjes uit Dorne vind ik vooralsnog het boeiendste.

Ben nu ook klaar met boek 4, snelle lezer.Ik had begrepen dat boek 1t/m3 eerst geschreven waren waardoor daar meer continuiteit in het verhaal zit. Met boek 4 moet hij weer het verhaal op gang brengen na die climax bij het einde van boek 3.
Er zit minder actie in dit boek, was ook bij boek 1 het geval maar heb me toch erg vermaakt. Ik vond Dorne eigenlijk niet zo boeiend omdat er feitelijk erg weinig gebeurd nu prince (doran) martell niks doet na de dood van zijn broer. Ik vond Brienne het minste om te lezen, bleef maar duren en duren en er gebeurde werkelijk niks. Laatste 2 hoofdstukken van haar waren dan wel erg boeiend. Ik heb me meest vermaakt bij Cersei die flink lijdt na de dood van haar zoon en daarna vader, geweldig. Helemaal mooi om daarna te lezen hoe ze alles kapot maakt wat haar lief is. Voor lezers die laat aan de boeken serie zijn begonnen (zoals ik) is het minder dat boek 4 en 5 in 2 stukken zijn geknipt qua personages. Had liever in dit boek ook graag over John, Stanis, Tyrion, etc. gelezen omdat de verhaallijn dan meer klopt. Begrijp de beslissing van Martin wanneer er 5 jaar tussen de uitgave van een boek zit dat je het verhaal van een deel van de personages afrond.
Volgens mij word hier thuis momenteel seizoen 4 gedownload. Weet niet of hier al bekent is dat deze beschikbaar is?