Fitness Seller

Game of Thrones (TV Serie)

Ik ben er ook onlangs aan begonnen. Lees nu eerst een deel van het boek en daarna kijk ik het seizoen. Serie volgt het boek best strikt ook met uitspraken soms een scene net in een andere setting.

Ben nu begonnen met boek 2. Serie had ik tot seizoen 4 gezien.

Boek is wel beter imo en dat terwijl de serie echt goed is. Je krijgt meer info en leest gedachten van hoofd figuren die je in de serie mist. Die Martin omschrijft het allemaal zeer levendig.

inbe4 maak een eigen topic voor de boeken
Ja agree. Ik hou erg van lezen, maar om de een of andere manier heb ik daar thuis geen rust voor. Als ik weekje op vakantie ga kan ik helemaal in een boek opgaan en ben ik zo klaar.

Je leest wel in het engels neem ik aan ? Wheel of time is een aanrader als je iets in hetzelfde genre ooit nog wil lezen, als je het niet al gedaan hebt. Alleen zijn het wel 14 boeken en zijn de verhaallijnen nog comlexer als bij a song of ice and fire.

Ik ben er ook onlangs aan begonnen. Lees nu eerst een deel van het boek en daarna kijk ik het seizoen. Serie volgt het boek best strikt ook met uitspraken soms een scene net in een andere setting.

Ben nu begonnen met boek 2. Serie had ik tot seizoen 4 gezien.

Boek is wel beter imo en dat terwijl de serie echt goed is. Je krijgt meer info en leest gedachten van hoofd figuren die je in de serie mist. Die Martin omschrijft het allemaal zeer levendig.

Seizoenen 3 en 4 wijken al heel wat meer af van de boeken.

---------- Toegevoegd om 10:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:41 ----------

Net seizoen 3 en 4 eindelijk af gezien. Is er eigenlijk een seizoen 5 in de maak? Zal vast hier ergens staan maar om nu het hele topic door te spitten heb ik niet zo'n zin in.

Elk seizoen kwam uit eind maart, begin april. Dat zal volgend jaar normaal gezien ook terug het geval zijn.

Ik merk het al aan het begin van boek 2 / seizoen 2. De serie slaat veel over van de eerste 100 pagina's.

Klopt. Maar het wijkt per seizoen meer en meer af. Eerst vond ik het vervelend (had alle boeken al gelezen voor seizoen 2 uitkwam), maar aan de andere kant is het ook wel leuk voor de boeklezers dat er nog onverwachte dingen gebeuren in de serie :).

Heerlijke serie idd, ben mee met de TV serie, en heb boek 3 uitgelezen. Heerlijk, ben benieuwd of het nog beter wordt dan boek 3, wat een formidabel boek was dat.

Seizoen 4 met welk boek komt dat overeen? Wil t verhaal verder weten maar weet niet vanaf welk boek ik verder kan gaan lezen.

Je weet dat dat boek 4 is?

# Title
1 A Game of Thrones
2 A Clash of Kings
3 A Storm of Swords
4 A Feast for Crows
5 A Dance with Dragons
6 The Winds of Winter
7 A Dream of Spring

Ja k zie t staan

Staat ook op wiki dat t hoofdzakelijk van deel 2 kwam van swords

klopt.

Alleen de boeken 4 & 5 lopen parallel aan elkaar waarbij de verhaallijnen geografisch opgedeelt zijn. Als je wilt weten hoe het verder gaat met alle karakters moet je dus beide boeken lezen.

Maar je moet er ook rekening mee houden dat de tv serie en de boeken niet hetzelfde zijn. Als je de eerste 3 boeken overslaat mis je een hoop.

---------- Toegevoegd om 15:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

nieuwe cast members seizoen 5:

http://www.youtube.com/watch?v=WH2ri8RhSnw&list=UUQzdMyuz0Lf4zo4uGcEujFw

Aantal opvallende afwezigen.

---------- Toegevoegd om 16:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Heerlijke serie idd, ben mee met de TV serie, en heb boek 3 uitgelezen. Heerlijk, ben benieuwd of het nog beter wordt dan boek 3, wat een formidabel boek was dat.

Nope, helaas niet.

Ik heb meteen de box met alle boeken gekocht. Eerste twee delen heb ik echt van genoten. Ook al had ik deze delen al via de serie bekeken.

Heb inmiddels de eerste drie boeken gelezen, vooral boek 1 en 3 erg van genoten. Alles in boek 3 na de Red Wedding is bijna geweldig.

Inmiddels op 1/3e van boek 4, valt nog wat tegen. De stukjes uit Dorne vind ik vooralsnog het boeiendste.

Vijfde seizoen Game of Thrones telt verhaallijn minder.

Info over seizoen 5, dus eventuele spoilers!
Een aantal belangrijke personages ontbreekt in het vijfde seizoen van de hitserie Game Of Thrones. De verhaallijn wordt voor een seizoen stopgezet.

Dat heeft Kristian Nairn, die in de serie Hodor speelt, verklapt tijdens een persconferentie.

De Ierse acteur wist te melden dat hij en zijn collega Isaac Hempstead Wright, die Bran Stark speelt, niet in het vijfde seizoen te zien zullen zijn. De twee kregen "een jaartje vrij".

"Ik denk dat ons deel van het verhaal voor nu bijna op is, als je kijkt naar de verhaallijn van Bran en Hodor in de boeken. Dus ik heb een jaartje vrij en kan me concentreren op mijn werk als dj."

Bron:
http://www.nu.nl/film/3868906/vijfde-seizoen-game-of-thrones-telt-verhaallijn-minder.html

Ik had het gelezen inderdaad. Vind het niet zo erg omdat dit meer tijd voor de overige characters betekent, al was ik wel benieuwd hoe Bran zichzelf verder zou ontwikkelen. Ik kan die acteur van Bran ook niet echt uitstaan dus dat scheelt.

Volgens mij doet Bran gewoon mee hoor. Alleen Hodor niet.

''De Ierse acteur wist te melden dat hij en zijn collega Isaac Hempstead Wright, die Bran Stark speelt, niet in het vijfde seizoen te zien zullen zijn.''

Hun verhaallijn hoort toch ook gewoon bij elkaar, het zou heel vreemd zijn als Bran verder gaat zonder Hodor.

Mm oke, benieuwd hoe hij zich naar voren gaat bewegen dan.

Terug
Naar boven