AndroidHealthClinic

Game of Thrones (TV Serie)

Jij wil zo graag een apart groepje.

1) als het een redelijk grote rol speelt is het waarschijnlijk niet nutteloos....

2) ik vind het vrij bizar dat je de link legt tussen de lord of light en het christendom. En een dubbele moraal vind ik al helemaal vergezocht. De grootste religies in westeros zijn "the seven", "the old gods" en "the drowned god". In Essos heb je de "great stallion" van de dothraki, de "lord of light" en nog talloze andere religies.

+1. The seven lijken sowieso het meeste op het christendom. Overal septen (kerken, kathedralen), septons en septa's (priesters en nonnen), high septon (paus), Great Sept of Baelon (Sint Pietersbasiliek), wijdverspreid maar toch weinig mensen die het geloof echt nog praktiseren (in tegenstelling tot Drowned God en Red God), het verdrijven van the old gods (Keltische en Germaanse Goden)...

Het enige grote verschil lijken de zeven goden in plaats van één. Maar de zeven goden zijn eigenlijk allemaal een soort verschijningsvormen van eenzelfde god, vergelijkbaar met de drievuldigheid in het christendom (vader, zoon, heilige geest)

en toch gaat het alleen maar over de overgang van stannis en zijn maatjes naar de ene echte god, vind het ook wel vergezocht hoor alleen viel me wel op.

zou me niets verbazen als die lord of light uiteindelijk gewoon magic van die bish blijkt te zijn :P

Vannacht nieuwe episode! :)

we mogen weer ^^ lekker voor de TV kruipen vanavond.

Tot nu toe is dit seizoen goed begonnen :thumb:

Ga vanavond 03 en 04 maar eens bekijken.

wat een k-episode

Het einde was wel interessant

Jij wil zo graag een apart groepje.

1) als het een redelijk grote rol speelt is het waarschijnlijk niet nutteloos....

2) ik vind het vrij bizar dat je de link legt tussen de lord of light en het christendom. En een dubbele moraal vind ik al helemaal vergezocht. De grootste religies in westeros zijn "the seven", "the old gods" en "the drowned god". In Essos heb je de "great stallion" van de dothraki, de "lord of light" en nog talloze andere religies.

Lord of Light staat zowat symbool voor alle grote monotheistische religies, maar dat net zo goed het christendom als de Islam zijn. Dus zo gek is dat niet. Dat hele seven-gedoe komt dan weer meer overeen met het katholiicisme in het bijzonder en niet zozeer het pure christendom of andere christelijke strekkingen.

iemand link voor torrent pls, kan weer geen **** vinden...karma

is het trouwens niet vrij duidelijk dat baelish (al dan niet via via) joffrey vermoordt heeft? hij heeft alles voor sansa precies goed geregeld dus hij wist sws dat het ging gebeuren en hij heeft niet echt veel vrienden.
hee die slimme jongen had gelijk

Misschien waren het wel 2 personen? :dunno: Was ook wel kinda obvious in deze ep, ze zeiden het beiden bijna letterlijk, waarna er cut scenes waren naar de andere betrokkene. Zelfs als je de boeken nog nooit hebt gelezen had je wel tot die conclusie kunnen komen na vorige, maar 100% zeker na deze ep.

Matige episode dit keer. Maar het kan niet altijd feest zijn ;p

Misschien waren het wel 2 personen? :dunno: Was ook wel kinda obvious in deze ep, ze zeiden het beiden bijna letterlijk, waarna er cut scenes waren naar de andere betrokkene. Zelfs als je de boeken nog nooit hebt gelezen had je wel tot die conclusie kunnen komen na vorige, maar 100% zeker na deze ep.

ik snap het niet meer , ik trok uit de boeken andere conclusies :roflol:

vond het een matige episode

Wederom een matige aflevering imo..

ik snap het niet meer , ik trok uit de boeken andere conclusies :roflol:

vond het een matige episode

Hmm oké.. Ik heb de boeken niet gelezen, maar las het een paar weken terug (per ongeluk) op een wikia, dus ik dacht dat het op basis van de boeken wel meteen duidelijk was :o

Terug
Naar boven