FabulaActaEst
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 633
- Lengte
- 1m84
- Massa
- 87kg
Jij wil zo graag een apart groepje.
1) als het een redelijk grote rol speelt is het waarschijnlijk niet nutteloos....
2) ik vind het vrij bizar dat je de link legt tussen de lord of light en het christendom. En een dubbele moraal vind ik al helemaal vergezocht. De grootste religies in westeros zijn "the seven", "the old gods" en "the drowned god". In Essos heb je de "great stallion" van de dothraki, de "lord of light" en nog talloze andere religies.
+1. The seven lijken sowieso het meeste op het christendom. Overal septen (kerken, kathedralen), septons en septa's (priesters en nonnen), high septon (paus), Great Sept of Baelon (Sint Pietersbasiliek), wijdverspreid maar toch weinig mensen die het geloof echt nog praktiseren (in tegenstelling tot Drowned God en Red God), het verdrijven van the old gods (Keltische en Germaanse Goden)...
Het enige grote verschil lijken de zeven goden in plaats van één. Maar de zeven goden zijn eigenlijk allemaal een soort verschijningsvormen van eenzelfde god, vergelijkbaar met de drievuldigheid in het christendom (vader, zoon, heilige geest)

nu cersei nog deaud en dan vind ik helemaal mooi
Was ook wel kinda obvious in deze ep, ze zeiden het beiden bijna letterlijk, waarna er cut scenes waren naar de andere betrokkene. Zelfs als je de boeken nog nooit hebt gelezen had je wel tot die conclusie kunnen komen na vorige, maar 100% zeker na deze ep.