MuscleMeat

geback-upt met Norton Ghost

Ik zou voor plan 1 gaan, is het kortste en het eenvoudigste

Het kan wel zijn dat compontenten tamelijk warm worden, maar ik ga er van uit dat je die PC al n heletijd hebt en vroeger nog nooit problemen hebt gehad met de koeling?
Trouwens als ie te warm komt sluit ie gewoon de stroom af, dan heeft windows de tijd niet om te crashen

Als ik jou was zou ik toch eens memtest draaien, je weet maar nooit dat er een klein foutje in een ram-latje zit

Maar toch ben ik 95% zeker dat het bij jou om een softwareprobleem gaat en dat het wordt opgelost als je die backup terugzet

• Topic Starter Topic Starter
even korte reactie nog: memtest86 uitgevoerd (1,45 uur laten draaien) niets gevonden/ 0 errors.

computer helemaal schoongemaakt,backup terug gezet, nagekeken enz...

Even een updatje van mijn kant:

Nu lijkt het zo te zijn en mij comp. maat kan dat met een 80% zekerheid zeggen. Hij vermoed dat er software-matige instabiliteit was met de driver van de videokaart (standaard op moederb.) Zolang deze niet geinstalleerd was is er niets aan de hand(?).

Binnenkort wordt het verholpen met een nieuwe (aparte) kleine videokaart (standaard model).

Mogelijk waren het verder wat kleine instabiliteitjes met een paar programma's.

Verder is tempratuur problemen vrijwel uitgesloten eveneens als andere hardware-matige problemen.

thanx voor jullie support!

backuppen zonder windows

Nu wil ik een backup maken van mijn gehele C schijf (behalve het besturingsysteem zelf, want deze is instabiel).

In northon ghost kun je dat ook aangeven, naar het schijnt... Wat je wilt backuppen:

- alles incl. besturingsysteem.
- selectief bepaalde files,bestanden enz...

Kan ik wanneer ik dus slectief ga selecteren wat ik wel en niet wil (gewoon helemaal C dus) en er dus voor kies om geen besturingsysteem zelf te backuppen maar wel program files enz... dit alles goed werkend over een frisse windows installatie heengooien en dan alles gewoon werkt?

Wanneer ik dus program files (en al het bijhorende) alleen backup, dit alles netjes over een nieuwe winodows installatie heen gooien en dat alles netjes en goed wordt toegewezen?

Mijn backup die ik ga maken nu is met een vermoedelijk instabiel windows. Maar ik zal de backup toch moeten maken uiteindelijk...

Met ghost maak je beter een backup in de trand van alles of niets.
Het is ook niet mogelijk om je programfiles te backuppen, een nieuwe windows te installeren en de programfiles zomaar er terug op te gooien.

Nieuwe situatie 17 - 04 - 09

Om geen nieuw topic te hoeven starten....

Nieuwe situatie. Andere computer dan het voorafgaande.

Heb een Frisse Installatie over een andere computer heen gegooit en ziet er allemaal goed uit. Ik wil op deze comp. een backup (een kleine 20 GB) terug zetten (allemaal kleine progjes enz...) om een toch wel behoorlijk veel installatie te compenseren.

De backup is gemaakt met een opzich (bij mij wetende) goede frisse comp.

''Probleem'' De backup is niet gemaakt met de nieuwe comp in kwestie.
Wat nu te doen? Ik heb begrepen dat het toch wel degelijk mogelijk is om iets dergelijks te verwezelijken.

Ga eerst Norton ghost instaleren op de nieuwe frisse comp. Daarna neem ik de volgende stap.

Terug
Naar boven