XXL Nutrition

gebruik creatine en benodigdheden

benjamin123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Hoi,

Ben al serieus wat aan het rondzien op dit forums en op het net.
Maar steeks komt de vraag bij me terug over het gebruik van creatine.
Mensen vertellen me dat je enorm snel massa(en kracht) bij krijgt.
Onder massa versta ik het vasthouden van vocht.
Het nadeel is wel dat als je stopt met creatine, je alles meteen terug kwijt bent.

Ik stel me dus de vraag of ik deze laatste zin nu juist heb neergeschreven.
Ben je alles terug kwijt als je gewoon stopt met de creatine, maar wel verder blijft trainen. Dit vond ik vrij vreemd omdat ik weet dat je na een paar maanden creatine een even lange rustpauze in het gebruik van creatine moet nemen en je dus meteen vrij veel tot alles terug kwijt bent in deze rustpauze in het gebruik van creatine.

Grtjes Benjamin

zoekfunctie.

OT: nee, de spiermassa blijft en het vocht gaat weg ( en je komt dan niet zo heel veel extra spiermassa aan ;) )

Creatine gerelateerde vraag, leek me prima om hier erbij te vragen;

Voor, tijdens of na de training?

Op de verpakkingen staat meestal dat het na de training genomen moet worden maar heb verschillende keren gelezen dat je beter 30min voor de training of in het begin van je workout kan nemen. Dit omdat de release rond de 2uur ligt zodat je vlak na de training je creatine boost krijgt.

Wat volgens jullie, en onderbouw!

En wat kil zei ja, agreed :).

Creatine gerelateerde vraag, leek me prima om hier erbij te vragen;

Voor, tijdens of na de training?

Op de verpakkingen staat meestal dat het na de training genomen moet worden maar heb verschillende keren gelezen dat je beter 30min voor de training of in het begin van je workout kan nemen. Dit omdat de release rond de 2uur ligt zodat je vlak na de training je creatine boost krijgt.

Wat volgens jullie, en onderbouw!

En wat kil zei ja, agreed :).

Al 1000x verteld op dit forum, een beetje zoeken kan geen kwaad!

Terug
Naar boven