XXL Nutrition

Gedwongen ontslag moeten nemen

meiscream

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Sinds iets langer als een maand heb ik een baan bij McDonalds, net uit mijn proeftijd dus. Ik verdien er te weinig om van rond te komen, dus ik heb een aanvullende uitkering. Die uitkering heb ik al sinds november of december. Weinig werk te vinden hier...
Sociale Dienst heeft me een traject aangeboden dat ik kan volgen, wat eventueel kan uitlopen in reintegratie traject. Dit omdat ik al zo'n tijd met die uitkering loop.
Vorige week heb ik hierover een gesprek gehad met zowel een manager als de bedrijfsleider op mijn werk. De bedrijfsleider was hier absoluut niet blij mee en hij zei dat ik dat niet kon maken omdat ik als fulltimer ben aangenomen en dus beschikbaar moet zijn, zeker doordeweeks.
Ik heb een 4-uren contract en nog geen enkele week meer dan 23 uur gewerkt.

Vrijdag had ik een gesprek bij de Sociale Dienst over dat traject, en ondanks het nogal heftige gesprek met mijn baas ervoor gekozen om dat traject te gaan volgen.

Word ik vanmorgen mijn bed uit gebeld door die manager bij mij op het werk met de vraag hoe mijn gesprek bij de Sociale Dienst vrijdag was gegaan. Dus ik vertel het hem en hij zei dat hij wel zou overleggen.
5 minuten later heb ik mijn baas, de bedrijfsleider, aan de telefoon en hij was echt kwaad. Hij zei dat ik 2 keuzes had, of dat traject opzeggen, of mijn ontslag indienen. Ik heb gezegt dat ik dat traject niet laat lopen, dus volgens hem heb ik ontslag genomen.
Op de dagen dat ik niet kan gaat hij me wel inroosteren. Als ik dan niet op kom dagen pleeg ik contractbreuk en zijn alle kosten voor mij.
Hij zei dat hij mijn loon zou inhouden, waarom dit is weet ik niet. Hij zei dat ik oneervol bezig was, dat hij zoveel geld in me had gestopt voor mijn training en er kwam nog een hoop meer voorbij.

Maar wat ik me nou afvraag, in hoeverre mag hij dit juridisch allemaal doen? Hij kan toch niet zomaar mijn loon inhouden?
En ik vind nog steeds niet dat ik ontslag heb genomen, maar dat hij mij ontslagen heeft.

first...

1 ding ik heb ook een halfjaartje voor de mac gewerkt. het zijn niks meer dan amerikaans gerichte zwijnen. ze denken alleen maar aan hun zelf , k*troosters je moet maar komen opdagen en soms sturen ze je zo weg omdat er te weining mensen in het restaurant aan het eten zijn en daardoor draaien ze verlies.

Hij kan je alleen wat maken als je daadwerkelijk onder werktijd zonder dat te melden naar dat gesprekt bent geweest. Alles wat je in je eigen tijd doet heeft die homo niets mee te maken. Doe lekker dat traject en denk aan jezelf.

• Topic Starter Topic Starter
Hij kan je alleen wat maken als je daadwerkelijk onder werktijd zonder dat te melden naar dat gesprekt bent geweest. Alles wat je in je eigen tijd doet heeft die homo niets mee te maken. Doe lekker dat traject en denk aan jezelf.

Ik was er niet tijdens werktijd. Ik maak amper uren, dus heb tijd zat.

je meot schriftelijk ontslag indienen, kortom je heb nog steeds je baan, je baas loopt gewoon te dreigen, dan is dat zijn probleem.

Maar heb je een oproepbaan voor 4u p/w of heb je idd gezegd fulltime en werk je maar 4u. Want als je voor maar 4u heb getekend. Dan is het namelijk jou "probleem" dat je zo'n laag contract heb aangenomen terwijl je nu wat beters zoekt/ heb gevonden.

Heb een periode bij de gemeente stage gelopen, en heb daar o.a. de nota's gestuurd naar zulke trajecten.. Als ik het me goed herinner is dit maar voor een periode van 8 weken? Weet neit of we hier over hetzelfde trajectsoort spreken.. Maar dit bied nog geen vastigheid, kan je het tijdelijk niet combineren? Trouwens bullshit emt training enzo, iedereen meot gewoon ingewerkt worden dus dat lult ie.

Sinds iets langer als een maand heb ik een baan bij McDonalds, net uit mijn proeftijd dus. Ik verdien er te weinig om van rond te komen, dus ik heb een aanvullende uitkering. Die uitkering heb ik al sinds november of december. Weinig werk te vinden hier...
Sociale Dienst heeft me een traject aangeboden dat ik kan volgen, wat eventueel kan uitlopen in reintegratie traject. Dit omdat ik al zo'n tijd met die uitkering loop.
Vorige week heb ik hierover een gesprek gehad met zowel een manager als de bedrijfsleider op mijn werk. De bedrijfsleider was hier absoluut niet blij mee en hij zei dat ik dat niet kon maken omdat ik als fulltimer ben aangenomen en dus beschikbaar moet zijn, zeker doordeweeks.
Ik heb een 4-uren contract en nog geen enkele week meer dan 23 uur gewerkt.

Vrijdag had ik een gesprek bij de Sociale Dienst over dat traject, en ondanks het nogal heftige gesprek met mijn baas ervoor gekozen om dat traject te gaan volgen.

Word ik vanmorgen mijn bed uit gebeld door die manager bij mij op het werk met de vraag hoe mijn gesprek bij de Sociale Dienst vrijdag was gegaan. Dus ik vertel het hem en hij zei dat hij wel zou overleggen.
5 minuten later heb ik mijn baas, de bedrijfsleider, aan de telefoon en hij was echt kwaad. Hij zei dat ik 2 keuzes had, of dat traject opzeggen, of mijn ontslag indienen. Ik heb gezegt dat ik dat traject niet laat lopen, dus volgens hem heb ik ontslag genomen.
Op de dagen dat ik niet kan gaat hij me wel inroosteren. Als ik dan niet op kom dagen pleeg ik contractbreuk en zijn alle kosten voor mij.
Hij zei dat hij mijn loon zou inhouden, waarom dit is weet ik niet. Hij zei dat ik oneervol bezig was, dat hij zoveel geld in me had gestopt voor mijn training en er kwam nog een hoop meer voorbij.

Maar wat ik me nou afvraag, in hoeverre mag hij dit juridisch allemaal doen? Hij kan toch niet zomaar mijn loon inhouden?
En ik vind nog steeds niet dat ik ontslag heb genomen, maar dat hij mij ontslagen heeft.

maar goed, die nieuwe McChicken Salsa is die nou een beetje te eten????

JAAAAa gisteraaf op MMMM!

woon je al op jezelf? Denk aan je toekomst en volg een opleiding om aantrekkelijker te worden om aangenomen te worden.

Die is inderdaad uber heerlijk alleen krijg je gore groene vingers van die kruiden :p

Sowieso ben je geen fulltimer met een 4-uren contract. Logisch dat je daar niet mee rond kan komen.

Als het kan dan zou ik nog een keer vragen aan je bedrijfsleider hoe het nu zit en wat ze van jou verwachten en dan het gesprek opnemen.

je meot schriftelijk ontslag indienen, kortom je heb nog steeds je baan, je baas loopt gewoon te dreigen, dan is dat zijn probleem.

Maar heb je een oproepbaan voor 4u p/w of heb je idd gezegd fulltime en werk je maar 4u. Want als je voor maar 4u heb getekend. Dan is het namelijk jou "probleem" dat je zo'n laag contract heb aangenomen terwijl je nu wat beters zoekt/ heb gevonden.

Heb een periode bij de gemeente stage gelopen, en heb daar o.a. de nota's gestuurd naar zulke trajecten.. Als ik het me goed herinner is dit maar voor een periode van 8 weken? Weet neit of we hier over hetzelfde trajectsoort spreken.. Maar dit bied nog geen vastigheid, kan je het tijdelijk niet combineren? Trouwens bullshit emt training enzo, iedereen meot gewoon ingewerkt worden dus dat lult ie.

Ik ben aangenomen als fulltimer met een contract van 4 uur. Na de vakantie zou ik misschien meer uren kunnen gaan draaien. Ik vond het allemaal wel best, was gewoon zat van het thuis zitten en bij de Sociale Dienst schoot het ook allemaal niet op. Maar nu heb ik een nieuwe begeleider en die onderneemt wel van alles.

Dit traject is een pilot, en duurt 5 weken. Dit heb ik ook aan mijn baas gezegt, maar als er bij dat traject iets is wat mij aanspreekt, dan kan ik hoogstwaarschijnlijk die opleiding gaan volgen via hun.

@ Smoothmold, ik woonde wel op mezelf, maar ben vorig jaar weer thuis gaan wonen. Ik wil ook een opleiding gaan volgen, en dit is ook waar de Sociale Dienst mij mee helpt.

even kijken je hebt een contract voor 4 uur maar je moet wel de hele week beschikbaar zijn raar vind ik dat...

je bent fulltimer met een contract van 4u? was dat voor onzin? snap het niet maar kom :scratch:
moet toch iets anders te regelen zijn van werk en combineren met dat traject?

Sjah..das gewoon hoe het is he. Bazen hebben de macht. Contracten zijn waardeloos.

En geloof mij, begin er niks tegen en maak nieuwe eigen keuzes. Rechtzaken zijn slepend/vermoeiend en leveren in de regel bijzonder weinig op.

Accept en get on with it!

Ik hoopte ook dat er iets te regelen viel, maar volgens mijn baas niet en heb ik ontslag genomen.
Zit echt heel hard te twijfelen of ik nog wel aan het werk ga daar. Als ik echt ontslag heb genomen heb ik een maand opzegtermijn. Maar in mijn ogen ben ik ontslagen en vind ik dat ik daar niet meer hoef te komen.

Ik denk dat zei en jij over een ouderwets oproepcontract spreken, daar is veel in veranderd. Vraag de soc dienst om advies, afdeling jur. zaken.
Wat ze doen kan niet en daar zal een (ontslag) rechter ook niet gevoelig voor zijn.

Maak het via de Dienst bespreekbaar en laat hen bemiddelen. Stel je behulpzaam op maar kom wel op voor je rechten.

Succes.

d

Ik denk dat zei en jij over een ouderwets oproepcontract spreken, daar is veel in veranderd. Vraag de soc dienst om advies, afdeling jur. zaken.
Wat ze doen kan niet en daar zal een (ontslag) rechter ook niet gevoelig voor zijn.

Maak het via de Dienst bespreekbaar en laat hen bemiddelen. Stel je behulpzaam op maar kom wel op voor je rechten.

Succes.

d

Ik heb de sociale dienst ingelicht, maar die wisten zo ook niet wat ze ermee moesten.

Als het goed is staat in jouw contract, voor hoeveel uur jij minimaal beschikbaar moet zijn. Lees dat even goed door, en kijk of jou baas in zijn recht staat. Veelal is het zo dat bij een dergelijk contract je verplicht bent zo rond de 30uur per week oproepbaar te zijn, ik weet niet of dat voor jou haalbaar is. Kijk anders ook even de Wet flexibiliteit en zekerheid op daar kun je ook wel wat uithalen. Overigens moet ik zeggen dat het niet heel doordacht van je was om zo snel een baan aan te nemen. Trouwens je vertelt dat je per week nooit meer dan 23 uur gewerkt hebt. In de wet staat dat als je voor bepaalde tijd, per week meer dan 20 uur gewerkt hebt, je dit kunt omzetten in een 20-uren contract, waarbij de werkgever je verplicht 20uur moet uitbetalen: kortom meer loon. Maargoed je wilt het traject volgen dus heel relevant is dat niet meer voor jou. Succes iig!

Je kan niet gedwongen worden om ontslag te nemen.
Als je geen ontslag formulier hebt gehad (C4 heet dat in België) dan werk je normaal gewoon nog daar.
Kzou naar de vakbond gaan met de zaak anders.

Je bent oproepkracht, met 4u.. dus je kan hen niet pakken omdat je te weinig uur daar werkt, want je komt wel aan je minimum.

Bij de gemeente zijn het luie fl**kers, dus zulke dingen moet je zelf uitvogelen dmv je contract.. je moet dat contract gewoon goed doorlezen.

Beste wat je nu kan doen is gewoon zorgen dat het weer goedkomt tussen jou en de mac. Vervolgens kijken wat dat traject is. En dan alsnog ontslag nemen als het niets is. Die baas moet niet piepen als je een opleiding wilt doen, ikzelf heb ook een 4u oproepcontract met maand opzeg en daarnaast deed ik ook school en nog een baantje.. hou gewoon beide dingen aan. Zorg dat je aan je 4u komt en kijk dan of je wilt kappen ;) voor mijn part lul je die baas van je een verhaaltje van dat je toch wilt blivjen blabla, zodra je zekerheid heb, dumpen die stomme werkgever :D ontslagbriefje via email en klaar is kees:D

Terug
Naar boven