XXL Nutrition

Gedwongen ontslag moeten nemen

Leuk gevalletje voor rechtbijstand inderdaad. Hebben jij of je ouders geen rechtsbijstands verzekering? Dan moet je die even inschakelen.

Wat doen andere mensen daar voor werk of woon je er alleen :D
Ga verhuizen, je bent 21 oud genoeg om zelf de boel te runnen.
Huur een kamer in een plaats waar je wilt wonen. Leen de 1e maand wat van ouders of vrienden en je hebt zo werk.
Je hebt tijd genoeg zie ik aan je post :p

Een aantal dingen die ik niet snap uit het verhaal:

Je hebt een contract voor 4 uur per week, maar je moet fulltime oproepbaar zijn?

En bij een contract van 4 uur waarbij je soms weken maakt van 23 uur gaan ze lopen zeiken over je uren?

Je bent 21, werkeloos en ik het heb woord IB-groep nog niet horen vallen.

Wat ik wel snap is dat die bedrijfsleider een godvergeten omhooggevallen kloothommel is.

• Topic Starter Topic Starter
Wat doen andere mensen daar voor werk of woon je er alleen :D
Ga verhuizen, je bent 21 oud genoeg om zelf de boel te runnen.
Huur een kamer in een plaats waar je wilt wonen. Leen de 1e maand wat van ouders of vrienden en je hebt zo werk.
Je hebt tijd genoeg zie ik aan je post :p

Mijn pa zit in de detachering en mijn zusje is vrachtwagenchauffeur in opleiding, werkt 32 uur in een loods met de heftruck.

Ik ben 21 inderdaad en heb 4 jaar op mezelf gewoond. Zoals ik eerder zei ben ik vorig jaar weer naar hier verhuisd wegens de thuissituatie hier toen.

Geld lenen is geen optie.

Tijd genoeg heb ik inderdaad wel...

Tja, sommige mensen komen reeds in de voormiddag uit hun bed:rolleyes:

9 uur is geen voormiddag. Zeker niet aangezien ik gisteren een avondshift heb gewerkt en rond middernacht pas aan mijn avondeten zat.

Een aantal dingen die ik niet snap uit het verhaal:

Je hebt een contract voor 4 uur per week, maar je moet fulltime oproepbaar zijn?

En bij een contract van 4 uur waarbij je soms weken maakt van 23 uur gaan ze lopen zeiken over je uren?

Je bent 21, werkeloos en ik het heb woord IB-groep nog niet horen vallen.

Wat ik wel snap is dat die bedrijfsleider een godvergeten omhooggevallen kloothommel is.

Klopt allemaal. En als je het had gelezen had je ook gezien dat ik graag een opleiding wil volgen, maar dat ik niet de juiste vooropleiding heb.

Wat is die vooropleiding dan?

Laat je niet zo onder druk zetten, je wordt wettelijk aardig beschermd tegen de willekeur van een werkgever. Sterker nog, hij moet jou de ruimte bieden voor een dergelijk traject.

Dat is de vraag, wat staat er precies in het contract "minimaal of maximaal 4 uur per week". Indien er minimaal staat, dan moet je beschikbaar zijn voor de overige dagen. Weiger je dan op te komen dagen, dan valt dit onder werkweigering en is een reden voor ontslag vanuit werkgevers kant op staande voet.

Wat is die vooropleiding dan?

Ik heb een HBO propedeuse in de richting communicatie & multi-media design. Daarvoor de havo gedaan. En ik heb een vmbo techniek nodig.

Dat is de vraag, wat staat er precies in het contract "minimaal of maximaal 4 uur per week". Indien er minimaal staat, dan moet je beschikbaar zijn voor de overige dagen. Weiger je dan op te komen dagen, dan valt dit onder werkweigering en is een reden voor ontslag vanuit werkgevers kant op staande voet.

Er staat gemiddeld 4 uur per week, berekend over 52 weken.

Ik ben aangenomen als fulltimer met een contract van 4 uur.

dit is een contradictie.

t*ring ga gewoon terug naar school het is nog niet te laat haha

anders blijf je bij dit soort kneuzebaantjes rondhuppelen.

In elk geval kan je baas je niet dwingen tot ontslag. Zelf ontslag nemen zou ik zeker niet doen. Die andere onzin snap ik niet fulltimer met 4 uur. Nog nooit van gehoord.
De baas gaat de dagen dat je niet komt opdagen van je loon aftrekken? als je ziek bent ben je ziek. Laat je niet gek maken door dat soort domme dreigementjes.

Mag ik McDonalds ff de meest idiote werkgever ooit noemen?

En kan je de opleiding vmbo techniek niet alsnog doen dan?

Wat wil je gaan doen als ik vragen mag?

McDonalds zijn franchises, dwz dat de bedrijfsleiders wel zelfstandig zijn..

Mag ik McDonalds ff de meest idiote werkgever ooit noemen?

En kan je de opleiding vmbo techniek niet alsnog doen dan?

Wat wil je gaan doen als ik vragen mag?

Natuurlijk mag je dat zo noemen :D

En voor die opleiding ben ik aardig wat te oud. Is middelbare school. En ik wil gaan lassen, het liefst TIG aluminium. Daarvoor wil ik dus de opleiding tot booglasser gaan volgen.

Ik heb een HBO propedeuse in de richting communicatie & multi-media design. Daarvoor de havo gedaan. En ik heb een vmbo techniek nodig.

wat doe je dan in godsnaam bij de mac-donalds? jij zou daar zelf de manager moeten zijn.

je hebt 4 jaar op je eigen gewoont, waar betaalde je dat van? was dat een studenten-huis ofzo?

En voor die opleiding ben ik aardig wat te oud. Is middelbare school. En ik wil gaan lassen, het liefst TIG aluminium. Daarvoor wil ik dus de opleiding tot booglasser gaan volgen.

als je een propedeus hebt gehaald, moet dat een makkie zijn. lassen is niet echt iets voor vind ik eigenlijk.

kan je niet in een multi-media store gaan werken? als verkoper ofzo.

volg je hart zou ik zeggen. boeiend als de rest van je klas 6 jaar jonger is. ga er voor!

Je bent 21... Je kan op iedere hbo opleiding een toelatingstest doen. Je hebt waarschijnlijk een probleem als er geloot moet worden om toelating te krijgen (aanvraag hoger dan aanbod).

Wat een zusjes zijn jullie ook hé... de ene vrachtwagenchauffeur en de andere lasser. Hoe verzin je het... :D

Met je P van het HBO kan je ook naar de universiteit...

Terug
Naar boven