MuscleMeat

Geelzucht

• Topic Starter Topic Starter
Dan zal het, zelfs als het wel geelzucht is, niet te ernstig zijn. Wel fijn dat de dokter er gelijk naar wilt kijken, mocht je je toch druk maken dan is het in ieder geval niet voor lang.

Wat was er aan de hand in het verleden dan? (Als je dat wilt delen).
Maak me niet perse heel druk. Maar het is wel vervelend steeds te horen, en ik weet niet goed hoe te reageren. Kijk als je wit ziet kan je snel zeggen jaa klopt voel me niet zo lekker, of ben een beetje ziek, of heb het koud of iets in die richting.. maarja wat zeg je als je geel ziet??

Ik hang mijn gezondheidsverleden liever niet aan de grote klok, maar ik heb het uitgebreid gelogd. Het is vast terug te vinden op het forum als je interesse hebt! Bedankt voor je input iig!

Nah kan toch, genoeg verzorgingsproducten waar dat in zit.

Sommige mensen hebben gewoon een huid met een gele ondertoon. Je aders zijn dan meer groen ipv blauw enzo. Zolang je tandvlees, oogwit en urine niet gaat verkleuren denk ik dat je er vanuit mag gaan dat het onschuldig is. Maar als het je niet lekker zit maak je toch gewoon een afspraak bij de huisarts? Daar is die voor.

Alvast succes maandag! Update je hier even hoe het ging? (Als je wilt natuurlijk).

Toen ik nog vegetariër was waren mijn handen geel/oranje van het vele konijnenvoer.

Is hier al eerder genoemd, met geelzucht is je oogwit doorgaans ook geel gekleurd. Anders ligt (eveneens al eerder genoemd) een hoge betacaroteeninname voor de hand (carotenemie). Met bloedonderzoek is geelzucht eenvoudig definitief uit te sluiten, ga langs je huisarts.

• Like
Waarderingen: BB_
Is hier al eerder genoemd, met geelzucht is je oogwit doorgaans ook geel gekleurd. Anders ligt (eveneens al eerder genoemd) een hoge betacaroteeninname voor de hand (carotenemie). Met bloedonderzoek is geelzucht eenvoudig definitief uit te sluiten, ga langs je huisarts.

Daar gaat hij dan vandaag ook naartoe :)

• Like
Waarderingen: BB_
Daar gaat hij dan vandaag ook naartoe :)
IMG_20231211_182743.jpg

Vanmorgen op consult geweest. De arts gaf aan dat hij ook een "gelige" gloed zag, maar inderdaad normaal oogwit.

Stelde de volgende vragen:

1. Urine normaal?
- Ja
2. Afgelopen periode opvallend aangekomen/afgevallen?
- Nee
3. Alcohol/ drugs?
-Nee
4. Stoelgang normaal?
-Ja

Vervolgens heeft hij op 4 plekken op de buik gevoeld/gedrukt maar niks viel op.

Hij dacht aan een bepaalde ziekte (het was een hele mond vol, klonk als een grieks gerecht) dus de naam houden jullie ten goede. Geen schadelijke ziekte waar je niks tegen kom doen. Mensen worden hier ook gewoon 80 mee zij hij grappend... het leek hem een goed idee bloed af te gaan nemen.

Vanmiddag gelijk 3 buisjes af laten nemen en ik moet 2 dagen later (woensdag) bellen naar de huisartsenpost voor de uitslag.

To be continued...

Hij dacht aan een bepaalde ziekte, maar weet je of het met de lever te maken had dan?

Hopelijk na bloeduitslag beter/meer inzicht op wat er aan de hand is (of wellicht niks aan de hand).

Hij dacht aan een bepaalde ziekte, maar weet je of het met de lever te maken had dan?

Hopelijk na bloeduitslag beter/meer inzicht op wat er aan de hand is (of wellicht niks aan de hand).
Neeman, ik ben eigenlijk vergeten verder door te vragen op die ziekte. Ging allemaal zo snel.., maar ik verwacht woensdag meer te horen en dan ga ik het sws nog een keer vragen wat hij bedoelde

Terug
Naar boven